پرداخت وام 300 میلیونی به این افراد + شرایط

18:01 - 1400/02/10
محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، اواخر فروردین ماه از افزایش وام ساخت مسکن ۳۰۰ میلیون تومانی به ۴۵۰ میلیون تومان خبر داد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، اواخر فروردین ماه از افزایش وام ساخت مسکن ۳۰۰ میلیون تومانی به ۴۵۰ میلیون تومان خبر داد. این وام ۴۵۰ میلیون تومانی فقط به انبوه سازانی تعلق می گیرد که در ساخت مسکن از فناوری های نوین استفاده می کنند.

سود این وام ۴۵۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد است و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود.وامی که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی به خانه دار شدن مستاجران کمک زیادی می کند.اما در حالی که به تازگی مبلغ ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان افزایش داشته است، ممکن است مبلغ این وام به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند. یعنی ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر از سال گذشته. البته خبر خوب فقط افزایش مبلغ این وام نیست، گویا قرار است سود این وام هم کاهش داشته باشد و اقساط این تسهیلات در مدت زمان بیشتری به بانک بازگردانده شود.یعنی انبوه سازانی که وام می گیرند فرصت بیشتری برای بازگرداندن وام به بانک به دست می آورند.

مدیر عامل بانک مسکن دراین باره به تسنیم می گوید: پیشنهاد افزایش این وام به ۵۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است. افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات به ۲۰ سال و کاهش سود ۱۸ درصدی به حدود ۱۳ درصد (کاهش ۵ درصدی) نیز از دیگر مواردی است که در دست بررسی است.

یکی از خواسته‌های انبوه‌سازان درباره وام ۴۵۰ میلیونی، تسهیل شرایط پرداخت بوده است. قطعا در صورت موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف وام ساخت و کاهش سود آن به همراه بازپرداخت ۲۰ ساله، باعث رونق تولید مسکن در کشور می‌شود.