کاوه خداشناس

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس

16:54 - 1400/09/26
کاوه خداشناس از جمله بازیگران بسیار کاربلد و حرفه ای سینما و تلویززیون بوده که بیشتر کارگردانها تمایل دارند که نقش اول فیلم هایشان را بر عهده او بگذارند

کاوه خداشناس از جمله بازیگران بسیار کاربلد و حرفه ای سینما و تلویززیون بوده که بیشتر کارگردانها تمایل دارند که نقش اول فیلم هایشان را بر عهده او بگذارند به خصوص سریال های تلویزیونی که از کاوه خداشناس اگر در انها بازی کند به عنوان بازیگر نقش اول مرد یا مکمل حضور دارد به همین دلیل است که توانسته توانمندی خود را به رخ همه بکشاند

کاوه خداشناس بازیگر ایرانی در ۵ آبان ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمده.

او از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ایران بوده که تا به حال در کارهای پربیننده زیادی حضور داشته است و از چهره ای شناخته شده کشور محسوب میشود.

کاوه خداشناس مجرد است و ازدواح نکرده است

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس11

اینستاگرام کاوه خداشناس

خداشناس علاوه بر بازیگری در حرفه و هنر های عکاسی و موسیقی و دستیاری کارگردان نیز سر رشته داشته و فعالیت می کند.

ایشان کلاس های بازیگری را به صورت آزاد پشت سر گذاشته است و سالها در تئاتر به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته و تخصص و تجربه کارگردانی را در کارنامه خود دارد

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس13

بازیگر نقش محسن در سریال پدر

کاوه خداشناس بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و خیلی زود جذب کارهای سینمایی شد. این بازیگر جوان سینما و تلویزیون سال‌ها فعالیت‌های بازیگری‌اش را متوقف کرد و به سمت عکاسی، هنرهای تجسمی و حتی نوشتن نقدهای هنری رفت.

در سال‌های اخیر خداشناس بیشتر در کارهای تلویزیونی حضورداشته، ‌اما به گفته خودش در سال آتی حضورش در تئاتر پررنگ‌تر خواهد شد. در یکی از روزهای زیبای ابتدای بهار مهمان این بازیگر متین و خوش‌رو شدیم و با او گپ‌وگفتی صمیمانه درباره فعالیت‌های هنری و زندگی شخصی‌اش داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

همچنین ببینید : بیوگرافی مژگان ترانه و الهام طهموری و حسام میثاق

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس20

خانواده هنردوست من

ما پنج برادر هستیم و همه برادرهایم به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با هنر در ارتباطند. منظورم از غیرمستقیم این است که منبع درآمدشان از طریق کارهای هنری نیست. یکی از برادرهایم نوازنده سه‌تار است و در رشته موسیقی درس‌خوانده و کارش مانند من هنر است. پدر و مادرم هم همواره اهل هنر بوده‌اند. پدرم شاید نزدیک به ۳۰هزار بیت شعر حفظ‌ هستند و ادبیات را دوست دارند. مادرم هم در خانواده‌ای هنردوست بزرگ شده‌اند. به همین خاطر وقتی به خانواده اعلام کردم که دوست دارم در دانشگاه هنر درس بخوانم، کسی تعجب نکرد و مثلا نگفتند باید دکتر یا مهندس شوم.

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس18

کاوه خداشناس کیست

جدیدترین نقشه ای در مجموعه تلویزیونی پدر در نقش موثر میباشد که یکی از تاثیرگذارترین و بهترین نقش های او نیز به حساب می آید. در کارنامه هنری و سینمایی او فیلم ها و سریال هایی چون این موارد دیده می شود:

خداحافظ رفیق بابا عزیز معراجی‌ها مجموعه تلویزیونی پدر برادر همه خانواده دولت مخفی عملیات ۱۲۵ رستگاران پول کثیف بانو شب مهتاب آسمان همیشه ابری نیست شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس10

رفیق‌باز بودن کاوه خداشناس

از آن بچه‌هایی که از دیوار راست بالا می‌روند، نبودم، اما در کودکی خیلی رفیق‌باز بودم و مدام با بچه‌ها در کوچه بازی می‌کردیم.

کمی که بزرگ‌تر شدم به‌خاطر طبیعت‌گرا بودن پدرم به کرج رفتیم. آن زمان کرج هنوز پر از باغ بود و هوای تمیزی داشت. در آن منطقه هم کلی دوست و رفیق پیدا کردم و کلی خاطرات خوب از آن زمان دارم.

