علی دایی

علی دایی هم رفت؟ + عکس

18:37 - 1400/08/22
علی دایی اسطوره فراموش‌نشدنی فوتبال کشورمان است و خبر مهاجرتش تنها یک شایعه است که در ادامه به طور مفصل آن را می‌خوانید. علی دایی بازیکن پیشین فوتبال، کار آفرین و سرمربی فوتبال فروردین سال ۱۳۴۸ در اردبیل متولد شده است.

علی دایی اسطوره فراموش‌نشدنی فوتبال کشورمان است و خبر مهاجرتش تنها یک شایعه است که در ادامه به طور مفصل آن را می‌خوانید. علی دایی بازیکن پیشین فوتبال، کار آفرین و سرمربی فوتبال فروردین سال ۱۳۴۸ در اردبیل متولد شده است. علی دایی با ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، رکورد بیشترین گل در بازی های ملی فوتبال مردان جهان را در اختیار دارد. علی دایی تاکنون دو بار ازدواج کرده است.علی دایی یک دختر به نام دنیز از همسر اول و دختری دیگر به نام نورا از همسر دومش دارد. هفته گذشته در حالی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا آغاز شد که در رقابت‌های گروه G و دوئل میان تیم‌های دورتموند و بشیکتاش، یک میهمان ویژه ایرانی در ورزشگاه وودافون آره‌نا ترکیه حضور داشت و از نزدیک این مسابقه حساس را که با برتری دورتموندی‌ها به پایان رسید، نظاره‌گر بود؛ این میهمان ویژه کسی جز علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و آقای گل سابق فوتبال جهان نبود. دایی به دعوت باشگاه بشیکتاش به همراه امیر سلطانی دوست و مشاورش عازم ترکیه شده بود و در کنار تماشای بازی این تیم ترکیه‌ای مقابل بوروسیا دورتموند، دیداری با رئیس، نایب رئیس و هم‌چنین دبیرکل فدراسیون فوتبال ترکیه داشت و با حمیت آلتینتوپ هافبک سابق رئال مادرید و تیم ملی ترکیه که در کسوت مشاور ارشد فدراسیون فوتبال ترکیه فعالیت دارد، دیداری انجام داد. هم‌چنین در حاشیه این سفر، پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی ترکیه به صورت هدیه و به رسم نمادین از سوی سروت یارمدیچی نایب رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه به علی دایی اهدا شد.

علی دایی هم رفت؟ + عکس4

تولد علی دایی که ١٤ بهمن ماه بود، با یک تاخیر حدودا ٤٠ روزه به علت درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان توسط دوستانش انجام شد.

علی دایی هم رفت؟ + عکس8

علی دایی هم رفت؟ + عکس0

زندگینامه علی دایی

علی دایی اول فروردین 1348 علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد و از نعمت خواهر محروم است.