شخصیت شناسی

بگو رنگ مورد علاقت چیه تا شخصیت پنهانت رو لو بدم + عکس

21:16 - 1402/01/04
روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است میتواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد. رنگ مورد علاقه تان در مورد خصوصیاتتان می گوید.

انواع تستهای شخصیت شناسی و الگوهای تیپ شناسی معرفی شده‌اند و در دسترس هستند؛ بحث‌های غیرعلمی مانند شخصیت شناسی بر اساس ماه تولد یا شخصیت شناسی بر اساس رنگهای مورد علاقه نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است میتواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد. رنگ مورد علاقه تان در مورد خصوصیاتتان می گوید، بنابراین در حال حاضر همه ما می دانیم که رنگ ها نقش مهمی در روان شناسی ذهن مردم ایفا می کنند. باور نمیکنید؟ به پادشاهی دوران ویکتوریا نگاه کنید، آنها رنگ هایی مانند بنفش و قرمز را به عنوان نمایش ثروت خود استفاده می کردند . حتی امروزه، رنگ های مختلفی برای نشان دادن احساسات مختلف استفاده می شوند.ما در این بخش شما را با شخصیت شناسی رنگ ها آشنا میکنیم پس برای شناخت شخصیت رنگ مورد علاقه تان با دقت با ما همراه شوید.

روش گرفتن تست انتخاب رنگ برای شخصیت شناسی

امتحان رنگ ساده است

مداد رنگی یا مداد شمعی رنگی به اندازه کافی خریداری کنید، به طوری که هر فرد دارای مجموعه ای کامل از یک مجموعه رنگ (سیاه، سفید، قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش و قهوه ای) داشته باشد، در جلسه، تمام مداد رنگی یا مداد شمعی های رنگی را مخلوط کنید و هر شرکت کننده یک رنگ را انتخاب کند، هنگامی که رنگ خود را انتخاب کردند، شما می توانید بگویید که آن ها چه نوع شخصیتی بر اساس رنگ ها دارند.

آبی

آبی رنگ مورد علاقه مردم بسیاری در سراسر جهان است، افرادی که این رنگ را دوست دارند، عمدتا ادم های احساساتی ای هستند که طبیعتا صلح جو هستند و آرامش را در معنویت می بینند.

این رنگ پرطرفدار سبب می شود بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند،پس بسیار مناسب اتاق خواب کودکان است . این رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشد. در مصاحبه های شغلی پوشبدن رنگ آبیوفادار به نظر برسید .افراد در اتاقهای آبی فعال ترند.

این رنگ مناسب خانه های به شدت آفتاب گیر است زیرا با القای حس سرما، دمای اتاق تعدیل می کند و فضایی با دمای متعادل به وجود می آورد. این رنگ کاهنده تعداد تنفس است و استفاده از آن برای افراد دارای استرس و فشارهای عصبی بسیار توصیه می شود .

طرفداران این رنگ افرادی زیرک، وفادار، برون گرا و صادق هستند. اگر در مکانی از خانه از رنگ قرمز استفاده کردید برای کاهش میزان شدت آن در کنار آن از رنگ آبی استفاده کنید. با استفاده از این رنگ می توانید هوس و احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید.

افراد علاقمند به این رنگ ظاهر آرام دارند و دیگران به آنها احترام زیادی قائلند. این افراد در خرید و پوشش لباس قناعت می کنند . میل به تنهایی دارند و پشتکار زیادی دارند و همیشه کارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه قواعد معینی انجام می دهند.

بگو رنگ مورد علاقت چیه تا شخصیت پنهانت رو لو بدم + عکس12

تست شخصیت شناسی رنگ ها

شخصیت شناسی از رنگ مورد علاقه

سفید

رنگی که برای پاکیزگی و مترادف با بی گناهی و خلوص است، این ویژگی ها مانند خلاقیت، صلح و آرامش را در افرادی که این رنگ را دوست دارند، نشان می دهد، به ویژه اگر آن ها در سن نوجوانی هستند، اگر افراد مسن رنگ سفید را دوست داشته باشند، ممکن است نشان دهد که این افراد آرمان های غیرمنتظره ای دارند و ترجیح می دهند که یک زندگی کامل داشته باشند.

