گلزن مشهور پرسپولیس استقلالی شد ! + عکس

18:27 - 1400/03/11
یکی از گلزن‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران است گل‌های بسیاری را در عرصه ملی و باشگاهی به ثمر رساند و علاوه بر اینکه در تیم ملی ۱۴ گل زد ۴ دوره نیز به آقای گل رقابت‌های لیگ فوتبال ایران شد.
گلزن-مشهور-پرسپولیس-استقلالی-شد-

گلزن مشهور پرسپولیس استقلالی شد ! + عکس2

حسین کلانی مهاجم اسبق تیم‌های ملی، پرسپولیس و شاهین که یکی از گلزن‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران است گل‌های بسیاری را در عرصه ملی و باشگاهی به ثمر رساند و علاوه بر اینکه در تیم ملی ۱۴ گل زد ۴ دوره نیز به آقای گل رقابت‌های لیگ فوتبال ایران شد.

اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که حسین کلانی گلزن قهار پرسپولیس در دهه ۴۰ و ۵۰ روزگاری در تیم استقلال (تاج سابق) بازی می‌کرده است. در واقع او حدود ۶۰ سال پیش پیراهن استقلال را بر تن داشت.

حسین کلانی در این خصوص به خبرورزشی گفت: بله این موضوع حقیقت دارد. بین سال‌های ۴۰ الی ۴۱ من در تیم محلی پرستو بازی می‌کردم و سپس راهی «مشعل تاج» یکی از تیم های وابسته به تاج سابق «استقلال» شدم و سپس به تیم «دیهیم» که آن هم تیم دوم استقلال بود رفتم.

کلانی که در سال ۱۳۵۰ با پرسپولیس به کفش طلایی بهترین گلزن مسابقات باشگاه‌های ایران دست یافت گفت: من برای سه بازی پیراهن تیم تاج سابق را پوشیدم اما پس از آن راهی تیم شاهین شدم و سپس دوران حرفه‌ای بازیگری من شکل گرفت.

گلزن مشهور پرسپولیس استقلالی شد ! + عکس9

گلزن مشهور پرسپولیس استقلالی شد !

مهاجم محبوب پرسپولیس که سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را نیز با تیم ملی در سال ۱۹۷۲ در کارنامه خود دارد در پایان به خبرورزشی گفت: من بیشتر دوران فوتبال خودم را در تیمهای شاهین و پرسپولیس سپری کردم. دوران طلایی فوتبالم را نیز همراه پرسپولیس بودم و هرگز آن روزهای طلایی را در تیم‌های ملی و پرسپولیس فراموش نمی‌کنم.