برای لاغری شبها چی بخوریم؟ + توصیه طلایی

20:23 - 1399/12/19
بسیاری به اشتباه برای لاغری شب ها غذا نمی خورند در حالی که این عادت کاملا اشتباه است، مصرف برخی مواد غذایی و خوردنی ها در شب آزاد است و موجب چاقی و اضافه وزن نمی شود.
برای-لاغری-شبها-چی-بخوریم؟--توصیه-طلایی-

بسیاری به اشتباه برای لاغری شب ها غذا نمی خورند در حالی که این عادت کاملا اشتباه است، مصرف برخی مواد غذایی و خوردنی ها در شب آزاد است و موجب چاقی و اضافه وزن نمی شود.

6 وعده غذایی مناسب لاغری که می توانید شب ها بخورید و اضافه وزن پیدا نکنید

بسیاری از مردم هستند که می خواهند شکل و ظاهر خوبی داشته باشند ولی نمی توانند وعده غذایی شب خود را قربانی خواسته خود کنند. اگر شما هم این چنین ایده ایی دارید ، می توانید با خواندن ادامه این بخش از تناسب اندام و لاغری نمناک ، غذاهایی را بخورید که با خوردن آن اضافه وزن پیدا نخواهید کرد و در عین حال شام هم خورده اید!

غذاهای زیر نه تنها به شما اجازه نخواهند داد که چاق شوید و اضافه وزن پیدا کنید ، بلکه از مشکلات گوارشی و مشکلات بی خوابی جلوگیری خواهد کرد. کلید و راز این مشکل این است که شما غذایتان را عاقلانه انتخاب کنید و مقدار کمی از آن برای وعده غذایی شام بخورید. با این حال به یاد داشته باشید که با خوردن این غذاها چاق نخواهید شد و لازم نیست که نسبت به این غذا استرس داشته باشید.

برای لاغری شبها چی بخوریم؟ + توصیه طلایی6

عوارض شام نخوردن و گرسنه ماندن شب با هدف لاغری

بسیاری از مردم شب ها غذا نمی خورند و این به دلیل این است که آنها فکر می کنند با خوردن شام اضافه وزن پیدا خواهند کرد که این جمله تا قسمتی اشتباه است و اگر شما ساعت مشخصی را برای خوردن شام در نظر بگیرید و از غذاهای مناسب استفاده کنید هیچ مشکلی در شما ایجاد نخواهد شد. این نیز اثبات شده است افرادی که شب ها در زمان مشخص شام می خورند از زندگی سالمی برخوردارند و از زندگی لذت بیشتری می برند. بنابراین باید شب ها شام بخورید که این شام باید حاوی مقدار زیادی پروتئین و ویتامین باشد مانند غذاهایی چون سبزیجات و میوه ها و... .

همچنین به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای خوردن شام ، حداقل 2 ساعت قبل از خواب می باشد.

افرادی که به مدت طولانی (چندین ساعت) غذا نمی خورند ، بیشتر گرسنه خوهند شد و در اولین وعده غذایی که میل خواهند کرد ، بیشترین مقدار غذا را خواهند خورد که این کار کاملا اشتباه است و می تواند منجر به آسیب رساندن به شما شود و حتی ممکن است باعث ایجاد دیابت نوع دوم به دلیل عدم تعادل قند خون شود.

برای لاغری شبها نسبت به میزان پروتئینی که می خورید ، مراقب باشید!

همانطور که در بالا گفتیم ، میزان پروتئین هایی که می خورید باید مناسب باشند تا از اضافه وزن جلوگیری نمایید. برای اینکه بیش از حد نخورید ، می توانید غذای خود را در یک بشقاب سرو کنید و از آشپزخانه کمی دورتر غذا بخورید تا حوس خوردن غذای بیشتری را نکنید. بدین تریتب غذای شما بیشتر کنترل خواهد شد و بهتر می توانید به این امور رسیدگی کنید.

همچنین توصیه می شود از خوردن غذاهای شیرین و سرخ کرده بطور جدی خودداری نمایید.

برای لاغری شبها چی بخوریم؟ + توصیه طلایی10

مواد غذایی و خوردنی های آزاد شبها برای لاغری

1. تخم مرغ:

تخم مرغ غنی از پروتئین است و همچنین حاوی اسید آمینه نیز است. بهترین راه و یا سالم ترین راه برای خوردن آن ، حالت آب پز می باشد و اگر تصمیم به خوردن تخم مرغ کردید سعی کنید که در پختن آن از روغن استفاده نکنید.

برای لاغری شبها چی بخوریم؟ + توصیه طلایی16

2. آجیل و پنیر:

تکه کوچکی از پنیر حاوی 100 کالری می باشد که می توان از این نتیجه گرفت که خوردن مقدار کوچکی از پنیر در روز کافی است و نباید از حد مناسب و مطلوب آن بگذرید.

پنیر غنی از tryptophan ، پروتئین و کازئین می باشد. برخی از مطالعات نشان می دهند که کازئین می تواند سوخت و ساز بدن را تسریع کند.

اگر می خواهید می توانید پنیر را با انگور و آجیل بخورید که حاوی ملاتونین است که بسیار مناسب است. همچنین ملاتونین برای افرادی که مشکل خواب دارند ، بسیار مناسب است و می تواند مشکل این افراد راه حل نماید و این در صورتی امکان پذیر است که شما قبل از خواب ، از آن استفاده کنید.

3. پوره کدو تنبل و بوقلمون:

یکی از بهترین غذاها که تقریبا صفر کالری دارد ، پوره کدو تنبل است. گوشت بوقلمون نیز یک منبع عالی و غنی از tryptophan و پروتئین سالم است و هضم آن بسیار ساده تر و آسان تر از مرغ است. بنابراین ترکیب این دو می تواند باعث سیری شما شود و استفاده از آن به شما کمک می کند که از اضافه وزن خودداری نمایید و به وزن ایده آل خود برسید.

برای لاغری شبها چی بخوریم؟ + توصیه طلایی11

4. هوموس (Hummus) و سبزیجات:

همانطور که می دانید ، ماده اصلی در هوموس نخود است. اگر از این غذا استفاده کنید لازم است بدانید که این غذا حاوی و غنی از ویتامین B6 است. همچنین بهترین مکمل برای انتخاب این غذا ، سبزیجات است و می توانید آنرا با سبزیجات مخلوط کرده و استفاده کنید.

5. ذرت :

ذرت می تواند یک وعده غذایی مناسب باشد (منظور ما ذرت پخته شده است ، نه کنسرو شده). استفاده از این غذا می تواند کلسترول اضافی را از بین ببرد و همچنین از انباشته شدن چربی جلوگیری می کند. اگر خوردن آن کمی سخت بود می توانید از مقدار اندکی نمک استفاده کنید.

برای لاغری شبها چی بخوریم؟ + توصیه طلایی9

6. ماهی سفید:

اگر شما به دنبال خوردن غذای سالم و مغذی هستید ، بهترین گزینه ماهی سفید است که از اضافه وزن در شما جلوگیری خواهند کرد.در موارد بالا ، ما بیشتر ماهی سفید را توصیه می کنیم ومی تواند در لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب باشند.