دومین یارانه 1400 کی واریز می شود؟

08:23 - 1400/02/09
زمان واریز دومین یارانه معیشتی سال مشخص شد.

پیش از آغاز ماه رمضان گفته می‌شد که در این ماه، سه یارانه و سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز خواهد شد؛ اولین یارانه یعنی یارانه رمضان، در ابتدای ماه رمضان به حساب ۶۰ میلیون ایرانی واریز شد؛ البته رقم واریزی یارانه رمضان مغایر با رقم اعلام‌شده بود و این موضوع اعتراضات بسیاری را به همراه داشت.

در نتیجه پیگیری‌ها مشخص شد که از ابتدا قرار نبوده تا رقم یارانه رمضان مطابق با رقم یارانه معیشتی باشد و رقم یارانه رمضان کمتر از رقم اعلامی نبوده است، بلکه خبر یکسان بودن مقدار یارانه رمضان و یارانه معیتشی صحت نداشت.

یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود

حال زمان واریز دومین یارانه این ماه فرا رسیده است و مطابق با اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، هجدهمین مرحله از یارانه معیشتی، در ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. این یارانه برای نخستین بار در اواخر پاییز۹۸ و همگام با افزایش قیمت بنزین، به برخی از خانوارها تعلق گرفت و تا کنون که حدود ۱۸ماه از اولین مرحله آن می‌گذرد، هر ماهه به طور منظم به حساب خانوارها واریز شد.

مبلغ یارانه معیشتی چه قدر است؟

مبلغ واریزی یارانه معیشتی برحسب تعداد اعضای هر خانواده متفاوت خواهد بود و مانند ۱۷دوره قبل، خانواده‌های یک نفره، ۵۵هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، ۱۳۸هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های ۵نفره و بیشتر، ۲۰۵هزار تومان یارانه خواهند گرفت.

کسر قسط وام کرونایی

همچنین در اینجا لازم به ذکر است که قسط پنجم دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا از حساب سرپرست خانوارهایی که این وام را دریافت کردند، کسر خواهد شد.

یارانه نقدی؛ آخرین یارانه در ماه رمضان

یکی دیگر از یارانه‌هایی که در ماه رمضان به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود، یارانه نقدی خواهد بود. یارانه نقدی در روزهای پایانی ماه رمضان به حساب مشمولان واریز خواهد شد؛ مبلغ یارانه نقدی ۴۵هزار و ۵۰۰تومان برای هر نفر است.