علی دایی

علی دایی و دخترش دنیز در آمریکا + عکس

22:59 - 1400/08/22
علی دایی اسطوره فوتبال فوتبال ایران است. علی دایی متولد ۱ فروردین ۱۳۴۸ در اردبیل است. علی دایی در سال 1383 با مونا فرخ آذری ازدواج کرد. دختر علی دایی چند سالی است در خارج از کشور زندگی می کند.

علی دایی اسطوره فوتبال فوتبال ایران است. علی دایی متولد ۱ فروردین ۱۳۴۸ در اردبیل است. علی دایی در سال 1383 با مونا فرخ آذری ازدواج کرد. دختر علی دایی چند سالی است در خارج از کشور زندگی می کند.

علی دایی و دخترش دنیز در آمریکا + عکس13

زندگی شخصی علی دایی

همان طور که گفته شد، علی دایی فوتبالیست ایرانی و متولد شهر اردبیل است. پدر او ابلفضل دایی نام دارد که تا سن ۱۹ سالگی به وی اجازه پرداختن حرفه ای به فوتبال را نداد؛ چرا که معتقد بود تحصیل از هر چیزی واجب‌تر است. دایی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه صنعتی شریف تهران تا مقطع لیسانس ادامه داد. در سال ۱۹۹۶ او برای ادامه فعالیت حرفه‌ای خود به خارج از کشور رفت و در طی آن سال‌ها پیشنهادات تبلیغاتی مختلفی را رد کرد.

علت این کار نیز اعتقادات مذهبی او بود؛ چرا که برخی از این تبلیغات در راستای مسائلی بود که در دین اسلام ممنوع هستند. این بازیکن افتخار آفرین در سال ۲۰۰۵ میلادی – ۱۳۸۴ شمسی ازدواج کرد. همسر او، مونا فرخ آذری از بستگان دور وی و همچنین از همکلاسی‌های دانشگاهی اش بود.

جالب است بدانید که مهریه همسر علی دایی آب است و با این وجود، این زوج دوست داشتنی ازدواج موفقی داشته‌اند و به گفته خودشان، لحظات فوق العاده‌ای را کنار یکدیگر می‌گذرانند. حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های نورا و دنیز است.

علی دایی و دخترش دنیز در آمریکا + عکس4

شروع فوتبال علی دایی در ایران

علی دایی زندگی فوتبالی خود را با بازی در تیم شهری که در آن متولد شده بود، یعنی تیم استقلال اردبیل آغاز کرد. پس از استقلال اردبیل، به تهران رفت و پس از یک فصل بازی در تیم باشگاهی تاکسیرانی تهران، به تیم بانک تجارت ملحق شد.

او در طی چهار سال همکاری با باشگاه بانک تجارت در ۷۵ بازی نقش داشت و موفق شد که بیش از ۴۰ گل برای این تیم به ثمر برساند. باشگاه بعدی دایی که طرفداران زیادی هم دارد، پرسپولیس است. علی دایی در سال ۷۳ – ۷۴ شمسی به جمع قرمزپوشان پایتخت پیوست و افتخارات زیادی در این باشگاه کسب کرد.

ادامه زندگی فوتبالی علی دایی پس از ترک کشور

این بازیکن اسطوره‌ای پس از بازی فوق العاده‌ای که در مسابقات لیگ آسیایی به نمایش گذاشت به تیم السد قطر پیوست. حدودا یک سال در این باشگاه مشغول فعالیت بود و سپس در سال ۱۳۷۶ به همراه رفیق و هم تیمی سابقش کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد پیوست و به واسطه این تیم، شروع فعالیت خود در بازی‌های اروپایی را رقم زد.

پس از یک فصل بازی در این تیم باشگاهی آلمانی، دائی تصمیم به ترک آرمینیا بیله فلد گرفت و به تیم محبوب بایرن مونیخ پیوست. پس از مدتی بازی در بایرن مونیخ، دائی به باشگاه آلمانی دیگری به نام هرتا پیوست. او در این تیم اولین گل خود را در لیگ باشگاه‌های اروپایی در مقابل تیم چلسی به ثمر رساند . علی دایی اولین بازیکن آسیایی بود که توانسته بود به این مسابقات راه یابد. باشگاه اروپایی بعدی او سان سیرو بود که در طی فعالیت در آن نیز موفق به گل زدن به تیم مشهور آث میلان شد.