جنجال به پا کردن حیوان خانگی دختر عربستان

17:23 - 1400/03/04
ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که کودکی در حال قدم زدن با یک حیوان خطرناک در خیابان است، انتشار این ویدئو خشم حامیان حقوق حیوانات را برانگیخت.
جنجال-پا-کردن-

جنجال به پا کردن حیوان خانگی دختر عربستان14

نگهداری از حیوانات در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ در جوامع مختلف شده و افراد ترجیح می‌دهند سگ یا گربه‌ای را به سرپرستی بگیرند، اما همه چیز به داشتن این نوع از حیوانات خلاصه نمی‌شود و میل به دیده شدن و تفاخر باعث شده افراد حیواناتی عجیب تر، درنده‌تر و یا حتی حیواناتی که مخصوص باغ وحش یا حیات وحش هستند را به عنوان حیوان خانگی برای خود انتخاب کنند.

به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که کودکی را نشان می‌دهد که به همراه یک قلاده یوزپلنگ از اتومبیل شخصی خارج شده و در خیابان‌ها قدم می‌زند. این ویدئو مربوط به کشور عربستان سعودی است و مرکز ملی توسعه حیات وحش این کشور پس از انتشار این ویدئو در فضای مجازی آن را نقض قانون عنوان کرد. فعالان محیط زیست و حقوق حیوانات از این مرکز خواستند هرچه سریع‌تر به این ویدئو رسیدگی کرده و سازندگان و گردانندگان را به مجازات برسانند.

این مرکز هم پس از شکایات فعالان، با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: "از اینکه با مرکز ملی توسعه حیات وحش ارتباط برقرار کردید متشکریم. ما از علاقه شما قدردانی می‌کنیم و به شما اطلاع می‌دهیم که این تخلف کشف و اقدامات لازم برای رسیدگی و ارجاع پرونده به مقامات بالاتر در حال پیگیری است. " این مرکز مجازات تصرف حیوانات وحشی را ۱۰ سال زندان یا ۳۰ میلیون ریال عربستان جریمه نقدی (۸ میلیون دلار) برای متخلفان بیان کرد.