مدل مانتو زنانه | مدل مانتو دخترانه | مدل مانتو 1401

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس

14:53 - 1401/04/18
همه‌ی ما در صفحات مجازی یا مجلات مد با مدل‌های جذابی روبه‌رو می‌شویم که اندام بی‌نقصی دارند و خیلی طبیعی است اگر گاهی خودمان را با آن‌ها مقایسه کنیم.
مدل مانتو

مانتو یکی از مهم ترین پوشش خانم های ایرانی است که باید در انتخاب آن به نکات زیادی دقت نمود. شکل اندام یکی از نکات مهمی است که باید درانتخاب مانتو در نظر بگیریم. برخی از مانتو ها برای افراد دارای اضافه وزن مناسب نیستند و اصطلاحا آنها را چاق نشان می دهند، پس این خانم ها باید از خریدن برخی مانتوها صرف نظر کنند.

اما صرف نظر کردن از خرید این مانتوها که در این جا به معنای این نیست که خانم هایی پلاس سایز نمی توانند ظاهر و تیپی ایده آل در مکان های مختلف داشته باشند، بلکه اگر رنگ و طرح مانتو برای خانم های چاق بدرستی انتخاب شود تغییرات مثبتی در ظاهر آن ها ایجاد خواهد شد. انواع مانتوهایی که در ادامه آورده ایم، خانم های دارای اضافه وزن را چاق تر نشان می دهد. این مانتوها عبارتند از:

مانتوهای چین دار

طراحان مد برای جذابیت بخشیدن به مانتوها، آنها را در مدل های زیبایی طراحی می کنند. مانتوهای چین دار و چند لایه گر چه از نظر برخی خانم ها زیبا هستند، اما فرد را کمی چاق تر از وزن فعلی خود نشان می دهد.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس18

حقیقت این است که بخش عمده‌ای از جامعه، فرم بدن عالی ندارند، بسیاری از افراد دچار چاقی و اضافه وزن هستند و این واقعیت که مدل‌های پلاس‌سایز در بسیاری از برندها جایی ندارند، نباید ما را دچار حس خودکم‌بینی کند یا انتخاب لباس را برای ما سخت کند. یادمان باشد که ما با هر فرم بدن و سایز و اندام زیبا هستیم، اما درست لباس پوشیدن و انتخاب درست آیتم‌ها، به ما کمک می‌کند که حس بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم و جذابتر استایل کنیم و شاید بتوانیم با رژیم لاغری درست اضافه‌وزنمان را کمتر کنیم.

قبلاً درباره‌ی ترفندهای انتخاب رنگ و لباس مناسب برای افراد چاق صحبت کرده‌ایم و حالا در این مطلب قرار است در مورد بهترین مدل مانتو برای افراد چاق صحبت کنیم پس اگر انتخاب مدل مناسب برای شما هم مشکل شده، همراه ما باشید.

فهرست مطالب

  1. شناخت فرم بدن افراد چاق
    • فرم بدن سیبی‌شکل
    • فرم بدن مثلث معکوس
    • فرم بدن ساعت‌ شنی
    • فرم بدن گلابی‌شکل
  2. نکات مهم در انتخاب مانتو برای افراد چاق
  3. مدل مانتو برای افراد چاق و قد کوتاه
  4. مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند
  5. مدل مانتو گیپور برای افراد چاق
  6. مدل مانتو ابروبادی برای افراد چاق
  7. مدل مانتو حاملگی برای افراد چاق

شناخت فرم بدن افراد چاق

حقیقت این است که بعضی مدل‌ لباس‌ها، افراد را چاق‌تر و پهن‌تر نشان می‌دهند و بعضی به کشیده‌تر دیده شدن اندام کمک می‌کنند. متأسفانه تمام افراد پلاس‌سایز با هر فرم بدن برچسب «چاقی» می‌گیرند، اما نوع تجمع چربی‌ها در قسمت‌های مختلف بدن، فرم بدن را مشخص می‌کند و این در انتخاب مدل مانتو بسیار مهم است.

فرم بدن سیبی‌شکل

یعنی قسمت میانی بدن شما به یک اندازه چربی دارد و شکم پهن و بزرگی دارید. بهتر است به سراغ مانتوهای راسته و آزاد بروید. از مانتوهای چین‌دار دوری کنید و به سراغ مدل مانتوهای جلو باز یا مدل WRAP بروید که دو طرف آن روی هم قرار می‌گیرد و با این کار حجم شکم پنهان می‌شود.

