تزریق واکسن عوارض کرونا برای سالمندان خانواده

21:45 - 1400/02/26
هرچه سن افراد بیشتر باشد، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کوید19 در آنها بیشتر می شود. بنا بر گزارش مراکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا (CDC)، افراد مسن بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به کوید19 و پیچیدگی های آن هستند.
تزریق-واکسن-عوارض-کرونا-

 تزریق واکسن عوارض کرونا برای سالمندان خانواده 9

95درصد از ایمنی در برابر کوید19، پس از دریافت دوز دوم واکسن رخ می دهد. مقدار پادتن در بدن باید به 95 درصد برسد که این وضعیت پس از 7 تا 10 روز بعد از دریافت دوز دوم واکسن رخ می دهد. بنابراین افراد باید همچنان به مراقبت های لازم در برابر ویروس کرونا اهمیت بدهند. در ضمن هنوز معلوم نیست افرادی که واکسن دریافت می کنند تا زمانی که به ایمنی لازم برسند، ناقل خواهند بود یا خیر.

برخی از بررسی های دیگر نشان داده است که پس از دریافت اولین دوز واکسن، بدن در برابر کوید19، 50 تا 55 درصد ایمن می شود. سپس دومین دوز از واکسن، ایمنی بدن فرد را در برابر ویروس افزایش می دهد. 10 تا 14 روز پس از دریافت دوز دوم واکسن، بدن در برابر عفونت زایی ویروس کرونا تا 95درصد ایمن می شود.

عوارض ناشی از ابتلا به کوید19، گاه چنان پیچیده و خطرناک می شوند که تزریق واکسن خطری بسیار کمتر از آن دارد و اگر فردی مسن هستید احتمال ابتلا به کوید19 و مرگ در شما بسیار بالاست. علاوه بر این، افرادی که از ویروس کرونا جان سالم به در برده اند، عوارض جانبی طولانی مدتی را تجربه کرده اند که به مراتب بیشتر از عوارض جانبی احتمالی واکسن این ویروس است.

 تزریق واکسن عوارض کرونا برای سالمندان خانواده 19