آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ

23:01 - 1401/01/15
اگر از کاربران واتساپ هستید، مطمئنا گاهی اوقات تیک دوم خاکستری واتساپ باعث تداخل در کارهای شما شده است. اما آیا می توان جلوی آنرا با ترفندهایی گرفت؟

چگونه تیک دوم خاکستری واتساپ برداریم؟

واتساپ یکی از برنامه های کاربردی در سرتاسر جهان می باشد که دارای قابلیت های متعددی است. یکی از این قابلیت ها این است که با استفاده از تیک های مختلف به کاربر نشان می دهد که پیام ارسالی آنها در چه حالت می باشد. حالاتی که ممکن است شما بعد از ارسال پیام برای شخص یا اشخاصی روبرو شوید، 3 حالت می باشد که در قسمت ذیل بصورت کامل توضیح داده شده است؛

  1. تک تیک خاکستری : به معنای این است که پیغام شما با موفقیت ارسال شده است و باید منتظر باشید تا طرف مقابلتان آنرا دریافت کند.
  2. دو تیک خاکستری : به معنای این می باشد که طرف مقابلتان پیغام شما را دریافت کرده است و اما هنوز آنرا باز نکرده است تا بخواند.
  3. دو تیک آبی : بدین معنا می باشد که طرف مقابلتان پیغام را دریافت کرده و خوانده است.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ7

اما حالت دوم گاها ممکن است برای هر یک از ما کمی ناخوشایند باشد چرا که برای مثال شما برای یک دقیقه اینترنت را روشن می کنید تا مشکلی را برطرف کنید و سپس ده ها پیغام را دریافت خواهید کرد که شاید وقت شما را در بدترین شرایط ممکن بگیرند. با این وجود آیا می توانیم تیک دوم خاکستری واتساپ را به هر نحوی که شده است خاموش کنیم؟ بله. در ادامه این گزارش از بخش تکنولوزی بصورت کامل با روش های موجود آشنا خواهید شد.

روش اول؛ از درون برنامه واتساپ

اولین ساده ترین روش برای رفع مشکل تیک دوم خاکستری در واتساپ، استفاده از قابلیتی است که مجموعه واتساپ برای شما درنظر گرفته اند. از این رو این روش به گونه ای است که وقتی شما اینترنت گوشی را روشن می کنید، پیغام شخص/اشخاص که به شما پیغام ارسال کرده اند را دریافت می کنید اما حتی اگر وارد چت خودتان با آنها شوید و پیغام را بصورت مستقیم در صفحه چت بخوانید، به هیچ وجه دو تیک آبی روشن نخواهد شد. برای انجام این روش طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

1. وارد برنامه واتساپ شوید و سپس از بالا سمت راست گزینه 3 نقطه عمودی را انتخاب کنید و گزینه Settings را انتخاب نمایید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ11

2. گزینه مشخص شده Account را انتخاب کنید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ18

3. گزینه Privacy را انتخاب نمایید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ14

4. تیک گزینه مشخص شده Read receipts را به حالت خاموش دربیاورید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ16

توجه : از این به بعد پیام هایی که دریافت می کنید را گرچه در صفحه چت هم بخوانید، تیک آبی نمایش داده نخواهد شد. همچنین کاربرانی که شما به آنها نیز پیام میدهید، گرچه پیغام شما را بخوانند، اما تیک آبی را در صفحه چت نخواهید دید.

روش دوم؛ بستن دسترسی واتساپ به اینترنت

اما این روش چگونه می تواند به شما کمک کند؟! آیا برای همیشه دسترسی واتساپ به اینترنت را قطع می کند؟ خیر. بصورت پیش فرض زمانیکه شما داده و یا همان اینترنت گوشی را روشن می کنید، واتساپ و سایر برنامه ها شروع به آپدیت خواهند نمود و در نهایت پیغام هایتان را گرچه وارد واتساپ نشده اید را دریافت خواهید کرد. از این رو دلیل این اتفاق این است که دیتای بک گراند واتساپ روشن می باشد.

بدین معنا که حتی اگر شما برنامه واتساپ را هم بسته باشید و هیچ برنامه باز در گوشی نداشته باشید، اگر چند ثانیه اینترنت را روشن کنید پیام های متعددی دریافت خواهید کرد. این مشکل قابل حل است و قبل از اینکه این فرایند را انجام دهید، به یاد داشته باشید که برای دریافت پیام های واتساپ از این پس ابتدا باید اینترنت را روشن کنید و سپس وارد برنامه واتساپ شوید تا پیام های جدید را مشاهده کنید.

1. از منو گوشی وارد تنظیمات شوید.

2. گزینه مشخص شده Apps را انتخاب کنید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ8

3. برنامه واتساپ را انتخاب کنید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ15

4. گزینه moble data را انتخاب نمایید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ8

5. گزینه Allow background data usage را غیرفعال کنید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ9

برای اعمال تغییرات، تمام برنامه های باز خود را ببندید.

روش سوم؛ Force Stop Whatsapp

اما اگر احساس می کنید دو روش بالا محدودیت هایی را برای شما ایجاد می کنند، لزومی به انجام آنها نیست. اما اگر بصورت موقت می خواهید تیک دوم واتساپ پیغام های دریافتی شما روشن نشوند، تا اینکه وارد واتساپ شوید، این روش می تواند به شما کمک کند چرا که با استفاده از این فرایند تنها یکبار می توانید از قابلیت آن استفاده کنید که در ادامه به آن پرداخته ایم؛

  1. اینترنت و دیتا گوشی را خاموش کنید.
  2. تمام برنامه های باز و در حال اجرا گوشی از جمله واتساپ را ببندید.
  3. از منو گوشی وارد تنظیمات شوید.
  4. گزینه Apps را از منو تنظیمات انتخاب کنید.
  5. برنامه whatsapp را پیدا کرده و آنرا انتخاب کنید.
  6. از پایین صفحه قسمت راست، گزینه Force Stop را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را بفشارید. بعد از انتخاب این گزینه می توانید اینترنت را روشن کنید و هیچ اعلانی از واتساپ دریافت نکنید. این تا زمانی ادامه خواهد داشت که شما وارد واتساپ شوید.

آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ8

توجه : بعد از آنکه وارد واتساپ شدید، دیگر این فرایند تکرار نخواهد شد چرا که فقط یکبار این مرحله کارایی دارد و هر دفعه باید این مراحل را طی کنید.