مرگ وحشتناک دختر 6 ساله تهرانی در قطع و وصل برق

10:15 - 1400/04/21
ساعت‌۱۵:۳۰ بعد‌از‌ظهر روز چهارشنبه شانزدهم تیر مأموران کلانتری‌۱۵۱ یافت‌آباد به قاضی مصطفی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران تلفنی خبر دادند...

ساعت‌۱۵:۳۰ بعد‌از‌ظهر روز چهارشنبه شانزدهم تیر مأموران کلانتری‌۱۵۱ یافت‌آباد به قاضی مصطفی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران تلفنی خبر دادند که دختر خردسالی در بیمارستان شهدای یافت‌آباد به طرز مشکوکی فوت کرده است.

    با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی راهی بیمارستان شدند که دریافتند ساعتی قبل جسد نیمه‌جان دختر شش ساله‌ای در حالی که حکایت از آن داشته دچار برق گرفتگی شده است برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود. پس از این تیم پزشکی تلاش زیادی برای نجات جان وی انجام می‌دهند، اما در نهایت دختر خردسال روی تخت بیمارستان به کام مرگ می‌رود. همچنین مشخص شد دختر فوت شده زمانی که برق خانه‌شان می‌رود همراه تعدادی از بچه‌های همسایه برای بازی به پشت‌بام می‌رود و لحظه حادثه هم به کولر تکیه داده که برق منطقه وصل می‌شود و دچار برق گرفتگی می‌شود.

    شکایت از اداره برق

    مأموران پلیس در ادامه تحقیقات به سراغ خانواده دختر فوت شده رفتند که یکی از اعضای خانواده وی با شکایت از اداره برق که باعث مرگ دخترش شده‌بود، گفت: محل زندگی ما ساختمان مسکونی چهار طبقه‌ای است که در یکی از واحد‌های آن من همراه خانواده‌ام زندگی می‌کنم. ما همه از بستگان نزدیک هم هستیم که در این ساختمان زندگی می‌کنیم و به همین خاطر همیشه در خانه یکدیگر دورهمی می‌گیریم. ساعتی قبل از حادثه، برق محله ما رفت که من همراه تعدادی از همسایه‌ها به خانه همسایه طبقه چهارم رفتیم و با هم حرف می‌زدیم. دخترم همراه بچه‌های همسایه برای بازی به پشت بام رفتند و در حال بازی بودند که ناگهان برق آمد و همان لحظه هم صدای هولناکی از پشت‌بام به گوشمان رسید و بعد هم سر و صدای بچه‌ها بلند شد که درخواست کمک می‌کردند.

    وی ادامه داد: به سرعت همراه همسایه‌ها به پشت بام رفتیم که دیدم دخترم در گوشه‌ای روی زمین افتاده و بی‌هوش شده است که فهمیدم برق کولر او را گرفته است. به سرعت دخترم را به بیمارستان رساندیم، اما متأسفانه به خاطر قطع و وصل شدن ناگهانی برق دخترم را از دست دادم و الان ما از اداره برق به خاطر مرگ دخترم شکایت داریم. یکی از بچه‌های ساختمان هم که شاهد حادثه بود، گفت: وقتی برق رفت ما برای بازی به پشت بام رفتیم و با هم بازی می‌کردیم، اما دختر همسایه از ما جدا شد و به یکی از کولر‌ها تکیه داده بود که ساعتی بعد ناگهان او چند متر آن‌طرفتر پرت شد و فهمیدیم که او دچار برق گرفتگی شده است.

    همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه جسد دختر فوت شده برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی فرستاده شد. همچنین با توجه به شکایت اولیای‌دم از اداره برق قاضی مصطفی واحدی پرونده را برای بررسی در اختیار کارشناس دادگستری قرار داد که مشخص شود علت حادثه قطع و وصل ناگهانی برق بوده یا اینکه کولر ایراد فنی داشته است.