وام ۱۰۰ میلیونی در جیب این افراد + جزئیات

22:59 - 1400/02/15
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۱۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۴ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۱۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۴ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

دانشمندی با حضور در بخش خبری ۲۱ ضمن تاکید بر اینکه نسبت تسهیلات قرض‌الحسنه به منابع قرض‌الحسنه پس از کسر سپرده قانونی در پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱۰ درصد شده است، افزود: بنابراین بانک‌ها علاوه بر منابع پس‌انداز قرض‌الحسنه، بخشی از منابع جاری‌شان را نیز بایت تکالیف تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده اند. لذا در خصوص تسهیلات قرض الحسنه صرفا منابع بانک ها نباید مدنظر قرار گیرد و مصارف قرض الحسنه نیز باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اولویت بانک ها قرار دارد، ادامه داد: در سال جاری تکالیف قرض‌الحسنه بیش از ۳ برابر شده است و بانک‌ها علاوه بر قرض‌الحسنه ازدواج، مکلف به پرداخت به قرض الحسنه در سایر امور اعم از اشتغال‌زایی، درمان و... نیز هستند.

    دانشمندی با تاکید بر اینکه بانک ها در سال جاری از محل وصولی اقساط تسهیلات قبلی و جذب منابع جدید قطعاً پرداخت وام ازدواج را در اولویت قرار خواهند داد، گفت: در سال گذشته به ۸۲۵ هزار و ۲۷۵ نفر به مبلغ ۴۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.

    مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: در سال گذشته حدود ۸۰ هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بودند که در صورت تکمیل مدارک وام خود را دریافت می کردند اما به دلایلی از جمله زمزمه های افزایش مبلغ این تسهیلات برای تکمیل پرونده خود اقدامی نکردند.

    دانشمندی خاطر نشان کرد: مطابق با قانون بودجه امسال، مزدوجین سال ۱۳۹۷به بعد می‌توانند مشمول وام ۷۰ میلیونی یا ۱۰۰ میلیونی شوند، لذا اگر کسانی که در صف هستند از سال ۹۷ به بعد ازدواج کرده باشند، مشمول قانون جدید می‌شوند و اگر تاریخ ازدواج شان قبل از ۱۳۹۷باشد، مشمول قانون قبلی خواهند شد.