این افراد کمتر کرونا می گیرند!

09:50 - 1400/02/18
بیماری کووید 19 همچنان باعث ابتلا و کشته شدن انسان های بسیاری در سراسر جهان می شود و سویه های جدید این ویروس، موج جدیدی را ایجاد کرده که افراد بیشتری را درگیر می کند.

بیماری کووید 19 همچنان باعث ابتلا و کشته شدن انسان های بسیاری در سراسر جهان می شود و سویه های جدید این ویروس، موج جدیدی را ایجاد کرده که افراد بیشتری را درگیر می کند.

با توجه به این مساله که هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و زدن واکسن می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند، تا زمانی که برنامه واکسیناسیون در همه جهان به حد مناسب برسد، باید همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گیری فیزیکی و شستن دست ها ادامه داد.

در کنار این اقدامات تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در مبارزه فرد با بیماری کووید 19 مفید باشد. علاوه بر آن دانشمندان با توجه به پژوهش هایی که انجام داده اند، نشان می دهند،

آن دسته از زنان که از مولتی ویتامین ها، امگا 3، پروبیوتیک ها و مکمل های ویتامین D استفاده می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار داشته به این معنا که کمتر آزمایش مثبت کووید 19 را نشان می دهند.

خانم ها پروبیوتیک مصرف کنند

طبق نتایج به دست آمده از این تحقیق، زنانی که پروبیوتیک مصرف می کنند 14 درصد کمتر در خطر ابتلا به این بیماری هستند، در حالی که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 خطر ابتلا به کرونا را 12 درصد کاهش داده و استفاده از مولتی ویتامین ها باعث کاهش 13 درصدی خطر ابتلا و مصرف ویتامین D سبب کاهش 9 درصدی خطر ابتلا به این بیماری می شود.

در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا مصرف این مولتی ویتامین ها برای مردان نیز چنین نتایجی را در بر دارد یا خیر؟ پاسخ این سوال منفی بوده و این تحقیقات چنین ارتباط واضحی را در مردان مشاهده نکرده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مکمل های غذایی

علاوه بر این، مصرف مکمل های ویتامین C، روی یا خوردن سیر که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، خطر ابتلا را کاهش نمی دهند و باعث منفی شدن آزمایش ویروس نمی شوند. به گزارش سیناپرس، مکمل های غذایی فقط می توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. در کشورهای مختلف مصرف برخی مواد مانند ویتامین C، مکمل روی و غیره افزایش چشمگیری داشته اند چراکه در بین عوام این باور گسترش پیدا کرده که چنین موادی می توانند از خطر ابتلا به کرونا جلوگیری کنند. اما این تحقیقات، چنین باورهایی را رد می کنند.

این تیم پژوهشی برای تجزیه و تحلیل و ارائه این نتایج، اطلاعات 372 هزار و 720 نفر از مردم انگلستان را مورد بررسی قرار دادند.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله پیشگیری و بهداشت تغذیه BMJ (BMJ Nutrition Prevention & Health) منتشر شده و قابل دسترس است.