شخصیت شناسی جالب از روی خنده افراد

19:07 - 1401/02/23
در این گزارش به چند نکته درباره خنده هایتان که در مورد شخصیت و روانشناسی شما می گویند گفته ایم.
شخصیت-شناسی-جالب-روی-

در این گزارش به چند نکته درباره خنده هایتان که در مورد شخصیت و روانشناسی شما می گویند گفته ایم.

خنده راهی راهی برای پی بردن به شادی دیگران است. اما پژوهش‌ها می‌گوید که این همه‌ی ماجرا نیست و چیز‌های بیشتری را می‌توان از خنده کشف کرد. در حقیقت، پژوهش‌های جدید نشان داده با کمک خنده می‌توانیم چیز‌های بیشتری درباره‌ی خودمان و دیگران بفهمیم. این موضوع توسط روانشناسان و محققانی به اثبات رسیده که بر روی مقوله‌ی خنده تحقیق می‌کنند.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم خنده‌ی ما چه حرف‌هایی درباره‌ی ما برای گفتن دارد.

۱- تشخیص خنده‌ی خودجوش از خنده‌ی ساختگی

خنده دو نوع است. اولی خنده‌ی خودجوش است، واکنشی غیر قابل کنترل به چیزی مثل یک لطیفه‌ی خنده دار که ما را به خنده می‌اندازد. خنده‌ی خودجوش صدای خاصی دارد که سخت می‌توان آن را تقلید کرد. در طرف دیگر، خنده‌ی ساختگی را داریم که با صدایی تعمدی همراه است و این نوع خنده را زمانی می‌کنیم که می‌خواهیم به یک لطیفه‌ی بی مزه واکنش مؤدبانه‌ای داشته باشیم.

شخصیت شناسی جالب از روی خنده افراد18

تحقیقات نشان داده خنده‌ی ساختگی می‌تواند به ما کمک کند شخص در حال خنده را بهتر بشناسیم، چون به شکل تعمدی و کنترل شده ساخته می‌شود.

۲- اگر فردی که در حال تعریف لطیفه است را بشناسید، احتمال خندیدن تان بیشتر می‌شود

آیا دوست خاص یا کمدین مورد علاقه‌ای دارید که همیشه شما را به خنده می‌اندازد؟ علم می‌گوید وقتی شناخت وجود داشته باشد، احتمال خندیدن به یا با کسی بیشتر می‌شود. در اغلب موارد، لطیفه‌ها زمانی برای ما بامزه‌تر می‌شوند که آن‌ها را از زبان کسی بشنویم که او را می‌شناسیم، مثل یک دوست یا یک کمدین مشهور.

شخصیت شناسی جالب از روی خنده افراد11

۳- با دوستان مان بیشتر می‌خندیم

به گفته‌ی محققان، هنگام شرکت در یک گفتگو با دیگران، احتمال خندیدن مان به چیزی ۳۰ برابر بیشتر است. محققان همچنین می‌گویند این تنها لطیفه‌ها نیستند که ما را می‌خندانند، بلکه نحوه‌ی واکنش ما به دیگران برای نشان دادن اینکه از لطیفه‌ی آن‌ها خوش مان آمده و آن را متوجه شده ایم هم همین اثر دارد.

شخصیت شناسی جالب از روی خنده افراد12

۴- خندیدن ما با همدیگر دوام روابط عاطفی مان را بیشتر می‌کند

در پژوهشی محققان از زوج‌ها خواستند تا درباره‌ی موضوع حساسی مانند چیزی که در شریک عاطفی شان دوست ندارند، با همدیگر صحبت کنند. تحقیقات نشان داد زوج‌ها وقتی در گفتگو‌های خود از خنده و لبخند استفاده می‌کردند، بعد از صحبت درباره‌ی یک موضوع حساس، فوراً احساس بهتری پیدا می‌کردند. زوج‌ها همچنین از بیشتر شدن احساس رضایت شان از رابطه‌ی خود و افزایش دوام رابطه شان خبر دادند.

شخصیت شناسی جالب از روی خنده افراد1