زنان و مردان چه زمانی بیشتر تحریک می شوند؟

18:15 - 1400/01/28
تحریک زنان و مردان به عامل های زیادی ارتباط دارد ، در مردان یک جرقه ذهنی می تواند آنان را کاملا تحریک کند ولی تحریک شدن زنان به راحتی مردان نیست.
زنان-مردان-چه-زمانی-بیشتر-تحریک-می-شوند؟-

زمان هایی که زنان و مردان بیشتر تحریک میشوند

تحریک زنان و مردان به عامل های زیادی ارتباط دارد ، در مردان یک جرقه ذهنی می تواند آنان را کاملا تحریک کند ولی تحریک شدن زنان به راحتی مردان نیست.

فرق میل جنسی زنان و مردان در ساعات مختلف روز :

تحریک زنان و مردان در ساعات صبح

هورمون های تستوسترون پیش از این که مردها از خواب بیدار شوند در نقطه ی اوج خود قرار دارند. علت این افزایش در سطح تستوسترون این است که غده ی ریزمغزی (هیپوفیز) که هورمون های جنسی را ایجاد می کند در طول شب تحریک می شوند و به طور پیوسته تا زمان طلوع خورشید، هورمون ها را افزایش می دهد.

هورمون های تستوسترون در زنان هم تولید می شوند ولی در آن ها، میزان تولید شده در طول شب افزایش خیلی کمی دارد. سطح هورمون به وسیله پروژسترون و استروژن متعادل نگه داشته می شود. مردان تنها با کمی تستوسترون تمایل به برقراری رابطه دارند و سطح افزایش یافته ی آن در زمان صبح دو تا سه بار در هفته برای ایجاد نعوظ رخ می دهد.

علت دیگر این که مردان صبح ها میل به نزدیکی دارند این است که حس می کنند شب را خوب خوابیده اند. سطح تستوسترون در مردها ارتباط دارد به این که چه مقدار خوب و عمیق خوابیده باشند. برای نمونه، طبق پژوهشی که به وسیله ژورنال انجمن پزشکی امریکا انجام شد، بیشتر از 5 ساعت خوابیدن می تواند تا 15 درصد سطح هورمون تستوسترون را افزایش بدهد.

زنان و مردان چه زمانی بیشتر تحریک می شوند؟17

زمان تحریک زنان و مردان

تحریک زنان و مردان در طول روز

تولید هورمون تستوسترون در طول روز برای مردان ادامه دارد. نقش این هورمون تولید اسپرم و تحریک رشد عضلانی است. تولید این هورمون در هر 90 دقیقه افزایش و کاهش خواهد داشت. دیدن یک زن جذاب سیستم عصبی مردها را تحریک خواهد کرد که انتقال دهنده های عصبی حس خوب (اندورفین) را در مغز آزاد کنند و جریان خون وارد آلت تناسلی شان بشود. از این رو مردها جذب آنهایی می شوند که درباره شان هوس بافی می کنند، ولی سطح تستوسترون زنان تنها با انتظارِ داشتن زمانی برای مقاربت به شریک زندگی شان، افزایش می یابد.

تحریک زنان و مردان در زمان عصر

سطح تستوسترون مردها با نزدیک شدن عصر کم می شود ولی هورمون جنسی در زنان کم کم زیاد می شود. برای مثال، زنان امکان دارد تصمیم بگیرند با گوش دادن موسیقی آرام بخش به تدریج از شر تنش های آن روز راحت شوند.

این گونه تمدد اعصابی که از روش تمایل به غلبه بر استرس روزی که گذرانده اند به وجود می آید، به نوبه ی خود تستوسترون را در آنها افزایش می دهد و باعث می شود آنها حس و حال بیش تری داشته باشند و خود را نزدیک تر به شریک زندگی شان حس کنند اما برای مردان موسیقی کمک می کند در عین حال که هورمون جنسی شان کاهش می یابد، حالت تهاجمی شان کم شود. هنگامی که زمان خواب می رسد، سطح تستوسترون مردان در کم ترین حالت خواهد بود در حالی که هورمون های جنسی زنان کم و بیش به بالاترین میزان خود می رسند.

بنابراین درک این که چرا مردان صبح ها با میل به داشتن رابطه ی جنسی از خواب بیدار می شوند و در همزمان شهوت بسیار بالایی دارند، آسان است.

بالا بودن سطح هورمون های جنسی برابر است با داشتن خلق وخوی عالی، و از آن جایی که سطح تستوسترون آنها موقع صبح بسیار بالا است، میل شدیدی برای داشتن رابطه در این ساعات دارند. یکی از محققانی که این معما را بررسی کرده اند اشلی گراسمن است:این محقق که مدتی را به عنوان استاد در بیمارستان اس تی بارثولومیو در لندن حضور داشت، ادعا کرده بود که تستوسترون مردها حتی پیش از این که چشم های شان را باز کنند بین 25 تا 50 درصد افزایش می یابد.

گابریل، یک محقق دیگر، دلیل می آورد که فرق بین هورمون های جنسی را می توان از این زاویه دید که زنان برای نزدیکی به یک علت احتیاج دارند و مردان به یک مکان! بنابراین این تحقیق درباره ی فرق های موجود در هورمون های جنسی، به بهترین شکل توضیح می دهد که چرا مردان و زنان نمی توانند ساعات نزدیکی و صمیمیت شان را هماهنگ کنند!

زنان و مردان چه زمانی بیشتر تحریک می شوند؟12

فرق میل جنسی زنان و مردان

گرما باعث بیشتر شدن تحریک زنان و مردان می شود

هوا که گرم تر باشد زنان و مردان زودتر تحریک می شوند شاید واژه گرم مزاجی از همین جا ریشه گرفته باشد ،گرما باعث سبكی بیضه‌ها شده و از نظر بصری میل جنسی را در مرد بالا می‌برد. موضوع دیگر كه باعث افزایش میل جنسی در تابستان می‌شود فرومون‌های که در عرق وجود دارد.

شاید این تركیبات به نظر خیلی مهم‌ نرسند و بر میل جنسی اثر مستقیم نگذارند اما اثر مستقیمی بر احساسات و جذب دو جنس مخالف به هم دارند. نكته دیگر اینكه مقدار ترشح تستوسترون در مردان در این فصل بالا می‌رود و سبب تلاش بیشتر و گرایش بالاتر به سمت كار، ورزش و البته رابطه جنسی می‌شود. بدن زنان هر چه گرم تر باشد، زودتر تحریک می شوند. گرم نگه داشتن پاها در تحریک پذیری زنان اثر مستقیم دارد به همین علت توصیه میشود برای ارگاسم بهتر زنان جوراب به پا کنند.