رنگ سفید نور به علت منعکس کردن نور رنگ تابستانی محسوب می شودو پرطرفدار برای دکوراسیون و مد است زیرا با همه چیز تناسب دارد. افراد علاقمند به رنگ سفید افراد آرام و شنونده ای خوب هستند . به نظر دیگران اهمیت می دهند و به دوستی ها بها داده و وقت خود را آزادانه در اختیار دوستانشان قرار می دهند .

سبز

اگر رنگ سبز را دوست دارید ، احتمالا شما "التیام دهنده" هستید، این اشخاص قبل از کمک به دیگران دوبار فکر نمی کنند و شنوندگان خوبی هستند، که باعث می شود مشاوران شگفت انگیزی هم باشند و تعجب نکنید در صورتی که بسیاری از این افراد دوست دارِ محیط زیست، فعالان حیوانی و حتی سبزی خوار هستند.

این رنگ مظهر طبیعت و نشاط آور و آرامش بخش است. سبز تیره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت است.

زندگی با طرفداران این رنگ آسان است. این افراد با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی تفاهم زیادی دارند . برخورد این افراد با دیگران بر پایه ی اصول و قرارداد است. این افراد بسیار کنجکاوند و مایلند از از کار دیگران درآورند.

رنگ خرمایی مایل به قرمز

این رنگ اغلب رنگ موردِ علاقه ی افراد سالمند است، که معمولا در طول زندگی خود با برخی از سختی ها روبه رو هستند و این موضوع آن ها را به دلیل تجربه هایشان ، قوی تر و بالغ تر می کند. چنین افرادی طبیعتا سخاوتمند هستند و بنابراین در بین دوستان و خانواده شان محبوب می باشند.

سرخ

شما شخصی با انگیزه، بلند پرواز، پرشور و شاید حتی پرخاشگر هستید و قبل از اینکه مردم را به صورت منفی قضاوت کنید، دوبار فکر نمی کنید.

این رنگ گرم نماد هیجان، توانگری، عشق و افراط است و رنگی انرژی زا و نیرو بخش است. استفاده طولانی مدت از این رنگ باعث بروز پرخاشگری و ایجاد حرکات تکانه ای در افراد می شود. قرمز، پرشورترین و تندترین رنگ است که سبب سریعتر شدن ضربان قلب و تنفس می شود. این رنگ مظهر عشق و تنفر و فداکاری و خشونت و خون و آتش است . افراد علاقمند به این رنگ هرگز نمی توانند در زندگی بی تفاوت باشند.

چنانچه در بخش مطالب جذاب شخصیت شناسی در نمناک گفته ایم این اشخاص تند و سرکش و فعال و شجاع و کمی عجول هستند. و ممکن است بارها در عشق شکست بخورند.با آن که در عشق کاملاً فداکارند اما قضاوتهای عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران اغلب سبب از بین رفتن دوستی هایشان می شود.

دو عیب بزرگ خودپرستی و عدم کنترل را دارند اما در مقابل حسن زیادی مانند خوش قلبی و حس بزرگ طلبی دارند. در تجارت تهاجمی عمل می کنند اما در امور شخصی اینگونه نیست . آنها ترجیح می دهند بیشتر راجع به کار صحبت کنند نه روابط.

بگو رنگ مورد علاقت چیه تا شخصیت پنهانت رو لو بدم + عکس17

روانشناسی و شخصیت شناسی رنگ قرمز

شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها

ارغوانی:رنگ عارفها و روانگران

ارغوانی، رنگ سلطنتی نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. دوستداران این رنگ پیوسته مجذوب زیبایی ها و ظرافتها می شوند و مغرور و اجتماعی هستند. این افراد بیشتر به امور معنوی می پردازندو این رنگ مورد پسند عرفا می باشد.

صورتی

بله، در حالی که رنگ صورتی رنگی زنانه است، اما امروزه این موضوع چیزی بیش از یک مفهوم جنسیتی نیست، زیرا دختران می توانند رنگ های زیادی داشته باشند و پسران هم ممکن است رنگ مورد علاقه شان رنگ صورتی باشد، اگر صورتی رنگ مورد علاقه شما باشد، پس شخصی هستید که نیاز به دوست داشته شدن دارید تا احساس امنیت کنید، چنین افرادی بطور طبیعی آرام هستند ، با این حال، آنها دوست ندارند احساساتشان را بروز دهند ، مگر در مقابل افرادی که خودشان می خواهند.

