9 واقعیتی از دوران بارداری که پزشکتان به شما نمیگوید

12:33 - 1399/12/15
دوران بارداری یکی از شیرین ترین دوران های زندگی هر مادریست اما این دوران با تغییرات عجیب و غریبی همراه است که ممکن است ندانید.
9-واقعیتی-دوران-

دوران بارداری یکی از شیرین ترین دوران های زندگی هر مادریست اما این دوران با تغییرات عجیب و غریبی همراه است که ممکن است ندانید.

حقایق و رازهای جالب و عجیب از دوران بارداری که کمتر کسی میداند

ما درباره حاملگی چه می دانیم؟ تهوع، کمردرد، مزه غیرعادی، که حتی کودکان و مردان از آن خبر دارند، مثلاً می دانستید که کودکان تازه متولد شده می توانند گریه کنند؟ یا اینکه فقدان کاسه زانو بلافاصله بعد از تولد تنها یک افسانه رایج است؟ آیا برای ظاهر شدن و ریختن لکه هایی بر روی صورت و بدنتان در این دوره زیبا آماده هستید؟

9 واقعیت عجیب اما واقعی در مورد دوران بارداری که پزشکتان به شما نمی گوید

1. حمل یک کودک به مدت یک سال یک افسانه نیست، معمولاً از لقاح تا تولد، 266 روز یا 38 هفته می گذرد، با این حال، در حقیقت، اعداد ممکن است به طور قابل توجهی بالا یا پایین باشند.

2. در نیمه دوم بارداری، جنین در روز بیش از یک لیتر ادرار آزاد می کند و سپس تا حدی از آن می نوشد.

9 واقعیتی از دوران بارداری که پزشکتان به شما نمیگوید0

ناگفته های دوران بارداری

تغییراتی در دوران بارداری که نمی دانید

3. در دوران بارداری، رحم تقریباً 500 برابر بزرگ می شود، اما 2 ماه پس از تولد، این عضو بدن به اندازه عادی خود باز می گردد، اندازه رحم قبل و بعد از بارداری را می توان به شکل یک هلو و نصف هندوانه تصور کرد.

4. در سه ماهه سوم، جفت در هر روز مقدار بیشتری استروژن تولید می کند .

9 واقعیتی از دوران بارداری که پزشکتان به شما نمیگوید15

از دوران بارداری چه می دانید؟

دوران بارداری چگونه است؟

5. در دوران بارداری یک زن ممکن است نه تنها حجم کمر و سینه اش افزایش یابد، بلکه اندازه کف پایش نیز بزرگ تر می شود، چنانچه در بخش بارداری و نوزاد نمناک اشاره کرده ایم بنا به چند دلیل:تجمع مایعات اضافی و تاخیر آن در بدن مادر آینده؛ نرم شدن رباط ها ناشی از تغییرات هورمونی؛ افزایش فشار بر قوس پای به علت افزایش وزن.

6. نوزادان می توانند قبل از تولد در رحم گریه کنند:یک مهارت جدید برای جنین که در سه ماهه سوم در جنین دیده می شود و واکنشی به اثرات تکانی است. در سونوگرافی، شما می توانید متوجه یک تکان، چین و چروک بینی، خمش ابرو ها و تنفس سریع شوید.

9 واقعیتی از دوران بارداری که پزشکتان به شما نمیگوید14

با آگاهی به استقبال بارداری بروید

آیا همه چیز را از دوران بارداری می دانید؟

7. یکی از مشکلات دائمی زنان باردار تجمع رنگ است. این مشکل در 90 % از مادران پیش می آید، لکه های مشخصه روی صورت (به اصطلاح نقاب زنان باردار) اغلب در پیشانی، بینی، چانه، گونه ها و اطراف چشم ها ظاهر می شوند، رنگ پوست به سایه اصلی بستگی دارد:پوست روشن تیره تر می شود، و پوست تیره تر ، روشن تر خواهد شد.

8. اثر انگشت به طور متوسط از هفته دهم تا نوزدهم تشکیل می شوند و بعد از شکل گیری نهایی، آن ها دیگر در طول زندگی تغییر نمی کنند.

9 واقعیتی از دوران بارداری که پزشکتان به شما نمیگوید18

دوران بارداری و راز و رمزهایش

9. نوزاد طعم و بوی غذایی که مادر باردار مصرف می کند را می فهمد، آن ها به درون مایع آمنیوتیک نفوذ می کنند و حتی اولویت های غذایی آینده را شکل می دهند.