فوری به تاکسیرانان وام تعلق میگیرد

11:21 - 1400/03/18
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: با پیگیری های صورت گرفته تسهیلات 6 میلیون تومانی به تاکسیرانان تعلق خواهد گرفت.

مرتضی ضامنی اظهار داشت:با پیگیری های صورت گرفته و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و با هدف حمایت از کسب و کار های آسیب پذیر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تاکسیرانانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات 6 میلیون تومانی داده است.

وی افزود:فهرست رانندگان مشمول از طریق وزارت کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه با سایت کارا به نشانی:kara.mcls.gov.ir و طی مراحل ثبت نام تکمیلی نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

ضامنی در رابطه با شرایط تسهیلات بیان کرد:تاکسیرانانی مشمول این تسهیلات می شوند که دارای پروانه تاکسیرانی و بهره برداری معتبر باشند.

وی ادامه داد:در گام اول مقرر شده است به آن دسته از رانندگانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات پرداخت شود و در گام دوم سایر رانندگان فعال و مورد تائید وزارت کشور نیز مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور خاطر نشان کرد:متقاضیان بابت کد کارگاه، می توانند کد شعبه ای را که بیمه شدند ثبت و بجای کد ملی کارفرما، کد ملی تاکسیران را وارد کنند.

وی گفت:زمان پرداخت تسهیلات طبق گفته مسئولان وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی از اواخر خرداد با نرخ سود 12 درصد و 24 ماهه با دوره تنفس 3 ماهه خواهد بود.