عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی

21:32 - 1400/08/22
عکس ها،خاطرات مصوری هستند که باعث می شود خاطره ها همیشه زنده بمانند. مثل عکس هایی از هنرمندان که این روزها دیگر بین ما نیستند.
عکس-های-دیده-نشده-بازیگرانی-

عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی 1

ارشا اقدسی و بازیگرانی که این روزها دیگر نیستند جزئی از خاطره خوب و به یادماندنی این سرزمین هستند. ارشا اقدسی و بازیگرانی یک روز برایمان خاطره ساز بودند. حالا تنها عکس هایی از ارشا اقدسی و بازیگرانی که چهره درخاک کشیده اند باقی مانده است. عکس هایی از ارشاد اقدسی و بازیگرانی که درگذشته اند را ببنید. عکس های منتشر شده از ارشا اقدسی و بازیگرانی که نیستند را جوان عکاسی به نام بهنام یاوری در قاب دوربین خود منتشر کرده است.

جعفر پاکزاد- عکاسی انواع زیادی دارد، عکاسی طبیعت،عکاسی خبری و یا عکاس چهره یا همان عکاس پرتره. بهنام یاوری یکی از عکاسان جوان ایرانی است که در چندسال گذشته خود از چهره های مشهور ایرانی عکاسی چهره انجام داده است.

عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی 4

بهنام یاوری که حالا پس از گذشت سالها آرشیو بزرگی از عکس های چهره بازیگران دارند می گوید: چندسال پیش بود که تصمیم گرفتم با دعوت از بازیگران عکس های چهره یا همان پرتره را از آنها با زمینه سیاه و سفید در قاب دوربین ثبت کنم.

وی ادامه می دهد: عکاسی از چهره های معروف دردسرهای خودش را دارد، هماهنگی با سلبریتی ها برای مشخص شدن وقت عکاسی کاری آسانی نیست. خیلی ازاین چهره ها را پس از مدت ها پیگیری رضایت آنها را کسب کردند تا در خانه آنها عکاس کنم، برخی دیگر را سرلوکیشن فیلم برداری به سراغشان رفتم .

عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی 5

یاوری می گوید: از چهره های زیادی عکاسی کردند، چهره هایی که امروز دیگر در بین ما نیستند، مثل استاد جمشید مشایخی، استاد پرویز پورحسینی، استاد داریوش اسدزاده ،ارشا اقدسی و خیلی های دیگر.

عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی 2

هروقت خبر درگذشت یک نفر از این عزیزان را می شنوم تصویر چهره خندان ومهربان آنها در مقابل چشمانم نقش می بنند. شاید باور کردنش سخت با شد اما هربار که با خبر درگذشت یکی از این عزیزان روبه رو می شوم اشک می ریزم.

عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی 18

این جوان عکاس می گوید: خاطرات تلخ و شیرین زیادی از عکاسی چهره ها دارم . یکی از تلخ ترین خاطراتی که از عکاسی چهره ها دارم مربوط به ارشا اقدسی می شود. چند روز پیش بود که دوستان ارشا با من تماس گرفتند و گفتند قصد دارند یکی از عکس هایی که من از ارشا گرفته ام را روی سنگ قبرش داشته باشند.

عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی 20

با شنیدن این خبر دوباره شوکه شدم. انگار تا آن لحظه نمی توانستم باور کنم او جانش را از دست داده ودیگر در بین ما نیست.

عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی 19

کتابی به نام خطر هنر

بهنام یاوری می گوید: تعداد زیادی هنرمند در کشور ما حضور دارند و فعالیت می کنند. از این رو می دانم که کار سختی پیش رویم است. اما به زودی قصد دارم کتابم را به نام خط هنر منتشر کنم. همه عکس های چهره ها در این کتاب منتشر می شودتا یاد و خاطره همه این هنرمندان عزیز در خاطره تاریخ ثبت شود.

عکس های دیده نشده از بازیگرانی که درگذشته اند / از ارشا اقدسی تا جمشید مشایخی 14

این عکاس جوان در پایان اظهار داشت: کار ما عکاس ها ، بسیار سخت است اما به خاطر علاقه ای که به حرفه خود داریم همه این سختی ها را به جان خریده ایم. اما زمانی خستگی روی تنمان باقی می ماند که متاسفانه افراد و حتی برخی از رسانه ها بدون اینکه منبع عکس را ذکر کنند آن را منتشر می کنند. حتی برای اینکه این اتفاق رخ ندهد ما عکس هایمان را با لوگو و نشان مختص خودمان منتشر می کنیم با این حال می بنیم که لوگو و نشان ما را حذف می کنند و سپس عکس را منتشر می کنند.