تیپ جدید و موهای تراشیده لیلا حاتمی جنجال به پا کرد ؟ + عکس

15:32 - 1400/10/05
نامه تیم فیلم قاتل وحشی و واکاوی آیین نامه های جشنواره فیلم فجر برای حضور این اثر، دیروز با پاسخ دبیر چهلمین فیلم فجر روبرو شد.
تیپ-موهای-تراشیده-لیلا-حاتمی-جنجال-پا-

شد.

 تیپ جدید و موهای تراشیده لیلا حاتمی جنجال به پا کرد ؟ + عکس16

با اینکه تاکنون جز چند جمله کلی، چیزی درباره داستان و فضای فیلم قاتل و وحشی به رسانه‌ها اعلام نشده، اما در عین حال فیلم ششم کارنامه سینمایی حمید نعمت الله با بازی لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری و شهرام حقیقت دوست توجهات رسانه‌ای پررنگی به خود جلب کرده و در حالی که بسیاری از مخاطبان و سینما دوستان منتظر اکران این فیلم بودند در لیست توقیفی‌ها قرار گرفت.

ایرادهایی که به فیلم تازه نعمت‌الله وارد شده موهای تراشیده شده نقش اول زن با بازی لیلا حاتمی است. گرچه معلوم نیست آیا مسئله اصلی همین است یا چیز دیگر چون برخی مدیران می‌گویند مسئله مو نیست، گوش است!

البته ایفا نقش خانم‌ها در سینما با سر تراشیده ماجرای تازه‌ای نیست و پیش‌تر بازیگرهای زیادی این را تجربه کرده‌اند، مثل فریماه فرجامی در فیلم «سرب»، رؤیا نونهالی در «زندان زنان»، زهرا داوودنژاد در «بچه‌های بد»، شایسته ایرانی در «آینه‌های روبرو»، پانته‌آ بهرام در «شنای پروانه» و رؤیا تیموریان در «شیفتگی» که برخی هم به نحوی با مشکل مجوز روبرو شدند.

نمایش قاتل وحشی در جشنواره فیلم فجر در هاله ای از ابهام

ایران نوشت: «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله اولین فیلمی بود که تقاضای حضورش در چهلمین جشنواره فیلم فجر رسانه‌‌ای شد؛ فیلمی که در دو دوره گذشته کنجکاوی‌های زیادی برای دیدنش ایجاد شد اما در دوره سی‌وهشتم به‌دلیل اختلافات مالکیتی از جشنواره فیلم فجر بیرون ماند و در دوره گذشته اعلام شد که آرایش مو و سیمای لیلا حاتمی باعث توقیف فیلم شده است.

با اینکه بازی بازیگران زن با موهای تراشیده موضوعی حل شده در سینمای ایران است که بارها تکرار شده اما سعید رجبی فروتن معاون وقت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در برنامه تلویزیونی هفت اعلام کرد که سر تراشیده لیلا حاتمی از حد متعارف خارج بوده است: «در برخی از آثار، زمان کوتاهی اختصاص به نمایش سر بدون موی زن دارند و در برخی آثار مثل «قاتل و وحشی»، بخش اعظمی. این کار به تشخیص و زعم شورای پروانه نمایش از آن حد متعارف خارج است که امید داریم و خوشبین هستیم که با اصلاحات و تمهیدات تصویری ویژه بتواند امکان نمایش پیدا کند.»

گمانه‌زنی‌ها درباره نمایش این فیلم در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر در هاله‌ای از ابهام قرار داشت تا اینکه مسعود نقاش‌زاده دبیر این دوره جشنواره به طور رسمی در حاشیه جشنواره سینما حقیقت از کنار گذاشته شدن این فیلم خبر داد: «به دلیل اینکه فیلم آقای نعمت‌الله در دوره‌های گذشته جشنواره فرم حضور را پر کرده بود، براساس آیین‌نامه جدید جشنواره فیلم فجر امکان بازبینی «قاتل و وحشی» در دوره چهلم وجود ندارد.»

با اعلام این خبر؛ طی هفته گذشته روابط‌ عمومی این فیلم با ارسال اطلاعیه‌ای به رسانه‌ها عنوان کرد که مراحل تولید فیلم یک ماه پیش به پایان رسیده و با توجه به بازبینی نشدن در دو دوره گذشته، منع قانونی برای نبودن فیلم در جشنواره وجود ندارد.

در پی انتشار این اطلاعیه، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با استناد به‌ بند هفت آیین‌نامه جشنواره، اعلام کرد براساس مستندات موجود در دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، این فیلم پیش از سال ۱۳۹۹ تولید شده، فرم شرکت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده، مورد بازبینی هیأت‌ انتخاب قرار گرفته و صورتجلسه آن به امضای هفت عضو هیأت انتخاب دوره سی و هشتم رسیده است.

 تیپ جدید و موهای تراشیده لیلا حاتمی جنجال به پا کرد ؟ + عکس2

خلاصه داستان «قاتل و وحشی»/ اولین تصویر از گریم متفاوت لیلا حاتمی

حمید نعمت‌الله کارگردان فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» تاکید کرد که این فیلم حماسی روایتی از تقابل خیر و شر است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی به کارگردانی حمید نعمت الله آمده است: «زیبا، مهیای عروسی دخترش می‌شود که بطور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. او سعی می‌کند از این بند خود را رها کند. وقت زیادی ندارد، چون دخترش نیز بی‌خبر از همه‌چیز عازم همان‌جاست و این اتفاقی است که نباید بیفتد. زیبا، برای نجات خود و دخترش می‌جنگد»

حمید نعمت‌الله مضمون اصلی فیلم خود را مقابله خیر و شر عنوان کرده و گفته است که در واقع این یک فیلم حماسی است.

«قاتل و وحشی» با بازی لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرام قائدی، علی علائی، سام‌نوری و …، و با تهیه‌کنندگی حمید نعمت‌الله و محمدصادق رنج‌کشان این روزها در انتظار دریافت پروانه نمایش است.

 تیپ جدید و موهای تراشیده لیلا حاتمی جنجال به پا کرد ؟ + عکس11