جزئیات پرداخت یارانه در شب عید

15:15 - 1399/12/19
روز گذشته اعلام شد که فردا شب یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی برای مشمولان واریز خواهد شد.

روز گذشته اعلام شد که فردا شب یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی برای مشمولان واریز خواهد شد.سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای زمان واریز یارانه نقدی ماه اسفند را چهارشنبه جاری اعلام کرد که بر این اساس یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ اسفند واریز می‌شود.

این یارانه از دی پارسال به طور مرتب در روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان واریز شده و جمعیت یارانه‌بگیران نقدی ۷۸ میلیون نفر است.

اما از یارانه معیشتی چه خبر؟

طبق آخرین خبر، ۳۴ میلیون نفر مشمول دریافت این یارانه هستند که ۹ میلیون نفر آن از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و ۲۵ میلیون نفر دیگر نیز افرادی کم‌درآمد، بدون حقوق ثابت و فاقد بیمه هستند.

مبلغ این یارانه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر ۱۰۰ هزار تومان است.

در ماه‌های گذشته یارانه کرونا، در دو یا سه روز پایانی ماه به حساب افراد واریز شده است. البته با توجه به اینکه این مرحله یارانه کرونا، نزدیک آخرین روزهای سال است، ممکن است دولت آن را به آخرین روزهای سال موکول نکند و کمی زودتر از موعد همیشگی واریز کند.

با این حال از عیدی رئیس جمهور فعلا خبری نیست. این درحالیست که تا پیش از این گمانه‌هایی وجود داشت که با توجه به تورم حدود ۵۰ درصدی و وضعیت نامناسب معیشت مردم، شاید دولت حسن روحانی نیز به مانند دولت محمود احمدی‌نژاد در آخرین سال فعالیت خود مبلغی را به عنوان عیدی به مردم پرداخت کند.