فرم بدن مثلث معکوس

یعنی شما شانه یا سینه‌ی پهن‌تری دارید. خوب است مانتوهایی را انتخاب کنید که در قسمت کمر تنگ می‌شوند. مانتوهایی که بالاتنه‌ی گشادتر دارند هم باعث می‌شوند سینه کوچکتر به نظر برسد. از مانتوهای دارای بالاتنه‌ی تنگ یا دکمه‌دار و برش‌خورده دوری کنید. به جای مدل مانتوهای بالاتنه چین‌دار، به سراغ مدل‌های دامن و کمر چین‌دار بروید که تمرکز را از روی بالاتنه‌تان بردارید.

فرم بدن ساعت‌ شنی

یعنی شما کمر باریک و بالاتنه و پایین‌تنه‌ی پهن دارید، از مانتوهای بلند کمردار استفاده کنید.

فرم بدن گلابی‌شکل

یعنی شما باسن و ران‌های پهن‌تری دارید. باید مدل مانتویی را انتخاب کنید که بالاتنه‌ی شما را پرتر نشان می‌دهد پس می‌توانید به سراغ مدل‌های بالاتنه چین‌دار بروید. مانتوهایی که بالاتنه‌ی کارشده دارند یا روی سینه‌ی آن‌ها گلدوزی شده هم انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس7

نکات مهم در انتخاب مانتو برای افراد چاق

اگر جزو افراد پلاس‌سایز هستید، مانتو‌های شلوغ و پرزرق و برق را کنار بگذارید چون طرح و تزئین، توجه را به سمت خود جلب می‌کنند. اما اگر دوست دارید بیشتر جلب توجه کنید، از مدل مانتوهایی استفاده کنید که فقط در یک بخش از آن‌ها تزئینات به کار رفته یا طرح دارند. مثلاً مانتوهایی که بالاتنه‌ی طرح‌دار دارند یا قسمت آستین آنها کار شده است، انتخاب خوبی برای شما است.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس20

مانتو طرح دار مناسب افراد چاق

اگر به مانتوهای طرح‌دار علاقه دارید، به سراغ طرح راه‌راه عمودی بروید. طرح راه‌راه عمودی با خط‌های کشیده‌ای که دارد، بدن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. بنابراین مشخص است که باید از مانتوهایی با طرح راه‌راه افقی دوری کنید که بدن را پهن‌تر نشان می‌دهد.مانتو طرح طرح راه‌راه عمودی برای افراد چاق مناسب است

اگر به مدل‌های خاص و برش‌های جذاب علاقه دارید، مانتوهای آستین‌پفی گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما هستند، به ویژه اگر بازوهای تپلی دارید. یکی دیگر از آستین‌های جذاب برای مانتوی خانم‌های پلاس‌سایز، مدل‌های خفاشی یا آستین‌های سه‌ربع هستند که دست‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس6 مانتو آستین‌پفی برای افراد چاق

یادتان باشد انتخاب مدل‌های اورسایز و بلند گاهی نتیجه‌ی معکوس دارد و درشتی اندام را بیشتر مشخص می‌کند. بهترین کار این است که مانتوی خود را دقیقاً متناسب با سایزتان انتخاب کنید که کاملاً فیت شما باشد. قطعاً انتخاب یک مانتوی تنگ و چسبان هم اشتباهی مهلک خواهد بود چون برآمدگی‌های بدن شما را بیشتر و دقیق‌تر نشان می‌دهد.

مانتوهای خیلی کوتاه برای افراد چاق انتخاب درستی نیستند چون تمرکز زیادی بر پاها ایجاد می‌کنند. اگر قصد دارید مانتوی کوتاه بپوشید و پاهای توپری دارید، بهتر است شلوارهای گشاد را با این مانتوها ست کنید.

یکی از بهترین مدل مانتوها برای افراد چاق، مانتوهایی است که در قسمت پهلو برش دارد. اگر شکم و پهلوهای پهنی دارید، به سراغ مانتوهایی بروید که کمر دارند یا قسمت بالاتنه‌ی آنها از پایین‎‌تنه با برش جدا شده است. به این مدل مانتوها A Line می‌گویند که در ناحیه‌ی کمر باریک و سپس بازتر و چین‌دار می‌شود. مانتوهای کمر چین‌دار روی ناحیه‌ی شکم یا باسن چین ایجاد می‌کنند و به بدن جذابیت می‌دهند.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس17 مانتوهای برش‌دار برای افراد چاق مناسب هستند

مانتوهایی که یقه‌ی پهن دارند هم انتخاب بسیار خوبی برای افراد چاق هستند چون بخش زیادی از بالاتنه و قسمت شانه و سینه را می‌پوشانند. پس با خیال راحت به سراغ کت‌های یقه‌دار بروید. ترنچ کت‌ها به دلیل نوع برش‌، یقه‌های پهن و همینطور کمربندی که در میانه دارند، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای افراد چاق هستند. یک مدل یقه‌ی دیگر که می‌تواند برای استایل خانم‌های پلاس‌سایز مناسب باشد، یقه هفت است. یقه هفت گردن را بلند و باریک نشان می‌دهد و همین به کشیده به نظر رسیدن شما کمک می‌کند.

