برملا شدن علت مرگ آزاده + عکس

12:39 - 1401/01/21
آزاده نامداری متولد نهم آذر ۱۳۶۳کرمانشاه ودارای مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی ار دانشگاه شهید بهشتی تهران بود

آزاده نامداری (۹ آذر ۱۳۶۳ – ۶ فروردین ۱۴۰۰) مجری و تهیه‌کننده تلویزیونی ایرانی بود. او با اجرا در برنامهٔ «تازه‌ها» در سیمای خانواده به شهرت رسید. نامداری پس از ۱۲ سال کار در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به‌طور غیررسمی ممنوع‌التصویر شده بود. در ۷ فروردین ۱۴۰۰، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخل ایران خبر از درگذشت آزاده نامداری دادند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by (@artist__one)

برملا شدن علت مرگ آزاده + عکس15

زندگی شخصی و حواشی در اردیبهشت ۱۳۹۲، فرزاد حسنی و آزاده نامداری با حضورشان در کنسرت فرزاد فرزین ازدواج خود را رسانه‌ای کرده و در ۶ تیر ۱۳۹۲ به عقد هم درآمدند و سید حسن خمینی عاقد آن‌ها بود. اما بعد از حدود یک سال در خرداد ۱۳۹۳ این دو از هم جدا شدند و در ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ خبر طلاق رسماً توسط آزاده نامداری رسانه‌ای شد. آزاده نامداری علت این جدایی را با انتشار یک عکس از خودش با چشم کبود در اینستاگرام، خشونت خانگی فرزاد حسنی اعلام کرد وی در سال ۱۳۹۴، با سجاد عبادی پسر رحیم عبادی ازدواج کرد.در مهر ۱۳۹۵، نامداری خبر از به دنیا آمدن فرزند دخترش داد. نام دختر او «گندم» است.

اوایل مرداد ۱۳۹۶، ویدئو کلیپ و عکس‌هایی از آزاده نامداری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او را بدون حجاب اسلامی در پارکی در سوئیس در حالی که شیشه آبجو فلدشلاشن در دست داشت انتشار این تصاویر بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. در شبکه‌های اجتماعی عده‌ای آزاده نامداری را به «ریاکاری» متهم و از انتشار این عکس‌ها حمایت کردند. این اتهام به این دلیل مطرح شد که او در برنامه‌های تلویزیونی و در مصاحبه‌های خود همواره به عنوان چهره‌ای شناخته می‌شد که فعالانه از «حجاب کامل» به‌خصوص «چادر مشکی» دفاع و برای آن تبلیغ می‌کرد. گروهی دیگر انتشار این تصاویر را «نقض حریم خصوصی» خواندند و انتشار عمومی آن را «غیرقانونی» یا «غیراخلاقی» دانستند.

آزاده نامداری در ۲ مرداد ۱۳۹۶ در یک پیام ویدئویی به انتشار این تصاویر واکنش نشان داد و گفت در مکانی سرسبز بوده که «محارم» او حضور داشتن] در پاسخ، برخی موضوع غیرقانونی بودن انتشار این تصاویر را به دلیل حضور نامداری در یک مکان عمومی نابجا دانستند و اعتقاد داشتند که او یک چهره عمومی است که در بسیاری از موارد به صورت خودخواسته و فعال از «حجاب کامل» دفاع کرده، بنابراین نه تنها انتشار تصاویر او غیراخلاقی نیست بلکه حتی برای روشنگری افکار عمومی لازم است

به گفته برخی، نامداری بخاطر این اتفاق دچار فشار روانی شده بود و پیش دوستانش هم ابراز ناراحتی می‌کرد. ویدئویی از او وجود دارد که با حال منقلب می‌گوید «نیاز به کمک دارد».

در مراسم چهلم نامداری، همسر او اعلام کرد که وی مکرراً برای بازجویی فراخوانی می‌شده و گذرنامه او نیز ضبط گردیده و ممنوع‌الخروج بود

وی در مورد اینکه چه زمانی از فوت وی گذشته بود نیز گفت: زمان فوت وی هنگام معاینه در صحنه فوت حدود ۲۴ تا ۳۶ ساعت قبل بوده است.

پیکر آزاده نامداری در حالی در منزلش پیدا شده که لباس خانه به تن داشته است. به گفته منابع آگاه، اطراف جسد هیچ نشانه‌ای از بقایای قرص یا اثری از خودکشی پیدا نشده و بازپرس پرونده با قاطعیت باردار بودن متوفی را رد کرده است. در عین حال آثار ضرب و جرح نیز بر پیکر آزاده نامداری مشاهده نشده است. جسد آزاده نامداری برای آزمایش سم‌شناسی به پزشکی قانونی منتقل شده است.

همسر آزاده نامداری که به همراه دختر ۴ ساله‌شان از چند روز قبل به شمال سفر کرده و در چالوس به سر می‌بردند در مسیر تهران هستند و قرار است از آن‌ها تحقیقات پلیسی به عمل آید.

عصر شنبه، هفتم فروردین‌ماه، قاضی محمد شهریاری با بیان این که هیچ گونه آثار ضرب و جرحی بر روی پیکر خانم آزاده نامداری یافت نشده گفت: علت فوت وی، منوط به آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی است که توسط پزشکی قانونی صورت می‌گیرد.