چه کسانی تا پایان سال یارانه می‌گیرند؟

22:14 - 1399/12/16
در حالی دو هفته به پایان سال۹۹ باقی است که دولت باید یارانه معیشتی کرونا و یارانه نقدی را در آخرین روزهای۹۹ به حساب مشمولان واریز کند.

سال99 نیز در حال طی کردن روزهای پایانی خود است؛ دولت نیز باید اسفند ماه طبق روال ماه‌های گذشته 3یارانه به حساب خانوارها پرداخت کند؛ یکی از این یارانه‌ها یعنی یارانه معیشتی است که شانزدهمین مرحله آن، اوایل اسفند ماه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول پرداخت شد و حال دو یارانه دیگر باقی مانده که در واپسین روزهای زمستان به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

یارانه نقدی

یکی از یارانه‌هایی که باید در روزهای جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شود، یارانه نقدی است؛ آغاز پرداخت این یارانه به آذر ماه سال89 و قانون هدفمندی یارانه‌ها باز می‌گردد و در هفته سوم اسفند ماه نیز مانند ماه‌های گذشته 45هزار و 500تومان یارانه به 78میلیون ایرانی تعلق خواهد گرفت.

زمان واریز یارانه ۱۰۰هزار تومانی

یارانه معیشتی کرونا نیز از دیگر یارانه‌های جدیدی است و پرداخت آن از آذر ماه سال جاری آغاز شده است و براساس تصمیمات اخذ شده مقرر شده بود تا طی 4مرحله در آذر، دی، بهمن و اسفند به حساب مشمولان واریز شود؛ این یارانه در دو مبلغ 100 و 120هزار تومانی بوده که یارانه 120هزار تومانی برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد واریز می‌شود.

یارانه 100هزار تومانی نیز طبق شروط اعلام‌شده برای افرادی که درآمد ثابت و بیمه نداشته و در شاخص‌های پایینی درآمدی قرار دارند، در نظر گرفته شده است و این یارانه نیز در آخرین روزهای اسفند ماه به حساب مشمولان آن واریز خواهد شد.