سهام عدالت

کسانی که از سهام عدالت جامانده اند بخوانند!

21:54 - 1400/10/08
حسین قربانزاده در نشستی خبری، در مورد موضوع اعطای سهام عدالت به جاماندگان این سهام نیز توضیح داد: این موضوع باید بررسی شود که آیا سهام عدالت از ابتدا به درستی تخصیص داده شد یا خیر؟ و آیا همه دهک‌هایی که باید این سهام را دریافت می‌کردند دریافت کرده‌اند یا نه؟

حسین قربانزاده در نشستی خبری، در مورد موضوع اعطای سهام عدالت به جاماندگان این سهام نیز توضیح داد: این موضوع باید بررسی شود که آیا سهام عدالت از ابتدا به درستی تخصیص داده شد یا خیر؟ و آیا همه دهک‌هایی که باید این سهام را دریافت می‌کردند دریافت کرده‌اند یا نه؟

وی ادامه داد: موضوع جاماندگان با موضوع افرادی که در حال حاضر مستحق دریافت این سهام هستند متفاوت است. این موضوع هنوز تعیین تکلیف نشده و در اختیار سازمان خصوصی سازی نیست.

رئیس سازمان خصوصی سازی هنچنین از تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت و نحوه پرداخت این سود در آینده خبر داد.

قربانزاده در مورد پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت توضیح داد: در آخرین جلسه شورای عالی بورس مصوب شد که پرداخت سود سهام عدالت حتما پیگیری شود. در این راستا قرار شد کارگروهی در زیرمجموعه شورای عالی بورس با حضور سازمان خصوصی سازی و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایجاد شود تا این اتفاق مدیریت شود. البته بخش عمده‌ای از شرکت‌ها آماده پرداخت سود هستند. البته بخش عمده‌ای از شرکت‌ها آماده پرداخت سود هستند و فقط چند شرکت مقاومت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مورد شرکت‌های تعاونی سهام عدالت هم قرار شد حق السعی جبران خدمات اعضای شرکت‌های تعاونی تا ۷۵ درصد بر اساس خوداظهاری به صورت علی الحساب پرداخت شود. این کار را سازمان خصوصی سازی از محل انباشت سود سهام عدالت انجام می‌دهد.