مانتوهایی که شما را چاق نشان می دهد + عکس

11:15 - 1400/05/03
خانم هایی که دارای اضافه وزن هستند می توانند با رعایت برخی نکات در انتخاب مانتوها لاغر تر به نظر برسند و خوش تیپ باشند.
مانتوهایی-که-شما-را-چاق-

خانم هایی که دارای اضافه وزن هستند می توانند با رعایت برخی نکات در انتخاب مانتوها لاغر تر به نظر برسند و خوش تیپ باشند.

انتخاب مانتو برای خانم هایی که دوست ندارن چاق دیده بشن

مانتو یکی از مهم ترین پوشش خانم های ایرانی است که باید در انتخاب آن به نکات زیادی دقت نمود. شکل اندام یکی از نکات مهمی است که باید درانتخاب مانتو در نظر بگیریم. برخی از مانتو ها برای افراد دارای اضافه وزن مناسب نیستند و اصطلاحا آنها را چاق نشان می دهند، پس این خانم ها باید از خریدن برخی مانتوها صرف نظر کنند.

اما صرف نظر کردن از خرید این مانتوها که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم، به معنای این نیست که خانم هایی پلاس سایز نمی توانند ظاهر و تیپی ایده آل در مکان های مختلف داشته باشند، بلکه اگر رنگ و طرح مانتو برای خانم های چاق بدرستی انتخاب شود تغییرات مثبتی در ظاهر آن ها ایجاد خواهد شد. انواع مانتوهایی که در ادامه آورده ایم، خانم های دارای اضافه وزن را چاق تر نشان می دهد. این مانتوها عبارتند از:

مانتوهای چین دار

طراحان مد برای جذابیت بخشیدن به مانتوها، آنها را در مدل های زیبایی طراحی می کنند. مانتوهای چین دار و چند لایه گر چه از نظر برخی خانم ها زیبا هستند، اما فرد را کمی چاق تر از وزن فعلی خود نشان می دهد.

مانتوهایی که شما را چاق نشان می دهد + عکس8

مانتوهای پفی

مانتوهای کمی پفی، برای خانم های لاغر بهترین انتخاب هستند زیرا باعث چاق نشان دادن آنها می شوند، بنابراین افراد چاق باید از پوشیدن این لباس ها بپرهیزند زیرا این نوع مانتوها آنها را عریض تر، قد را کوتاه نشان می دهد.

مانتوهای راه راه افقی

اگر دوست ندارید مانتو ساده بپوشید و می خواهید مانتو شما تنوع داشته باشد، به سراغ مانتوهای با راه راه عمودی بروید و هرگز مانتوهای راه راه افقی را انتخاب نکنید زیرا این مانتو ها شما را چاق و عریض نشان خواهد داد پس بهتر است به دنبال مانتو هایی بروید که راه راه عمودی داشته باشند تا اندامتان لاغرتر دیده شود.

مانتوهایی که شما را چاق نشان می دهد + عکس3

مانتوهای طرح دار و شلوغ

انتخاب طرح لباس هم می تواند شما را چاق تر و یا لاغر تر از حالت طبیعی نشان دهد. طرح های شلوغ به بدن حجم و بُعد می دهند و اندامتان را پر تر از آنچه هستید، نشان می دهند پس افراد پلاس سایز باید از لباس های ساده و با طرح های خلوت استفاده کنند و مانتوهای طرح دار و شلوغ را انتخاب نکنند.

مانتوهای گل گلی

مانتو های دارای گل های درشت مناسب خانم های پلاس سایز نیستند، زیرا لباس های طرح دار و گل گلی کمی آنها را چاق تر از حد معمول نشان می دهد. اگر شکم بزرگی دارید، بهتر است از انتخاب لباس هایی که گل های درشت دارند، بپرهیزید که فقط باعث بدهیکل شدن شما می شوند اما اگر به انتخاب پارچه های طرح دار اصرار دارید بهتر است سراغ مدل هایی بروید که گل های کوچک، اشکال هندسی ریز و چهار خانه های ظریف و کوچک دارند.

