برگ این میوه موهای سفیدتان را سیاه می کند!

02:02 - 1400/03/29
بسیاری از افراد هنوز جوان هستند و در سلامت کامل به سر می برند، اما میزان زیادی از موهایشان سفید شده است.
سفیدی مو

بسیاری از افراد هنوز جوان هستند و در سلامت کامل به سر می برند، اما میزان زیادی از موهایشان سفید شده است. سفیدی مو نشانه ای از پیری و آسیب جسمی و روحی می باشد و بسیاری از افراد همیشه با ظاهر شدن موهای سفید سعی می کنند آنها را رنگ کنند تا به سادگی پنهان شوند. این بیماری تهدید کننده زندگی نیست، بلکه زیبای خاصی را نیز برای جوانان ایجاد می کند.

پدیده و اتفاق سفید شدن مو هنگام جوانی هم برای آقایان و هم برای خانم ها اتفاق می افتد. این مشکل معمولاً در جوان های بین سن 20 تا 40 سالگی بروز می کند و باعث می شود که افراد احساس نگرانی و کمبود اعتماد به نفس داشته باشند. آنها اغلب با رنگ کردن رنگ مو های خود را بازیابی می کنند اما با این حال رنگ برای مدت طولانی باقی نمی ماند و بعضی از افراد حتی ممکن است که به رنگ ها آلرژی و حساسیت داشته باشند.

در واقع پیری مرحله ای که هیچکدام از ما دوستم نداریم آن را تجربه کنیم همه ما دوست داریم جوان و به بهترین شکل بمانیم اما متاسفانه کسی نمی تواند نشانه های پیری را مخفی کند. زودرس بودن سفیدی موی سر امری است که برای هر فردی می تواند تبدیل به یک معضل شود. استرس آلودگی تغذیه ناسالم سبک زندگی نادرست همگی میتوانند از علل سفیدی مو باشد و ممکن است با رنگ کردن موها طبیعی به نظر نیاید اما در این رابطه ناراحت نباشید چون در بخش سلامت لیستی از نسخه های طبیعی برای درمان سفیدی مو به طور قطعی را به شما معرفی می کنیم.

چه کسانی بیشتر در معرض سفیدی مو قرار می گیرند؟

هر چه سن بیشتر باشد ، احتمال ظاهر شدن موهای سفید نیز بیشتر می شود و علاوه بر این افرادی که اعضای خانواده آن ها موهای سفید دارند، بیشتر احتمال سفیدی موی آنها وجود دارد همچنین افرادی که به طور مرتب در معرض آفتاب قرار می گیرند یا سبک زندگی ناسالم دارند نیز احتمال بیشتری دچار این آسیب خواهند شد.

چه زمانی باید در این باره به پزشک مراجعه کرد؟

تقریباً هیچ روش پزشکی برای از بین بردن موهای سفید هنگام جوانی وجود ندارد و بنابراین زمانی که موهای سفید ظاهر می شود ، استفاده از داروهای خانگی برای مدتی کارایی دارد و پس از مدتی باید در مورد شرایط خود به پزشک مراجعه کنید.

برگ این میوه موهای سفیدتان را سیاه می کند!7

افرادی که بیشتر در معرض سفیدی مو قرار می گیرند

بهترین درمان های طبیعی خانگی برای رفع و درمان سفید شدن موها در سنین پایین

نسخه های گیاهی یکی از قوی ترین راههای درمان است پس حتما امتحان کنید.

1. درمان سفیدی مو با پیاز و آبلیمو

آب پیاز حاوی آنزیمی است هیدروژن پروکسید را خنثی می کند برای همین از سفیدی موها جلوگیری می کند.

برای تهیه این نسخه یک پیاز متوسط را پوست کنده و داخل میکسر بریزید ، آب آن را بگیرید و باآبلیمو ترکیب کنید وهر شب روی موهای سر ماسک کنید تا نتیجه اش را ببینید.

