خبر بد و شوکه کننده جدید درباره کرونا

11:00 - 1400/04/10
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:جهش‌های ویروس کرونا و کاهش تاب آوری مردم و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از دلایل افزایش همه گیری کرونا در موج های قبلی و البته پیک پنجم است.
خبر-بد-شوکه-کننده-جدید-درباره-

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:جهش‌های ویروس کرونا و کاهش تاب آوری مردم و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از دلایل افزایش همه گیری کرونا در موج های قبلی و البته پیک پنجم است.

خبر داغ :

خبر داغ : اختلاف سنی باورنکردنی جواد عزتی و همسرش فاش شد (عکس)

دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: به دلیل طولانی شدن مدت همه گیری کرونا در هند، ویروس جهش‌های بیشتری در این کشور داشت که موجب بروز سویه دلتای آن شده است و متاسفانه دیر یا زود به استان مرکزی نیز خواهد رسید.

وی افزود: آزمایش‌های میزان آنتی بادی در دنیا نشان می‌دهد میزان آنتی بادی هیچ جایگاهی در بررسی بار بیماری ندارد، زیرا تست وسیع در هیچ کشوری امکان پذیر نیست و مبتلایان نیز علائم مشابه‌ای ندارند.

وی با اشاره به اینکه جهش ویروس ممکن است سیستم ایمنی بدن را دور بزند، تاکید کرد: خطرناک بودن ویروس به قدرت بیماری زایی آن نیست، بلکه به توان سرایت پذیری آن بستگی دارد، زیرا سرایت پذیری زیاد موجب ماندگاری و جهش‌های بیشتر ویروس می‌شود.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: تجمعات عامل اصلی گسترش بیماری کرونا است، بنابراین مهم‌تر از استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که بارها و بارها به آن تاکید شده و باز هم از هم استانی های عزیز می خواهیم به هیچ عنوان در تجمعات شرکت نکنند و حتی الامکان از خانه خارج نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در کشور‌هایی که واکسیناسیون را به طور گسترده انجام داده اند بیماری از بین نرفته، بلکه میزان مرگ و میر کاهش یافته است، گفت: بهترین واکسن نخستین واکسن است، زیرا همه واکسن‌ها ایمنی ایجاد می‌کنند و واکسن‌های ایرانی واکسن‌های بسیار خوبی هستند.

وی همچنین یادآور شد: جهش‌های ویروس کرونا و کاهش تاب آوری مردم و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از دلایل افزایش همه گیری کرونا در موج های قبلی و البته پیک پنجم است.

دکتر صادقی در پایان با تاکید بر اینکه احتمال بروز پیک پنجم کرونا در کشور و استان وجود دارد از مردم خواست تا همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.