چند نکته جالب و موثر برای خرید لباس عید

11:00 - 1399/12/12
چیزی به آغاز خریدهای نوروزی نمانده است و بهتر است امسال با رعایت این نکات لباس های عید خود را هوشمندانه تر انتخاب و خرید کنید.
چند-نکته-جالب-موثر-

چیزی به آغاز خریدهای نوروزی نمانده است و بهتر است امسال با رعایت این نکات لباس های عید خود را هوشمندانه تر انتخاب و خرید کنید.

راهنمای خرید لباس عید

نزدیک عید است و بازار خرید لباس داغ است. همه ما در هر سنی پیر، جوان، کودک، قبل از آغاز سال نو به خرید لباس می رویم اما برخی از ما فقط لباس را برای آویزان کردن در کمد لباس های خود می خریم یعنی پس از بازگشت به خانه از خرید خود پشیمان می شویم.

برای اینکه هنگام خرید لباس ، از لباسی که خریده اید کاملا راضی باشید و از این خرید پشیمان نشوید، شما را با اصول خرید لباس مناسب در این بخش آشنا خواهیم کرد.

اصول خرید لباس مناسب عید

به جنس پارچه دقت کنید

هنگام خرید لباس به جنس پارچه دقت کنید و بررسی کنید که الیاف پارچه از کدام نوع می باشد. توجه به جنس پارچه سبب می شود که دریابید آیا لباس شما نیاز به مراقبت های ویژه هنگام استفاده و شستشو دارد یا خیر. اینگونه شما می توانید دریابید که شستشوی لباس راحت است؟ لباس در شستشو رنگ می دهد؟

چند نکته جالب و موثر برای خرید لباس عید13

چروک شدن پارچه را در نظر بگیرید

برای خرید لباس و اطمینان از چروک نشدن پارچه، چند ثانیه پارچه ی آن را در دست مچاله کنید و ببینید که به راحتی چروک می شود یا خیر. اگر لباسی که خریده اید، خیلی سریع چروک شود، این لباس را نمی توانید در طول روز ساعات طولانی به تن کنید.

لباس های تکراری نخرید

برخی از افراد زمان خرید لباس تنها یک رنگ و مدل خاصی را انتخاب می کنند، این افراد پس از خرید لباس پشیمان خواهند شد زیرا وقتی به کمد لباس های خود نگاه می کنند، همه مدل ها و رنگ ها تکراری هستند. پس قبل از اینکه به خرید بروید به کمد لباس های خود نیم نگاهی بیاندازید و از خرید لباس های تکراری خودداری نمایید.

لباس را قبل از خرید پرو کنید

قبل از خرید لباس حتما آن را پرو کنید تا لباس شما اندازه اندامتان باشد. اگر بدون پرو لباس را بخرید مطمئنا از این کار پشیمان خواهید شد زیرا ممکن است لباس برای بالاتنه شما مناسب اما اندازه پایین تنها تان نباشد پس سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که قابل پرو کردن باشند.

چند نکته جالب و موثر برای خرید لباس عید4

به مدل پشت لباس دقت کنید

زمان پرو لباستان عادی بایستید و آن را پرو کنید و تنها به جلوی لباس توجه نکنید بلکه به کمک یک آینه کوچک پشت لباس را هم در تن خود ببینید . اگر برای خرید زمان کافی دارید دو سایز از لباس را در بدن خود پرو کنید تا اطمینان یابید کدام یک بهتر است.

هنگام خرید به این عوامل توجه کنید

برخی از عوامل سبب می شود که فرم اصلی لباس در بدن به گونه ای دیگر به نظر برسد پس هنگام خرید دقت کنید و همه عوامل را در نظر بگیرید. نبودن نور کافی هنگام پرو ، آینه کج و برخی آینه ها که شما را لاغرتر و کشیده تر نشان می دهند ممکن است باعث گمراهی شما شود.

جزئیات لباس را بررسی کنید

به هنگام خرید لباس دقت کنید که لباس خریداریتان سالم باشد و به دکمه ها و زیپ لباس و موارد دیگر کار شده در لباس دقت کنید . همچنین به درزهای لباس نیز توجه کنید که حداقل یک تا دو سانت اضافه پارچه داشته باشد تا زمان تنگ شدن لباس بتوانید آن را گشاد کنید.

چند نکته جالب و موثر برای خرید لباس عید12

هنگام پرو لباس تحرک داشته باشید

زمان انتخاب لباس و پرو آن پس از پوشیدن لباس یک جا نایستید زیرا تنها ایستادن در جلوی آینه و به لباس در بدن خود نگاه کردن برای انتخاب لباس کافی نمی باشد. پس بعد از پوشیدن لباس کمی به این طرف و آن طرف بروید تا بدانید که لباس برایتان راحت است یا خیر.

مثلا زمان خرید دامن یا شلوارراه بروید، بنشینید و بلند شوید تا مطمئن باشید که برای تان نتگ نیست.برای تهیه لباس های دیگر نیز دقت کنید اندازه آستین برایتان راحت باشد تا بتوانید در این لباس دستهای خود را تکان دهید.

لباسی را بخرید که قیمت مناسب داشته باشد

زمانی به خرید بروید که فروشگاه های بزرگ تخفیفات خوبی ارائه کرده اند. اینگونه می توانید یک لباس خوب را ارزان تر تهیه کنید . هنگام خرید دقت کنید که ارزان بودن با قیمت مناسب داشتن فرق می کند زیرا ممکن است یک لباس ارزان سریع خراب شود.

پس هنگام خرید کیفیت لباس، آسترکشی و سجاف دوزی خوب را ارزیابی کنید و اگر نکته مبهمی وجود داشت از خریدش صرف نظر نمایید.