سهام عدالت

واریز سهام عدالت جدید به حساب این افراد | فقط این افراد شامل سهام می شوند

08:11 - 1401/03/12
سهام عدالت جدیدی برای قشری از جامعه در نطر گرفته شده است. سهام عدالت جدید برای چه کسانی واریز می شود؟ سهام عدالت جدید برای افرادی که تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند مثل کمیته امداد و بهزیستی واریز می شود. سهام عدالت جدید از تیرماه پرداخت خواهد شد.

پاتوق آنلاین: سهام عدالت جدیدی برای قشری از جامعه در نطر گرفته شده است. سهام عدالت جدید برای چه کسانی واریز می شود؟ سهام عدالت جدید برای افرادی که تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند مثل کمیته امداد و بهزیستی واریز می شود. سهام عدالت جدید از تیرماه پرداخت خواهد شد.

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اعطای سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، یک روند چند هفته‌ای دارد و سبد سهام، میزان، نوع و کیفیت سهام این افراد از منابعی که دولت دارد، باید تعیین شود. این اتفاق بعد از تعطیلات و از دو هفته آینده، در وزارت اقتصاد خواهد افتاد و بعد از آن، از تیر ۱۴۰۱ تخصیص سهام عدالت این افراد آغاز می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند، اما در دو دهک اول قرار گرفته و استحقاق دریافت سهام عدالت دارند، بلافاصله اقدام به تخصیص سهام عدالت به آنها می‌کنیم. ساز و کار شناسایی برخی افراد تحت پوشش نهادهایی حمایتی که ۴ دهک بعدی را تشکیل می‌دهند، طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، پس از تشکیل جلسات مشخص خواهد شد. افراد برای دریافت سهام عدالت هیچ پولی نباید هزینه کنند.

بر اساس آمار سازمان خصوصی سازی، تاکنون در‌ کمیته امداد یک میلیون و ۳۳۷ هزار نفر از افراد، واجد شرایط دریافت سهام عدالت هستند که باید به آنها سهام عدالت تخصیص پیدا کند و حدود دو میلیون و ۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر هم در سازمان بهزیستی مشمول دریافت سهام عدالت شده‌اند.

شش دهک امسال صاحب سهام عدالت می‌شوند

قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی چندی پیش گفته بود: با توجه به تکلیف بودجه در خصوص واگذاری سهام عدالت، بخشی از ۱۸۷ شرکت، در قالب سهام عدالت به جاماندگان واگذار و ۶ دهکی که سهام عدالت ندارند، امسال سهامدار می‌شوند.

حسنلو، معاون فناوری‌ و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از امروز کار انجام محاسبات برای واریز سود جاماندگان سهام عدالت را آغاز کردیم و نهایتا تا فردا واریز سود به حساب شبای سهامداران انجام خواهد شد. افرادی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند، سود ۵۷۵ هزار تومانی دریافت خواهند کرد و آن دسته از سهامداران عدالتی که سهامشان یک میلیون تومان است، یک میلیون و ۸۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

معاون فناوری‌ و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی می‌گوید: اگر افرادی هم باشند که سود سال‌های قبل را دریافت نکرده باشند، این سود که مربوط به سال ۸۸ می‌شود نیز واریز خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران