واکسن کرونا برای این افراد عوارض در پی دارد!

10:44 - 1400/02/27
ما بیش از یک سال کامل درگیر این بیماری همه گیر هستیم و این واضح است که زنان بیشتر متحمل بار سنگین آن می شوند. زنان توسط ویروس و عوارض جانبی واکسن ها به شدت آسیب دیده اند.

ما بیش از یک سال کامل درگیر این بیماری همه گیر هستیم و این واضح است که زنان بیشتر متحمل بار سنگین آن می شوند. زنان توسط ویروس و عوارض جانبی واکسن ها به شدت آسیب دیده اند.

داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) حاکی از آن است که عوارض جانبی ناشی از واکسن ها زنان را بیشتر تحت تأثیر قرار داده است ، زیرا ۶۳ مورد از مجموع ۶۶ مورد گزارش شده آنافیلاکسی در زنان اتفاق افتاده است.

زنان تمایل دارند که از نظر سلامتی بهتر باشند

بنابراین به شدت تحت تأثیر ویروس قرار نگرفته اند. آخرین آمارهای پروژه جنسیت در کووید ۱۹ نشان می دهد که پذیرش ICU در سراسر جهان ۸۰ درصد برای مردان بیشتر است و مرگ و میر ناشی از ویروس برای مردان ۳۰ درصد بیشتر از زنان است.

در کنفرانس سالانه 2021 که در مورد ویروس ها و عفونت های فرصت طلب بود ، آمارها نشان میداد که مردان ۵۷ درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از این نوع بیماری ها را تشکیل داده اند.

پزشکان می گویند: "ما دهه هاست که می دانیم سیستم ایمنی زنان و مردان متفاوت است و به طور کلی ، مردان اغلب مستعد ابتلا به عواقب شدید ناشی از عفونت های ویروسی هستند."

بر اساس تحقیقات پزشکی ممکن است پاسخ ایمنی مردان به اندازه زنان قوی نباشد. مردان همچنین دارای مقادیر بالاتری از پروتئین های التهابی هستند که به عنوان سیتوکین شناخته می شوند ، که در برخی موارد ممکن است باعث حمله سیستم ایمنی بدن به جای ویروس به بدن شود.

زنان ممکن است در جلوگیری از کووید ۱۹ به طور کامل بهتر باشند. در مقاله ای که در اکتبر ۲۰۲۰ محققان منتشرکردند مشاهده شد که زنان در طی همه گیرى اقدامات پیشگیرانه مانند فاصله جسمانى ، استفاده از ماسک و حفظ بهداشت را تا حدى بیشتر از مردان انجام داده اند.

چگونه کووید ۱۹می تواند تأثیر نامطلوبی بر زنان بگذارد؟

تحقیقات انجام شده نشان می دهد تعداد بیشتری از زنان از اثرات طولانی مدت ویروس کرونا رنج می برند. این علائم ، که می تواند هفته هاویا ماه ها طول بکشد که شامل خستگی ، سردرد و درد همراه با فعال سازی عصب است.

دانشمندان فرانسوی در تحقیقی از ژوئیه سال ۲۰۲۰ کشف کردند تعداد کسانی که اثرات طولانی بیماری را با خود حمل میکنند از هر چهار نفر فقط یک نفر مرد است وبقیه زن میبا شند. برخی از زنانی که علائم طولانی مدت کووید ۱۹ را تجربه می کنند تغییراتی نیز در چرخه قاعدگی خود مشاهده کرده اند. این اختلال قاعدگی می تواند به استرس و اضطراب کلی در طی همه گیری مربوط باشد.

پزشکان می گویند: "ما این نوع ارتباطات را بین قاعدگی و سایر بیماری های التهابی مشاهده کرده ایم." "ارتباط بین سیستم ایمنی بدن و عملکرد تولید مثل به خوبی شناخته شده است. اینکه چگونه کووید ۱۹در طولانی مدت این تأثیرات را می گذارد هنوز نمی دانیم. "

وقتی صحبت از بارداری می شود ، به نظر می رسد کووید ۱۹ خطر مشخص تری دارد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اظهار داشتند که "براساس آنچه در این زمان شناخته شده است ، زنان باردار در معرض خطر ابتلا به بیماری شدیدتری از کووید ۱۹ در مقایسه با زنان غیر باردار هستند. " علاوه بر این ، زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ممکن است خطر ابتلا به پیامدهای نامطلوب بارداری ، مانند تولد زودرس رانیز داشته باشند.

واکنش به واکسن:

زنان تمایل دارند به واکسن ها با واکنش ایمنی قوی تری پاسخ دهند."

ارقام CDC نشان می دهد که بیش از سه چهارم عوارض جانبی واکسیناسیون توسط زنان گزارش شده است. این موارد شامل درد در محل تزریق ، خستگی ، سردرد ، تب و سرگیجه است. از ۲۶فوریه ، تنها ۶۲ گزارش از آنافیلاکسی در میان میلیون ها نفر که واکسن فایزر یامدرنا را دریافت کرده اند ، تأیید شده است.

این اعداد نشان می دهد که عوارض جانبی به طور کلی جزئی هستند ، اما زنان قطعاً نتایج نامطلوب تری را نسبت به مردان گزارش می کنند، زیرا زنان معمولاً بیشتر از همتایان مرد خود احساس درد و ناراحتی می کنند.

عوارض جانبی ممکن است در زنان وجود داشته باشد زیرا آنها پاسخ های التهابی بیشتری دارند که برای محافظت در برابر عفونت ضروری هستند.این می تواند از نظر بیولوژیکی زمینه ساز ابتلا به این نوع واکنش های جانبی باشد.

وقتی به تصویر کلی نگاه می کنید ، این اتفاقات ناگوار معمولاً دلیلی برای هشدار نیست. آنها به طور معمول نشانه هایی از عملکرد سیستم ایمنی بدن در تولید آنتی بادی ها هستندوروند انجام این کار باعث می شود شما احساس خوبی نداشته باشید.

امروزه می توان اطمینان بیشتری داشت که واکسن ها قبل از تأیید در بین دو جنس آزمایش می شوند. در مورد اینکه آیا آنها در یک دنیای واقعی در زنان و مردان به همان اندازه کار می کنند ، هنوز مشخص نشده است.

اثرات واکسن بر روی زنان باردار هنوز هم تا حد زیادی نامشخص است زیرا آنها از آزمایشات بالینی خارج شدند .

در هر صورت چه باردار باشیم و چه باردار نباشیم ، چه در سن باروری باشیم و چه در دوره یائسگی خود باشیم، نیاز بیشتری به درک پاسخ ایمنی بدن زنان در طول زندگی وجود دارد.