صدا و سیما عزادار شد | مجری معروف و سرشناس درگذشت

10:59 - 1401/02/10
تست کرونای نادر طالب زاده عزیز مثبت شده بود. او به دلیل نارسایی قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود و مجدد ایشان نهم اردیبهشت بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

علت درگذشت نادر طالب زاده

تست کرونای نادر طالب زاده عزیز مثبت شده بود . او فردی متواضع و خلاق است که سینما را خوب می شناسد و به ویژه در عرصه بین المللی به خوبی به فرهنگ خدمت کرده است. نادر طالب‌زاده، پیش از این به دلیل نارسایی قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود و مجدد ایشان نهم اردیبهشت بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

نادر طالب‌زاده به علت مشکلات قلبی روز شنبه ۱۸ دی‌ماه راهی بیمارستان شد و پزشکان متخصص، درمان وی را آغاز کردند و در تاریخ 9 اردیبهشت 1401 دار فانی را وداع گفت .

نادر طالب زاده کیست ؟

نادر طالب زاده (۴ دی ۱۳۳۲ در تهران) محقق ایرانی، کارگردان ، تهیه کننده سینما ، رئیس کنفرانس بین المللی افق نو و مستندساز است که بیشتر با فیلم مسیح در سال 2007 شناخته می شود.

نادر طالب زاده کارگردان و بازیگر است که با فیلم های مسیح (۱۳۸۶)، عشق طاهر (۱۳۷۸) و رودخانه بهشت (۱۳۹۲) شناخته شده است.

صدا و سیما عزادار شد | مجری معروف و سرشناس درگذشت14

زندگی نادر طالب زاده

نادر طالب زاده که در شب کریسمس 1953 در ایران به دنیا آمد، بعداً به ایالات متحده سفر کرد و در آنجا تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی زبان انگلیسی به پایان رساند و در مدرسه فیلم دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک تحصیل کرد . او کارگردانی، نویسندگی و تولید مستندهای برنده جوایز متعددی در مورد سلاح های کشتار جمعی عراق را بر عهده داشته است . او به عنوان یک مستندساز مستقل شاهد جنایات جنگ هشت ساله ایران و عراق در اواسط دهه 1980 بود.

خانواده نادر طالب زاده

پدر نادر طالب زاده منصور طالب زاده با درجه سرتیپی و مادرش سیده وحیده امیر ملوک شرفی نوه آیت الله شرف العالی اصفهانی می باشد .

صدا و سیما عزادار شد | مجری معروف و سرشناس درگذشت4

نظر نادر طالب زاده دربارهٔ بیماری کووید ۱۹

نادر طالب‌ زاده اعتقاد داشت که کرونا ویروسی ضداسلامی است و این ویروس را اساساً علیه جهان اسلام ساخته‌اند. او مدعیست از سال ۲۰۰۷ متوجه این بیماری شده‌ است و از مدت‌ها قبل وجود داشته تا با شور اسلامی ایران و حس خداجویی و عبادت بشر در حج مبارزه و جلوی عبادت گرفته شود .

صدا و سیما عزادار شد | مجری معروف و سرشناس درگذشت2

مستند سازی نادر طالب زاده

نادر طالب زاده در تابستان 1359 قبل از شروع جنگ مستند خوزستان را می سازد و در اواخر شال 59 مستندی بنام واقعیت از ماجرای گروگانگیری را شروع کرده .

طالب زاده در آذرماه 1396 در سازمان هنری و رسانه ای اوج، موسسه ای مستقر در تهران که آثار انقلابی در هنر و سینما را تولید می کند، جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

صدا و سیما عزادار شد | مجری معروف و سرشناس درگذشت12

نادر طالب زاده مجری برنامه تلویزیونی عصر شبکه مستند صدا و سیما است که به بررسی مسائل با تحلیلگران در حوزه های مختلف می پردازد.

ترور نادر طالب زاده

نادر طالب زاده در سال 1395 ادعا کرد هدف ترور بیولوژیک قرار گرفته است او در توضیحات محل این اقدام گفت:

نادر طالب زالده گفت : سال 1393 از لبنان برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتیم که در هتل محل اقامت چمدانم گم شد و مدت 1 هفته بعد در کربلا چمدان و وسایل مفقود شده ام را تحویل دادند .

از روز بعد از تحویل چمدان دچار سرفه های خونی و نارسایی قلبی شدم .

صدا و سیما عزادار شد | مجری معروف و سرشناس درگذشت9

ازدواج اول نادر طالب زاده

نادر طالب زاده 4 فرزند؛ 1 پسر و 3 دختر دارد نام همسر اول آقای طالب زاده «اعظم باقری» نام داشت .

ازدواج دوم نادر طالب زاده

نادر طالب زاده برای بار دوم با خانم «زینب مهنا» ازدواج کرد زینب مهنا پژوهشگر و فعال حقوق بشر اهل لبنان می باشد این زوج بعد از ازدواج هر دو در لیست تحریم های وزارت دارایی آمریکا قرار گرفتند .

نادر طالب زاده همچنین رئیس جشنواره مردمی فیلم عمار است که توسط تعدادی از چهره های انقلابی ایران تأسیس شده است.

این جشن به نام عمار یاسر از صحابه پیامبر اسلام (ص) نامگذاری شده است.

صدا و سیما عزادار شد | مجری معروف و سرشناس درگذشت5