اگر پایین‌تنه‌ی پهنی دارید ولی به نسبت شکم و باسن، شانه‌ها و بازوهای ظریف‌تری دارید، برای اینکه در کل بدن تناسب ایجاد کنید به سراغ مدل مانتوهایی بروید که شانه‌های پهن‌تری دارند یا اپل دارند.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس16مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس9مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس11مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس16

یادتان باشد رنگ‌ها هم نقش بسیار مهمی در نمایش زیبایی اندام ایفا می‌کنند. بنابراین در کنار انتخاب مدل مانتوی مناسب، باید به رنگ آن هم توجه کنید. اگر شما هم در دسته‌ی ‌افراد پلاس‌سایز قرار دارید، بهتر است به سراغ مانتوهای رنگ‌ تیره بروید چون رنگ‌های تیره، بدن را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند. از رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای، مشکی، شکلاتی و زرشکی غافل نشوید، اما یادتان باشد که در استایل خود از رنگ‌های روشن هم استفاده کنید.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس17 رنگ می‌تواند در انتخاب مانتوی مناسب افراد چاق تأثیرگذار باشد

استفاده از کمربند روی مانتو که خط میانی بدن را تعیین می‌کند و با قرار گرفتن روی شکم، به اندام شما فرم می‌دهد، گزینه‌ی بسیار خوبی برای افراد پلاس‌سایز است. پس مانتوهای کمربنددار از بهترین مدل‌ها برای افراد چاق به شمار می‌آیند. یادتان باشد کمربند را زیاد تنگ نکنید و آن را راحت روی شکم ببندید. به ویژه اگر فرم بدن گلابی‌شکل باشد یعنی کمر به نسبت باسن باریک‌تر باشد.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس20

شاید تصور کنید مانتوهایی که برش باز و دوخت آزاد دارند، مثل انواع پانچوها و مانتوهای خفاشی، فرد را چاق‌تر نشان می‌دهند؛ اما این مدل‌ها برای افرادی که بالاتنه‌ و بازوهای پهن دارند بهترین انتخاب هستند.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس11

مانتو خفاشی برای بالاتنه‌ و بازوهای پهن

مدل مانتو برای افراد چاق و قد کوتاه

یکی از نکات مهم در انتخاب مانتو، توجه به قد است. یادتان باشد اگر در دسته‌ی خانم‌های پلاس‌سایز قرار دارید و قد کوتاهی دارید، بهتر است از پوشیدن مانتوهای بلند خودداری کنید چون این مدل مانتوها باعث می‌شود قد شما از حد معمول کوتاه‌تر به نظر برسد. بهترین انتخاب برای خانم‌های چاق و قدکوتاه، مدل مانتوهای تا روی زانو است. یک نکته‌ی مهم دیگر این است که مانتوهایی را انتخاب کنید که کاملاً اندازه‌ی شما و اصطلاحاً فیت بدنتان باشد.

اگر دوست دارید قد شما بلندتر به نظر برسد و با پوشیدن مانتو لاغرتر دیده شوید، بهتر است مانتوهایی با خطوط عمودی را انتخاب کنید. یک راهکار خوب دیگر برای اینکه کشیده‌تر به نظر برسید، این است که از شلوارهای دمپا همراه با مانتوهای با قد متوسط استفاده کنید.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس0 مانتو برای افراد چاق و قد کوتاه

مدل مانتو برای افراد چاق و قد بلند

اگر قد بلندی دارید و تمایل ندارید بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسید، باید در انتخاب رنگ مانتو دقت کنید. بهترین کار این است که از استایل کردن با مانتو و شلوار یک رنگ خودداری کنید و در ظاهرتان تضاد ایجاد کنید. بهتر است برای لاغرتر به نظر رسیدن، مانتوی رنگ تیره را انتخاب کنید. می‌توانید از طرح‌ها هم کمک بگیرید. از بدترین انتخاب‌ها برای افراد چاق و قدبلند، مانتوی کوتاه است که تأکید زیادی بر پاها می‌کند و کشیدگی و توپری آن‌ها را نمایان می‌کند. پوشیدن مانتوهای گشاد و خیلی‌راحت هم سایز را بزرگتر از آنچه هست نشان می‌دهد. بهترین کار این است که به سراغ مانتوهای کمردار یا برش‌خورده بروید که به بدن شما فرم می‌دهند.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس20 مانتو برای افراد چاق و قد بلند

