بازنشستگان

خبر خوشحال کننده برای بازنشستگان

14:51 - 1400/09/15
 رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ حق بیمه توسط سازمان تأمین اجتماعی قطعی شد.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ حق بیمه توسط سازمان تأمین اجتماعی قطعی شد.

علی اصغر بیات گفت: با توجه به مکاتبات و پیگیری‌هایی که کانون عالی انجام داد، خوشبختانه مصوبه هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر تقبل ۵۰ درصد از مبلغ بیمه تکمیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ با شرکت بیمه گر صادر شد. سعی کردیم تا قطعیت نیافتن این موضوع آن را رسانه‌ای نکنیم. بر اساس این مصوبه که به زودی به حوزه‌های مربوط جهت اجرا ابلاغ می‌شود، مبلغ ۴۵,۵۰۰ تومان از ۹۱,۰۰۰ تومان هزینه بیمه تکمیلی مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنها توسط سازمان پرداخت می‌شود.

بیات افزود: موسوی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی به جدیت دنبال کاهش سهم مستمری بگیران از هزینه‌های بیمه تکمیلی بود و بارها نیز مواضع و دیدگاه‌های دلسوزانه ای در این خصوص داشت. انصافاً موسوی با تمام توان به وعده خود عمل کرد که این رویکرد ارزشمند شایسته تقدیر است.

وی همچنین گفت: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی که از آبان ماه سال جاری تا آبان سال آینده اعتبار دارد، شاهد افزایش سقف تعهدات بیمه‌ای به میزان قابل ملاحظه‌ای بویژه در بخش‌های خدمات فوق تخصصی، تخصصی، بستری‌های عمومی، خدمات پاراکلینیکی و … هستیم و این تغییرات که با تلاش طاقت فرسا و خستگی ناپذیر همکارانم حاصل شده است، انشاالله رضایتمندی بازنشستگان را بیش از پیش بدنبال خواهد داشت.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: در فضای سازنده و تعاملی که با سازمان تأمین اجتماعی بوجود آمده، مهمترین امور و مطالبات خود را با استفاده از همه ظرفیت‌ها، خردمندانه پیگیری می‌کنیم. معتقد هستیم در حوزه درمان باید به سمتی پیش برویم که مشکلات و دغدغه‌های مستمری بگیران را کاملاً رفع کنیم. تکالیف قانونی موجود ما و همه مسؤلان امر را ملزم به آن کرده و نباید از هیچ تلاشی در این خصوص فروگذار کنیم.