2. درمان سفیدی مو با روغن نارگیل و لیمو:

برای استفاده از این درمان مراحل زیر را دنبال کنید:

به مقدار کافی روغن نارگیل و روغن لیمو را تهیه کنید ( بسته به اندازه طول مو) و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و این ترکیب را روی موها بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا زمانی که موها کاملا تغذیه شود و حدود 30 دقیقه بعد کاملاً با آب شستشو دهید و برای دستیابی به بهترین نتیجه در مراقبت و درمان اولیه موها این روش را 3 تا 4 بار در هفته انجام دهید.

برگ این میوه موهای سفیدتان را سیاه می کند!2

روغن نارگیل و لیمو برای رفع سفیدی زودرس مو

3. درمان سفیدی مو با جینسینگ:

تنها کاری که برای این درمان باید انجام دهید این است که مقدار زیادی آب جینسینگ را برای تحریک گردش خون و تامین خون کافی برای درمان زودرس موهای سفید بنوشید.

4. برگ های کاری برای درمان سفیدی مو :

برای درمان می توانید برگهای کاری را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و یا می توانید به صورت پودر در بیاورید و به غذای خود تان بیافزایید . با پیروی از این روش معرفی شده در بخش سلامت پوست و مو نه تنها از ریزش مو جلوگیری می شود بلکه در رفع سایر مشکلات سلامتی نیز برای شما مفید خواهد بود.

و یا می توانید مقداری برگ کاری و روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و با مقداری آب بجوشانید و سپس مستقیما روی پوست سر خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب شستشو دهید که با انجام این درمان خیلی سریع به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

5. روغن بادام برای رفع سفیدی مو :

هفته ای یک تا دو بار پوست سرتان را با روغن بادام مرطوب کنید و این کار را پس از شامپو زدن انجام دهید تا به نتایج مطلوب برسید، که باعث کاهش موهای سفید و استحکام و بهبود کیفیت موها خواهد شد .

برگ این میوه موهای سفیدتان را سیاه می کند!8

رفع و کاهش موهای سفید با استفاده از روغن بادام

6. برگ توت سفید همان میوهای که برگش سفیدی مو را درمان میکند

مقداری برگ توت را با آب کاملا جوشانده و مقداری روغن کنجد را به این ترکیب اضافه کنید و هر روز از این روغن برای شانه کردن موهایتان استفاده کنید. استفاده از این روش درمانی از سفید شدن زودرس مو ها جلوگیری می کند.

7. گیاه مریم گلی و پیاز برای درمان سفیدی زودرس مو:

30 گرم از گیاه مریم گلی ، 3 عدد پیاز سبز ، 3 تکه زنجبیل ، 30 گرم شکر و 3 کاسه آب را تهیه کنید و تمام مواد را درون یک قابلمه بریزید و بجوشانید تا حدود یک کاسه در آن باقی بماند و این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

8. درمان سفیدی مو با گندم و جو:

یک مشت گندم یک مشت جو را داخل میکسر بریزید و مخلوط آنها را بر روی سر ماسک کنید . این ماسک را بعد از ساعتی از روی موها بشویید.

برگ این میوه موهای سفیدتان را سیاه می کند!17

روش های خانگی برای رفع و درمان سفیدی مو در سنین پایین

9. درمان سفیدی مو با انگور ، روغن بادام و روغن نارگیل:

4 یا5 انگور 2 قاشق غذاخوری روغن بادام دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را داخل مخلوط کن میکس کنید و هر شب روی سر ماسک وصبح بشویید.

10. درمان سفیدی مو با سیاه دانه و روغن زیتون:

این ترکیب به درخشندگی ، رشد فولیکولهای جدید و جلوگیری از سفیدی مو کمک میکند.

برای تهیه این ماسک ضد سفیدی مو به دو قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز داریم.

این مواد را داخل کاسه ای ترکیب وروی سر ماسک کرده وبعداز ساعتی با آب گرم بشویید.