یارانه

یارانه این افراد از فردا حذف می شود

10:47 - 1400/11/01
مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مشترکین مشمول این افزایش تعرفه‌ها نمی‌شوند افزود: مشترکینی که میزان مصرف برق شأن کمتر از الگوهای تعیین شده باشد تشویقی دریافت خواهند کرد.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مشترکین مشمول این افزایش تعرفه‌ها نمی‌شوند افزود: مشترکینی که میزان مصرف برق شأن کمتر از الگوهای تعیین شده باشد تشویقی دریافت خواهند کرد.

وی گفت: طبق بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و آئین نامه تدوین شده در این زمینه از ابتدای بهمن ماه تعرفه‌های جدید برای مشترکینی که بیش از الگوهای تعیین شده برق مصرف می‌کنند به صورت پلکانی افزایشی خواهد بود و یارانه آن‌ها به همان تناسب کاهش می‌یابد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در هوای سرد که این روزها شاهد آن هستیم تأمین سوخت نیروگاه‌ها با مشکل مواجه است گفت: صرفه‌جویی در این ایام بسیار ضروری است.

رجبی مشهدی گفت: مشترکینی که میزان مصرف ماهیانه خود را تخمین بزنند پنج درصد از تخفیفات صورت حساب برخوردار می‌شوند.

وی افزود: آن‌هایی که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند تا دو برابر الگو را پرداخت می‌کنند که ما از آن‌ها خواهش می‌کنیم بخشی از برق مورد نیاز خود را از طریق سامانه‌های خورشیدی تأمین کنند که این موضوع به تأمین برق پایدار برای همه مشترکین برق کمک می‌کند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: وزارت نیرو با اجرای این طرح به دنبال افزایش درآمد نیست بلکه هدف آن کاهش مصرف برق در بین مشترکین پرمصرف و تأمین برق پایدار برای همه مشترکین است.