این رنگ رویایی وآرامش بخش همان قرمز است که کمرنگ شده بنابراین اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را البته کمی ملایمتر دارا می باشید، با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید.

افراد علاقمند به این رنگ دیگران را خوب درک می کنند و با اطرافیان خود با ملایمت و لطف رفتار می کنند و به دلیل نشاط و شادابی محبوب اطرافیان خود هستند. این افراد در زندگی با شکستها، خشونتها و دشواری های زندگی زیادی مواجه شده اند.

زرد

شما حس شوخ طبعی قوی دارید، عاقل و تخیلی هستید و اغلب در تفکرات و چارچوب های زندگی، خطوط قرمزی دارید، گاهی اوقات در مورد ایده های بزرگ خود فکر می کنید، که به نوبه خود منجر به مسئولیت های شما می شود.

رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد، متابولیسم ( سوخت و ساز) راتسریع می کند. طرفداران این رنگ عاشق صحبت کردن هستند و همیشه حرفی برای گفتن دارند. این افراد بسیار اجتماعی و شوخند به همین دلیل افراد زیدی را جذب خود می کنند.

نارنجی

اگر رنگ مورد علاقه شما نارنجی است، پس شما عاشق خارج از منزل هستید، به خصوص طبیعت . راه طولانی در ساحل یا یک پیک نیک در جنگل - هر دو جزئیاتی ایده آل برای شما هستند.

شما دوست دارید با طبیعت هماهنگ باشید و احتمالا عاشق حیوانات نیز هستید، علاوه بر این، افرادی که نارنجی را دوست دارند تحریک آمیز و متفکر هستند و نمی توانند برای مدت طولانی عصبانی باشند، که این اخلاق باعث می شود آن ها در برابر کسانی که دوست دارند، عزیز شوند.

بگو رنگ مورد علاقت چیه تا شخصیت پنهانت رو لو بدم + عکس8

شخصیت شناسی افراد با رنگ مورد علاقه نارنجی

تشخیص خصوصیات اخلاقی با رنگ مورد علاقه

پرتقالی :صداقت آری، هوسبازی هرگز

افراد علاقمند به این رنگ متکی به نفس نیستند. اجتماعی و خوش خلقند و با مردم خوب رفتار می کنند. به سختی می توان در این افراد نفوذ کرد اما اگر کسی آنها را دوست بدارد می تواند با او به آسانی ازدواج کند. این افراد هوسباز نیستند و هنگام دوستی بسیار صادق و فداکارند. اگر این افراد با فردی که خصوصیات اخلاقی خودشان را داشته باشد ازدواج کند سعادتمند خواهد شد.

رنگ قهوه ای

شما قابل اعتماد، صبور و مهربان و یک انسان فوق العاده هستید، شما معمولا قبل از تصمیم گیری های مهم باید 1000 بار فکر کنید.باثبات و مقدس، شاعرپیشه و کمی فیلسوف مآب هستید. به ندرت تغییر عقیده می دهید و بعد از تصمیم گیری آن راعملی می کنید.

این افراد در نگهداری پول و اسرار دیگران قابل اعتماد هستند. آنها به دستی پولشان را خرج و مقداری را نگه می دارند. برخی مواقع با اطرافیان خود رفتار خشونت آمیزی در پیش می گیرند. در عشق بدبین و تند نیستید. شخصی منطقی هستند و فقط به خودشان اعتماد دارند .

فیروزه ای

از ویژگی های این افراد پیچیدگی ، تخیلی و اصیل بودن است، ، این افراد همیشه به نظر میرسد که بانمک هستند، مهم نیست که چقدر از آشفتگی عاطفی در داخلشان وجود داشته باشد، آنها هوشمند و مقاوم هستند و در برخی موارد ممکن است به عنوان "خارج" از واقعیت ، نامیده شوند و درخواست کسانی که کمک میخواهند را رد میکنند.دوستداران این رنگ اسرارآمیز، احساساتی هستند و به خوبی از پس کارهای شخصی خودبر می آیند. این افراد پشتکار دارند و باثباتند و به نصایح دیگران توجه نمی کنند.

