خبر خوش برای ثبت نام کنندگان مسکن ملی

22:41 - 1400/02/15
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در آینده نزدیک مرحله دوم بهره‌برداری از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در تعدادی از استانها انجام می‌شود و تا پایان دولت چند مرحله افتتاح خواهیم داشت.
خبر-خوش-برای-ثبت-نام-کنندگان-مسکن-ملی-

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در آینده نزدیک مرحله دوم بهره‌برداری از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در تعدادی از استانها انجام می‌شود و تا پایان دولت چند مرحله افتتاح خواهیم داشت.

راه و مسکنخبر خوش برای ثبت نام کنندگان مسکن ملی11

محمود محمودزاده اظهار کرد: به زودی مرحله دوم افتتاح تعدادی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را خوهیم داشت و هم اکنون در حال جمع بندی اعداد و ارقام هستیم.

وی افزود: برنامه ریزی شده که تا پایان دولت چند مرحله افتتاح مسکن ملی داشته باشیم تا انشاءالله به یک عدد خوب در این زمینه برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۳۰ هزار واحد اقدام ملی مسکن در دست اجرا است و این عدد دائما افزایش پیدا می‌کند.

محمودزاده درباره پدیده خرید و فروش واحدهای اقدام ملی مسکن در فضای مجازی و برخی دفاتر املاک گفت: کسانی که واحدها را خریداری کنند متضرر می شوند؛ زیرا در نهایت واحد مسکونی به شخصی که اسم‌نویسی کرده واگذار می شود. این اقدام غیرقانونی است و اگر مصادیقی در این خصوص دیده شود از طریق اصناف مرتبط برخورد می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کسانی که فرم «ج» آنها سبز است نیازی به خرید امتیاز ندارند؛ زیرا وزارت راه و شهرسازی به هر میزان که درخواست برای مسکن ملی وجود داشته باشد، پاسخگوی نیاز هموطنان خواهد بود.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود ۲۵ درصد اعلام کرده‌اند و اسلامی قول داده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح شود. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های زمستان ۱۳۹۹ به حدود ۴.۹ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. در صورت خالی شدن ظرفیت یا تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد.

منبع: ایسنا