خطرات ازدواج با مرد متاهل

11:13 - 1400/04/07
با تبعات ازدواج با مرد متاهل حتماً اشنا هستید. چنين رابطه ای میتواند اثرهای مخربی را بر روح و روان شما داشته باشد. بنابراین چنانچه به هر دلیلی درگیر این رابطه هستید، باید خویش را نجات دهید.
خطرات-ازدواج-مرد-متاهل-

خطرات ازدواج با مرد متاهل17

ازدواج با مرد متاهل

مسئله دوستی و ازدواج با مردان متاهل بعنوان یک پدیده اجتماعی گریبانگیر برخی از خانم های مجرد یا مطلقه شده و در واقع یک اسیب اجتماعی است.

هرچند که رابطه دختر با مرد متأهل بدون اذن ولی، خلاف شرع است ولی با این حال گرفتار شدن در دام زیاده خواهی برخی مردان، قرار گرفتن در جایگاه همسر دومی و چندمی و مورد سوء استفاده واقع شدن برای ارضاء نیازهای غیرطبیعی در قالب رابطه های پنهان که به هیچ وجه مشروع و منطقی نیست، واقعیتی است که حتی به ندرت ولی در جامعه مشاهده می شود و به شدت نیازمند هشدار به خانواده ها است.

تصمیم خیرخواهی و کمک زنان به مردان متاهلی که از وضعیت زندگی نخست خویش ناراحت هستند یکی از دلایلی است که از جانب بعضی خانم‌ها برای تسلیم شدن به این رابطه مطرح می شود و برخی از آن ها معتقد هستند که مردان به آن ها پناه می برند، اما باید گفته شود که این ماجرا و فرار از واقعیت و چالش جز صحبت با همسر حل نمی شود و هرچقد هم که به عنوان یک دوست همراه همیشگی مرد باشند موقتی است و تنها همسر است که میتواند زوجش را ارام کند.

چه بسا ، هنگامی که ازدواج مجددی هم شکل گیرد وقتی فرار از مشکل به جای توانایی حل آن پیش افتد دوباره دوستی های مخفیانه با اشخاص گوناگون احتمال اتفاق دارد و در نتیجه پناه بردن توجیه خوبی برای این کار نیست.

خطرات ازدواج با مرد متاهل6

رابطه دختر با مرد متأهل

این ارتباط ها محکوم به شکست اند

درباره ایجاد علاقه به این مردان، باید گفت که نه تنها اینگونه علاقه ها واقعی نیست بلکه در بیشتر موارد شکل گیری چنین علاقه هایی در زنان به علت احتیاج به همدل، وابستگی شدید و توهم است که بخاطر عواملی از جمله کمبود محبّت، عاطفه و تنهایی ایجاد و بطور طبیعی سبب وارد شدن زیان های فراوانی هم به خود فرد و هم به خانواده مردان متاهل می شود.

چنین رابطه هایی بی تردید ، محکوم به شکست است و چنانچه رسمی و شرعی هم شود، سختی ها و مشکلاتش بیشتر و چند برابر دیگر ازدواج ها است.

درحالیکه علاقه به مرد متاهل در جامعه امروزی را معمولاً معطوف به با پشتوانه هیجانی و عاطفی دانست و با تأکید بر زودگذر بودن آن، هنگامی که ازدواج و رابطه ای جدید با خراب شدن زندگی قبل شکل گیرد و هیچگونه اصول آن رعایت نشود هیچ زمان موفق نیست و معمولاً به ندرت پابرجا می ماند ولی چنانچه مرد تمام فاکتورها را در نظر گرفته و با کسب رضایت برای همسر دوم علت قانع کننده ای داشته باشد، میتواند زندگی آینده خویش را کامل و ماندگار بسازد.

خطرات ازدواج با مرد متاهل18

تبعات ازدواج با مرد متاهل

خودتان را جای همسر اول گذارید

گاهی وقت ها زنان به علت تامین نیازهای زیستی، تامین هزینه های زندگی و.. به همسر دوم شدن مرد رضایت می‌دهند ولی چنانچه علت ازدواجشان از روی علاقه و هیجانات باشد، باید علاقه به یک مرد متاهل و عواقبش را در نظر بگیرند و به این فکر کنند آیا دوست دارند همسرشان در آینده چنین کاری با آنان کنند؟

بهتر است ابتدا خود را جای همسر اول مرد مورد علاقه شان قرار دهند و آنگاه برای ادامه یا ترک روابط خود اقدام کنند. زمانی که زن به این باوربرسد، دیگر تهدیدی برای سلامت روان و ضربه عاطفی وجود ندارد.

آیا ارزشش را دارد! ؟

پیشنهاد ویژه

از دختران یا زنان مطلقه ای که با مردان متاهل ارتباط دوستی برقرار نموده اند ، خواسته می شود که با واقع بینی به مسایل ذکر شده، فکر کنند که آیا مردی متاهل و خانواده دار که مشخص نیست، واکنش اطرافیان و همسرش پس از آگاهی از این ارتباط با شما چه باشد، صلاحیت یا ارزش این را دارد که شما به وی دل ببندید، علاقه پیدا کنید، خودتان را برای وی هزینه کنید، سرمایه گران مایه جوانیتان را برای او تلف کنید و بخاطر او بهترین دوران زندگی تان را نابود کنید و فرصت و شانس ازدواج خوب را از دست بدهید.

خطرات ازدواج با مرد متاهل12

دلبستگی به مرد متاهل و عواقب آن

تن به ازدواج غیر معمول ندهید

بدون تردید همه انسانها در زندگی به مرحله ای می رسند که نیازهای عاطفی و احساسی شان پر رنگ تر از نیازهای مادی آنها می شود و به عبارت دیگر وجود ارامش در زندگی مشترک یکی از مقاصد ازدواج به شمار میرود و اگر این ارامش وجود نداشته باشد ثروت و مادیات هم جذابیت خود را از دست خواهد داد؛ البته این حقیقت وجود دارد که در حال حاضر شرایط مناسب برای ازدواج همه جوانان مهیا نیست و جوانان زیادی مثل شما درگیر این مسأله هستند ولی به این علت نباید به ازدواج های غیر معقول تن بدهید.

بنابراین به شما توصیه می کنم ضمن صبوری، قناعت پیشه کنید و گرفتاری ها و دغدغه های ذهنی خویش را با ازدواج نامناسب چندبرابر نکنید. به محض اینکه خودتان به نامناسب بودن این تصمیم اشاره کرده اید نشان می دهد به نوعی خودتان را مجبور به پذیرفتن می دانید در صورتی که اگر قدری مثبت اندیشی داشته باشید متوجه می شوید که واقعا مجبور نیستید برعکس عقل و میل باطنی خویش چنین اقدامی بکنید.

در پایان باید اشاره کنم 27 سال سن زیادی نیست و شما باید هم چنان امیدوار باشید تا با تکیه بر خداوند، موقعیت های بهتری برای ازدواج پیش روی تان قرار گیرد.