مدل مانتو گیپور برای افراد چاق

اگر به دنبال مانتو گیپور برای افراد چاق می‌گردید، بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که پارچه‌ی گیپور یا هر پارچه‌ی طرح‌دار، فقط در بعضی از قسمت‌های آن استفاده شده است. مثلاً مانتوهایی که در قسمت آستین، سرشانه، پایین دامن یا بالای سینه گیپور دارند، انتخاب خوبی برای افراد پلاس سایز هستند. اگر دوست دارید تمام قسمت‌های مانتو از پارچه‌ی گیپور باشد و مدل مجلسی داشته باشد، بهتر است مانتوهای تمام‌قد و بلند را انتخاب کنید. یادتان باشد مدل مانتو را با توجه به فرم بدنتان انتخاب کنید. خوب است به برش‌های مانتو توجه کنید و اگر قرار است تمام مانتو گیپور داشته باشد، به سراغ مدل‌های کمردار بروید. می‌توانید مانتویی با پارچه‌ی ساده و تک‌رنگ انتخاب کنید و روی آن، پارچه گیپور را به صورت شنلی و آزاد بدوزید. اگر می‌خواهید مانتو گیپور کوتاه برای افراد چاق انتخاب کنید هم حتماً به فرم بدن توجه کنید. یادتان باشد اگر پارچه‌ی گیپور و مدل مانتو درست انتخاب نشود، بدن را چاق‌تر نشان می‌دهد. پس حتماً به فرم بدن توجه کنید و پارچه‌ی گیپور را در قسمت‌هایی از مانتو استقاده کنید که فقط به آن جلوه بدهد. می‌توانید مانتوی مدل عبایی را انتخاب کنید و با خیال راحت روی آن از پارچه‌ی گیپور استفاده کنید. یک ایده‌ی خوب دیگر این است که برای یک مانتوی ساده و شیک با پارچه‌ی تک‌رنگ، کت گیپوردار بدوزید و به مانتو جلوه‌ی دیگری بدهید.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس15

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس18

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس20

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس7

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس3

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس0

مدل مانتو ابروبادی برای افراد چاق

پوشیدن مانتو در فصل تابستان کار سختی است؛ پس بهترین انتخاب برای این روزهای گرم، مانتوهای خنک با رنگ‌های روشن است. مانتو ابروبادی یکی از مانتوهایی است که چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. پارچه‌ی ابروبادی نوعی پارچه‌ی خنک و نازک است که بافت خاصی دارد و حالت سایه‌روشن و کمی چروک‌شده‌ی آن، بسیار محبوب شده است. این پارچه رنگ‌بندی بسیار متنوعی دارد و برای دوخت انواع شومیز و مانتو فوق‌العاده است. مانتوهای ابروبادی در مدل‌های مختلفی دوخته می‌شوند و جلوبسته و جلوباز، مجلسی یا کژوال، برای همه‌ی سلیقه‌ها موجودند؛ پس انتخاب مدل مانتو ابروبادی برای افراد چاق، همان قواعد انتخاب مانتو را دارد. برای انتخاب این مدل مانتو هم حتماً به فرم بدنتان توجه کنید. اگر به مدل‌های برش‌دار علاقه دارید، می‌توانید مانتو ابروبادی با آستین‌های پفی و سرمچ‌دار را انتخاب کنید یا به سراغ آستین‌های سه‌ربع گشاد بروید. مانتوهای ابروبادی معمولاً در مدل‌های اورسایز دوخته می‌شوند و این روزها بسیار روی بورس هستند. اگر این مدل را دوست دارید، سعی کنید مانتوهای بلند را انتخاب کنید یا به سراغ مدل‌هایی بروید که در قسمت پهلو برش دارند یا مدل و دوخت آزادی دارند. اگر پلاس سایز هستید بهتر است مانتوهای کوتاه و تنگ را کنار بگذارید؛ اما یک مدل مانتو کوتاه و ابروبادی مناسب شماست،؛ آن‌ هم شومیزهایی که با شلوارهای گشاد از همان پارچه ست می‌شوند. این ترکیب هم بسیار چشمگیر است هم ترند این روزهای خیابان‌های تهران است. مدل‌ مانتوهای ابروبادی جلودکمه‌دار و گشاد هم انتخاب خوبی برای افراد پلاس‌سایز هستند. به شرطی که با شلوار مناسب ست شوند. مدل‌های ابروبادی که برش‌های خاصی دارند، مثلاً قسمت پشت آن‌ها بلندتر از جلوی مانتو است هم برای افراد پلاس سایز مناسب هستند.

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس2

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس16

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس8

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس12

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس12

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس8

مدل مانتوهای شیک و خوشگل مخصوص خانم های تپل + عکس2