دستگاه وکیوم مردانه 

همه چیز درباره دستگاه وکیوم مردانه + فواید و معایب آن

12:55 - 1400/06/22
دستگاه وکیوم مردانه با پمپ دستی یا پمپ برقی شارژی با ایجاد حالت بادکش و ایجاد خلا درون لوله وکیوم، سبب ایجاد خون رسانی توسط عروق خونی در آلت تناسلی شده و به ایجاد و حفظ نعوظ کمک می‌کند.
همه-چیز-درباره-دستگاه-وکیوم-مردانه--فواید-معایب-آن-

دستگاه وکیوم مردانه با پمپ دستی یا پمپ برقی شارژی با ایجاد حالت بادکش و ایجاد خلا درون لوله وکیوم، سبب ایجاد خون رسانی توسط عروق خونی در آلت تناسلی شده و به ایجاد و حفظ نعوظ کمک می‌کند. لوله، پمپ و واشر وکیوم مردانه یا حلقه تنگ کننده از اجزای این دستگاه هستند.

اصلا بدانیم دستگاه وکیوم مردانه چیست؟

دستگاه وکیوم مردانه یا دستگاه پمپ آلت تناسلی مردانه یک وسیله برای درمان غیر تهاجمی نعوظ است که نیاز به استفاده از دارو را نیز کم می کند.

این وسیله همچون بادکش و مثل لیوان های حجامت عمل می‌کند و در ایجاد و حفظ نعوظ تاثیر گذار است. در این مطلب به توضیح اجزای این دستگاه، نحوه استفاده، عوارض و هشدارها و نکات استفاده از آن می پردازیم.

وکیوم مردانه یا بادکش مردانه که در انواع وکیوم مردانه پمپی و وکیوم مردانه برقی (دستگاه وکیوم برقی مردانه شارژی) است، باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی است تا به شما در رسیدن به نعوظ یا حفظ نعوظ کمک کند.

لوله وکیوم مردانه که بر روی آلت تناسلی فرد قرار می‌گیرد.یک حلقه (واشر) یا یک قسمت مهروموم کننده که در قسمت پایه آلت تناسلی قرار می‌گیرد.

یک بسته ایجاد وکیوم به صورت دستی یا الکترونیکی (پمپ) که هوا را از داخل لوله خارج کرده و باعث ایجاد نعوظ می‌گردد.

*روش مصرف و استفاده از وکیوم مردانه

فرد آلت تناسلی خود را درون لوله قرار می‌دهد. در این حالت با پمپ زدن دستی یا روشن شدن پمپ به کمک باتری، هوای داخل لوله به مرور زمان خارج می‌شود و باعث ایجاد خلا می‌گردد.

تغییر فشار هوای داخل لوله، باعث ایجاد خون رسانی توسط عروق خونی در آلت تناسلی می‌شود. این پدیده ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا فرد به نعوظ کامل برسد. پس از این حالت فرد می‌تواند دستگاه و لوله را خارج کرده و در حالت نعوظ به رابطه جنسی و مقاربت بپردازد.

توصیه می‌شود زمان استفاده از دستگاه، فرد وقتی به حالت نعوظ رسید پمپ زدن را ادامه ندهد تا دچار درد و سوزش نگردد.

*واشر وکیوم مردانه چیست؟

حلقه تنگ کننده یا واشر وکیوم حلقه ای است که انتهای لوله قرار می‌گیرد تا زمانی که به فرد به نعوظ رسید حلقه را به اطراف یا انتهای آلت برده و لوله را جدا کند و به رابطه جنسی بپردازد. این حلقه در حفظ حالت سفتی و نعوظ از طریق محدود کردن جریان خروجی از آلت کمک می‌کند.

نکته مهم این است که باقی ماندن واشر وکیوم مردانه نباید از ۳۰ دقیقه بیشتر طول بکشد؛ زیرا حرکت جریان خون در آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار داده و ممکن است به آن آسیب برساند.

استفاده از حلقه آلت تناسلی یا واشر وکیوم، لزومی ندارد و در صورت باقی ماندن نعوظ نیازی به استفاده از آن نیست. بهتر است از یک روان کننده (لوبریکانت) برای جلوگیری از تأثیر لوله بر روی آلت تناسلی استفاده کنید.

همه چیز درباره دستگاه وکیوم مردانه + فواید و معایب آن0

*استفاده از دستگاه وکیوم مردانه چه عوارضی به همراه دارد؟

استفاده غلط و با اهداف و توقع اشتباه از این وسیله، می‌تواند عوارض جبران ناپذیر داشته باشد. توجه کنید که این دستگاه با هدف ایجاد و حفظ نعوظ برای افرادی با اختلال جنسی نعوظ طراحی شده است .

در صورتی که با هدف بزرگتر کردن سایز آلت تناسلی بکار گرفته شود و با ایجاد فشار خلا بسیار زیاد به اندام جنسی مردانه، آسیب به سیستم عصبی آلت تناسلی را در پی دارد و امکان دارد اختلال نعوظ دائمی بوجود آید.

پمپاژ سریع خون به آلت ممکن است ایجاد لکه های کبودی و آبله مانند روی سطح آن کنند که موقتی است؛ برای جلوگیری از این مشکل پمپاژ خلا را به آهستگی انجام دهید و بین هر مرتبه استفاده از پمپ دستی چند ثانیه مکث کنید.

ممکن است به دلیل انتخاب سایز اشتباه واشر وکیوم مردانه (تنگ بودن بیش از حد واشر ) یا بیش از ۳۰ دقیقه باقی ماندن آن، کبودی دور آلت ایجاد شود.

گاهی ممکن است در اثر پمپاژ هوا و انتخاب اشتباه اندازه واشر بیضه ها داخل ورودی وکیوم کشیده شده و سبب ایجاد درد شود. هنگام استفاده دقت کنید که بیضه ها کاملا بیرون از لوله باشد و اندازه واشر مناسب باشد.

همه چیز درباره دستگاه وکیوم مردانه + فواید و معایب آن6

*هشدار خطر استفاده از وکیوم مردانه

در صورت داشتن مشکلات خونی برای استفاده از این دستگاه حتما با پزشک مشاوره نمایید.

فشار خلا زیاد داخل سیلندر در موارد خفیف سبب پارگی مویرگ های زیر پوست آلت تناسلی مردانه و ایجاد خون مردگی و کبودی می‌شود.

خطر خونریزی های اینچنینی برای افرادی که از داروهای رقیق کننده مانند وارفارین استفاده می‌کنند دو چندان است.

همچنین افرادی که دارای کم خونی داسی شکل و سایر مشکلات عروقی و خونی هستند، اگرچه تهیه این محصول نیازی به نسخه پزشک ندارد، حتما با پزشک خود در مورد استفاده از دستگاه وکیوم مشورت نمایند.

حتما در هنگام مشورت با پزشک در مورد بیماری های فعلی و سوابق بیماری های خود و همین طور تمام داروهایی که مصرف می‌کنید، حتی داروهای گیاهی، صادقانه صحبت کنید تا بهترین مشاوره به شما داده شود تا دچار عوارض جانبی و جبران ناپذیر نشوید.