خاکستری

شما در کسب و کار در دفتر خود شناخته شده هستید، اگرجوان هستید، ممکن است در زندگی خود ، در مسائل مختلف پا پس بکشید و اگر اینطور است شاید وقت آن باشد که به دنبال کمک حرفه ای باشید، زیرا در این سن، شما باید شاد و آرام باشید، نه اینکه به اندازه جهان غم داشته باشید.

افراد علاقمند به این رنگ اغلب در زندگی احساس رضایت می کنند. خاکستری رنگ عقلا است و افراد علاقمند به این رنگ درواقع خود را هم شأن و هم طراز اشخاص کهنسال میدانند و در زندگی احساس بی نیازی می کنند. در عشق تمایل بر افراد مسن تر از خود دارند و توجهشان را کسانی که از نظر فکر و ایده به آنها برتری دارندجلب می کند.

بگو رنگ مورد علاقت چیه تا شخصیت پنهانت رو لو بدم + عکس2

شناخت شخصیت با رنگ خاکستری

شناخت خصوصیات با شخصیت شناسی رنگ ها

بنفش کمرنگ

در حال حاضر این رنگ یکی از آن رنگ هایی است که اغلب رنگ مورد علاقه مردم نیست، بنابراین اگر این رنگ را دوست دارید، بدانید که منحصر به فرد هستید، شما دوست دارید که خود را در فرهنگ غوطه ور کنید و این موضوع می تواند در دکوراسیون منزل و لباس پوشیدنتان منعکس شود، به عنوان مثال، شما همیشه بهترین لباس در یک مهمانی را می پوشید و خانه تان همواره مکمل هایی را برای زیبایی دریافت می کند.

رنگ بنفش

این رنگ بدان معنی است که شما بسیار هوشمند و باهوش هستید و تمایل به ایستادگی دارید. خب، بنفش همچنین به این معنی است که شما یک شخص نا منظم هستید یا طبیعتا یا از طریق تلقین.

دوست دارید که در مقام قدرت قرار داشته باشید. از سویی دیگر، بنفش نیز رنگ معنویت است، بنابراین، اگر در مرحله بعدی زندگی خود، انسانی معنوی شدید ، تعجب نکنید. این افراد با اراده و تا حدی کله شق هستند و قبل از دیگران به خودشان توجه می کنند .

خردلی:خوش قلب

خیلی ملاحظه کارید . دوستی برای شما یک دنیا ارزش دارد با همه دوست هستید مواظب باشید چون بعضی مواقع اعتماد کردن به هر کسی برای شما دردسر ساز می شود .

سیاه

مشکی رنگ سلطه و قدرت است. آه، رنگ لباس مورد علاقه همه، سیاه است. پس اگر شما سیاه را دوست دارید چه شخصیتی دارید؟ خوب، شما ظریف و با شکوه هستید، شخصیتی دارید که خودنمایی را دوست ندارید اما خودتان به یکی از آنها تبدیل شده اید که خود نمایی میکنند. آنها دوست دارند که به عنوان موجودات مرموز درک شوند و از آشفتگی ظاهری مردم در مورد درک انگیزه های واقعی شان لذت ببرند.

این رنگ برای مد پرطرفدار است چون شخص را لاغرتر نشان می دهد. رنگ مشکی نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری است به همین دلیل کشیشها رنگ مشکی می پوشند. لباس مشکی می تواند مقهور کننده باشد، یعنی با پوشیدن این لباس منزوی یا شریر به نظر برسید . این رنگ ، رنگ نومیدی و عزا نیست بلکه نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است.

دوستداران این رنگ به اطرافیان خود احترام می گذارند و از هیچگونه کمکی به آنها دریغ نمی کنند . آنها به عقاید و نظریات دیگران اهمیت داده و نظر دوستانشان برای آنها بسیار مهم است . نظراتشان را به کسی تحمیل نمی کنند. به دنبال مد هستند و پول زیادی را بابت این چیزها می پردازند.