مانتوهایی که شما را چاق نشان می دهد + عکس2

مانتو های رنگ روشن

در انتخاب مانتو باید به رنگ آن نیز توجه نمایید. مانتوهای رنگ تیره برای افراد چاق مناسب تر است زیرا سایه ها و رنگ های روشن تمایل عجیبی به نشان دادن شکل واقعی اندام دارند و این دقیقا چیزی است که شما باید از آن دوری کنید.

اگر میخواهید از رنگ های روشن استفاده کنید به دنبال مانتو های تک رنگ بروید که اندام شما را لاغر تر نشان می دهد. رنگ هایی مثل مشکی، آبی نیلی، بنفش، سبز تیره، زرشکی و... برای شما مناسب است.

مانتوهای خیلی گشاد

پوشیدن مانتوهای اور سایز راهی برای پنهان کردن چربی های اضافی بدن نیست و اندامتان را به نسبت درشت تر نشان خواهد داد پس توصیه می کنیم مانتویی بپوشید که نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد.

مانتوهایی که شما را چاق نشان می دهد + عکس8

مانتو های تنگ

به همه خانم ها توصیه می شود که مانتو متناسب با سایز خود را بپوشند. پوشیدن لباس های تنگ و چسبان برای خانم های پلاس سایز یک اشتباه بزرگ است زیرا لباس های خیلی تنگ تمام زوایای بدن را نشان می دهند و می توانند شما را چاق و کوتاه هم نشان دهند.

مانتو کوتاه

خانم هایی که پایین تنه چاقی دارند، باید مانتوهای خیلی کوتاه را انتخاب نکنند زیرا مانتوهای کوتاه سبب چاق تر به نظر رسیدن آنها می شود. این خانم ها باید مانتوهای بلندتر را انتخاب کنند تا اندامشان بهتر و قدشان بلند تر دیده شود.

مانتوهایی که شما را چاق نشان می دهد + عکس12

مانتوهای دارای بافت درشت

یکی دیگر از توصیه ها برای انتخاب مانتو توجه به بافت و جنس آن است زیرا جنس پارچه ای که برای لباس تان انتخاب می کنید نقشی تعیین کننده در لاغرتر به نظر آمدن شما دارد. اگر می خواهید لاغرتر دیده شوید، باید مانتوهایی را انتخاب کنید که دارای جنس حریر، لطیف و ظریفند و دور پارچه های زمخت با طرح برجسته را هم خط بکشید.

مانتو های اپل دار

پوشیدن مانتوهای اپل دار برای افراد لاغر مناسب است و باعث می شود که آنها چهارشانه تر و خوش فرم تر دیده شوند. انتخاب مانتوهای کتی اپل دار برای خانم های پلاس سایز بسیار انتخاب اشتباهی است زیرا این کت ها نه تنها آنها را خوش پوش تر نشان نمی دهد بلکه ظاهر آراسته و خوش پوش را از بین می‎برد.

مانتوهایی که شما را چاق نشان می دهد + عکس19

نکات مهم انتخاب مانتو برای زنان چاق

  • مانتویی را انتخاب کنید که در قسمت کمر باریک تر می شود زیرا این مدل مانتو ها همه قسمت های چاق بدن شما را می پوشانند اما در عین حال کمرتان را باریک تر نشان می دهند.
  • برای لاغرتر دیده شدن به سراغ مانتوهایی با یقه هفت یا انگلیسی بروید زیرا این مدل یقه ها گردن را کشیده تر نشان می دهند.
  • اگر اصرار به استفاده از کمربند بر روی مانتو دارید، سعی کنید کمربندتان را روی شکم نبندید.
  • از پوشیدن مانتو های کشی که جذب بدن تان می شود، بپرهیزید.