بلند ترین موهای دنیا متعلق به زنان این روستاست + عکس

13:26 - 1400/03/31
روستایی که خانم های آن بلندترین موهای جهان را دارند. روستای چینی هانگلو در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان روستایی که زنانش بلندترین موهای دنیا را دارند ثبت شده است.
بلند-ترین-موهای-دنیا-متعلق-زنان-این-

بلند ترین موهای دنیا متعلق به زنان این روستاست + عکس11

روستایی که خانم های آن بلندترین موهای جهان را دارند. روستای چینی هانگلو در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان روستایی که زنانش بلندترین موهای دنیا را دارند ثبت شده است.

بر اساس عقاید و رسوم در این روستا، زنان سه بار در عمر خود موهایشان را کوتاه می‌کنند: در روز تولد، در 18 سالگی و در روز عروسی. این زنان موهای بلند خود را شبیه کلاه بر روی سرشان می‌پیچند.

بلند ترین موهای دنیا متعلق به زنان این روستاست + عکس4

*بماند که نگهداری از موهای بلند چقدر کار سختی است.اگر مایلید میتوانید برای نگهداری از موهایتان ادامه این مطلب را بخوانید.

موهای‌تان را به صورت مداوم چک کنید. هم پسرها و هم دخترها باید مرتب موهای‌شان را کوتاه کنند. حتی اگر می‌خواهید موهای‌تان را بلند کنید، هر دو ماه یکبار پایین مو را کوتاه کنید.

در دوران بلوغ ممکن است مو تغییرات بسیار زیادی بکند. یک آرایشگر حرفه‌ای می‌تواند با پیشنهاد محصولات مناسب به شما کمک کند.

این نکته را به خاطر داشته باشد که کارخانه‌ها پول شما را می‌خواهند نه موهای‌ سالم شما را. هر آنچه در مجله‌ها یا پشت بطری نرم‌کننده می‌خوانید، باور نکنید.

مخصوصا اگر به شما می‌گویند حتما باید همه‌ی محصولات یک خط تولید را تهیه کنید. فقط از محصولاتی استفاده کنید که ضروری هستند. این می‌تواند صرفا یک شامپو و نرم کننده روزانه و یک نرم‌کننده‌ی قوی باشد برای استفاده‌ی هفتگی اگر موهای خشک یا گره‌خورده‌ای دارید.

حواس‌تان به برس کشیدن باشد. با اینکه به نظر می‌رسد برس کشیدن مو را براق‌تر می‌کند، اما می‌تواند به شکستن مو و موخوره هم منجر شود. البته اگر از برس استفاده نکنید، موهایی نامرتب خواهید داشت اما حواس‌تان باشد به موقع برس بکشید و بیش از اندازه برس نکشید.

رنگ کردن مو را به دست آرایشگر حرفه‌ای بسپارید. با اینکه رنگ کردن یا هایلایت کردن مو در خانه کار ساده و ارزانی است اما نتیجه آن ممکن است همیشه به نفع شما نباشد.

قبل از تغییر دادن رنگ مو حتما نظر یک آرایشگر حرفه‌ای را جویا شوید. هزاران رنگ بلوند، قرمز، قهوه‌ای یا حتی سیاه وجود دارد. از آرایشگر بخواهید بهترین آن‌ها را که مناسب رنگ پوست‌تان باشد برای‌تان انتخاب کند.

البته رنگ طبیعی موی شما فقط پذیرای بعضی از رنگ موهاست، و رنگ موهای خاص‌تر می‌تواند در بعضی افراد واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند.

از موی بافته شده مراقبت کنید. مدل‌های مختلف بافت مو بسیار زیبا هستند. اما هرگز مدل موی بافتی که موجب کشیده‌شدن یا پیچیده شدن بیش از اندازه مو می‌شود را انتخاب نکنید.

این کار می‌تواند فشار بیش از اندازه به ریشه و پوست سر وارد کند. برای موی بافته شده، از روغن‌های طبیعی استفاده کنید، نه مواد شیمیایی.