تصاویری جذاب از پدیده ماه خونی + تصاویر

12:57 - 1400/03/06
ماه‌گرفتگی کامل که "ابرماه" یا "ماه خونی" نامگذاری می‌شود، امروز در سراسر اقیانوس آرام قابل مشاهده است و  همچنین این ماه‌گرفتگی کامل در مناطق زیادی از نیمه غربی آمریکای شمالی، جنوب آمریکای جنوبی و شرق آسیا قابل مشاهده است.
تصاویری-جذاب-پدیده-ماه-

ماه‌گرفتگی کامل که "ابرماه" یا "ماه خونی" نامگذاری می‌شود، امروز در سراسر اقیانوس آرام قابل مشاهده است و همچنین این ماه‌گرفتگی کامل در مناطق زیادی از نیمه غربی آمریکای شمالی، جنوب آمریکای جنوبی و شرق آسیا قابل مشاهده است.

با عبور مستقیم زمین از ماه و خورشید، این رویداد تقریباً 15 دقیقه طول خواهد کشید اما کل این نمایش بیش از 5 ساعت طول خواهید کشید چراکه سایه زمین به تدریج ماه را می‌پوشاند؛ رنگ نارنجی مایل به قرمز نتیجه طلوع و غروب خورشید در جو زمین است که روی سطح ماه‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

"پترو" دانشمند ناسا می‌گوید: هاوایی،‌کالیفرنیا و شمال غربی اقیانوس آرام، نیوزیلند و استرالیا از جمله‌ مکان‌هایی است که این ماه‌گرفتگی در آنها قابل رویت است؛ ماه در کامل‌ترین حالت خود، بیش از 357.460 کیلومتر از زمین فاصله خواهد داشت و این نزدیکی به زمین باعث می‌شود که در آسمان کمی بزرگتر و درخشان‌تر به نظر برسد؛ برخلاف خورشیدگرفتگی، نگاه به ماه‌گرفتگی هیچی ضرری ندارد.

تصاویری جذاب از پدیده ماه خونی + تصاویر7

ابرماه در استانبول ترکیه

تصاویری جذاب از پدیده ماه خونی + تصاویر6

ابرماه ایالت کنتاکی آمریکا

تصاویری جذاب از پدیده ماه خونی + تصاویر1

ابرماه در شهر ناپل ایتالیا

تصاویری جذاب از پدیده ماه خونی + تصاویر11

ابرماه در توکیوی ژاپن

تصاویری جذاب از پدیده ماه خونی + تصاویر18

ابرماه در خلیج دوبلین ایرلند