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس0

عاشق عکاسی هستم

در دانشکده هنر و معماری درس خواندم که ساختمانش هفت‌طبقه دارد و همه هنرها در آن تدریس می‌شوند. من و رفقایم در دانشکده صرفا تئاتر نخواندیم؛ چون مرتب به کلاس‌های دیگر سرک می‌کشیدیم و دوستانی در رشته‌های دیگر داشتیم. من همیشه عاشق هنرهای تجسمی بوده‌ام و همیشه پای ثابت گالری‌ها و نمایشگاه‌های عکس، نقاشی و… هستم.

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس16

بعد از پایان دانشگاه در مرکزی به نام کارگاه هنر مدیر داخلی شدم و بیشتر از قبل با هنرهای تجسمی عجین شدم. آن سال‌ها نقدهای هنری برای مجله تندیس می‌نوشتم. در کنار این‌ها فیلم مستند ساخته‌ام و عکاسی کرده‌ام و عکاسی جزو جدایی‌ناپذیر زندگی‌ام است و عاشق این هنرم.

ازدواج و همسر کاوه خداشناس

کاوه خداشناس مجرد است و فعلا ازدواج نکرده است. او عقیده دارد همسر آینده اش در هنرهای دیگه ای فعالیت داشته باشد

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس8

ورود به دنیای بازیگری

در زمان دانشجویی من آقای فردوس حاجیان مدیر دانشکده هنرِ و معماری بودند و از آقای مهدی هاشمی دعوت کردند که به دانشگاه ما بیایند و از دانشجویان رشته تئاتر تست بگیرند و با نفرات برگزیده یک تئاتر را روی صحنه ببرند. ایشان از ما تست گرفتند و من جزو ۲۰نفر منتخب از بین بیش از حدود ۵۰۰دانشجو شدم و تئاتری را روی صحنه بردیم. این اولین حضور حرفه‌ای من در تئاتر بود و سینماگران زیادی به دیدن تئاتر آمدند. از من برای بازی در یک سریال دعوت کردند و ماجرا از این‌جا شروع شد. خیلی زود توانستم وارد دنیای بازیگری شوم، اما حدود پنج سال بنابر دلایلی از تئاتر و کلا بازیگری فاصله گرفتم تا این که در سال ۸۵ که با سریال … به دنیای بازیگری بازگشتم.

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس20

حادثه پلاسکو قلبم را فشرد

زندگی در کنار آتش‌نشان‌ها باعث شد به نسبت خیلی از همکاران و مردم، این عزیزان را بیشتر بشناسم. شاید به‌خاطر همین، حادثه پلاسکو بیشتر از دیگران مرا آزار داد و قلبم را فشرد. من حتی نتوانستم فیلم‌هایی را که از این حادثه در تلگرام پخش می‌شد، نگاه کنم و دل تماشای آن ویدئوها را نداشتم و در ظرفیت روحی‌ام نبود.

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس8

بهترین تجربه‌ام در بازیگری

در بین سریال‌هایی که بازی کرده‌ام «رستگاران» را بیشتر دوست دارم. کلا وقتی پای آقای سیروس مقدم در میان باشد، خیالم راحت است. سریال‌های ایشان هم از نظر داستان و فیلم‌نامه و هم از نظر انتخاب بازیگر در حد استاندارد است.

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس3

کاوه خداشناس بازیگر نقش شهید شهریاری

«حسین تبریزی» کارگردان سریال «شهید شهریاری» گفت: به تازگی تصویربرداری فاز نخست در شهرک سینمایی غزالی به پایان رسیده است و به دانشگاه شهید بهشتی آمدیم تا بخش های مربوط به این لوکیشن را مقابل دوربین ببریم.

وی ادامه داد: در این لوکیشن «کاوه خداشناس» در نقش «شهید شهریاری» مقابل دوربین رفته است و بازی او در این سریال آغاز شده است.

فوری : کاوه خداشناس داغدار شد / عکس2

نقش شهید شهریاری در این سریال در ۵ برهه به تصویر کشیده می شود و به همین خاطر ۵ بازیگر مختلف در قالب این نقش قرار گرفته اند. سن ۵، ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۳ سالگی تا ۴۶ سالگی هر کدام بازیگران مجزایی دارند. فرحان فرحناک بازیگر این نقش از سن ۱۸ تا ۲۳ است و کاوه خداشناس بعد از ۲۳ سالگی را ایفا می کند، همچنین بازیگران کودک و خردسال و نوجوان نیز از بومی های چهار محال و بختیاری و قم و تهران انتخاب شده اند.

پیج اینستاگرام

در اینستاگرام میتوانید با آیدی kaveh_khodashenas آقای خداشناس را دنبال کنید