این نوشیدنی آلزایمر را از شما دور می‌کند

22:20 - 1400/02/15
محققان در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مصرف یک فنجان چای سیاه در هر شب می‌تواند ریسک زوال عقل و درنهایت آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

محققان در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مصرف یک فنجان چای سیاه در هر شب می‌تواند ریسک زوال عقل و درنهایت آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مطالعات محققان حاکی از آن است، مصرف برخی از نوشیدنی‌ها به درامان ماندن از بیماری آلزایمر و حفظ سلامتی دوره سالمندی کمک می‌کند.

کارشناسان علمی باور دارند، مصرف مواد غذایی که سرشار از «فلاوونوئید» هستند به کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر کمک می‌کنند؛ چای سیاه از جمله مواد غذایی است که به میزان زیادی حاوی این ماده است.

تحقیقات متعددی نشان داده، فلاوونوئید‌ها اثرات آنتی اکسیدانی دارند و بدن را در برابر بیشتر بیماری‌های مزمن محافظت می‌کنند.

براساس نتایج به دست آمده کسانی که بیشترین فلاوونوئید‌ها را مصرف کرده‌اند، احتمال ابتلا به بیماری نظیر آلزایمر را به نصف کاهش می‌دهد.

محققان همچنین معتقدند که مواد غذایی سرشار از فلاونوئید‌ها همانند سیب، چای سیاه روغن زیتون، گلابی، پرتقال و کلم بروکلی می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش دهند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف ۵۰۰ میلی‌گرم فلاونوئید در روز خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؛ محققان دانشگاه راش در شیکاگو بیش از ۹۰۰ سالخورده را به مدت ۱۲ سال تحت بررسی قرار دادند و به نتایج کنونی صحبت می‌کنند.

توماس هلند، نویسنده اصلی این پژوهش گفت: «برای تأیید نتایج تحقیقات بیشتری لازم است، اما این یافته‌ها نیز امیدوار کننده است؛ خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و نوشیدن چای بیشتر می‌تواند روشی نسبتاً ارزان و آسان برای کمک به مردم برای جلوگیری از زوال عقل آلزایمر باشد»