اخبار عجیب | مطالب جالب

این مرد ناشناس به خواب شما هم آمده؟ | این مرد کیست؟

02:48 - 1401/04/31
مرد ناشناسی که تا به حال در خواب دو هزار نفر ظاهر شده و تبدیل به یک معمایی شده است که با وجود بررسی های مختلف از طرف افراد مختلف هنوز هم این معما حل نشده باقی مانده است.
مطالب عجیب

بسیاری از اتفاقات جدا از جالب و هیجان انگیز بودنشان خیلی عجیب تر از چیزی که در فکر انسانها است،ذهن ها را مختل می کند و آن ها را در بهت و حیرت می گذارد مردی ناشناس که با وجودش فقط در خواب دو هزار نفر،ذهن ها را آشفته کرده است و هیچکس نمی داند دلیل وجود این مرد در خواب ها چیست؟ این مرد ناشناس و مرموز در خواب دو هزار نفر با رفتار های مختلف در بعضی موارد مهربان و در بعضی موارد ترسناک ظاهر شده است جالب اینجاست با اینکه درصد بیشتری از خوابها فراموش می شوند اما با این حال همه افرادی که این مرد را در خوابشان دیده اند هیچکدام چهره ای که از این مرد در ذهنشان است را فراموش نکرده اند و همه آن ها در تحقیقاتی که توسط روانپزشکان صورت میگیرد یک چهره را ترسیم میکنند.

این مرد ناشناس به خواب شما هم آمده؟ | این مرد کیست؟10

همه موجودات زنده خواب میبینند حتی کسانی که بعد از تولد نابینا می شوند می توانند تصاویر را در خواب ببینند.همچنین افرادی که نابینا به دنیا می آیند با اینکه نمی توانند در خواب تصاویر را ببینند، اما خوابهایی به شفافی افراد بینا دارند، که البته شامل حواس پنج گانه دیگر مثل شنوایی، چشایی، بویایی، لامسه و حتی عواطف حسی است. تصور کردن این امر برای انسانهای بینا مشکل است اما احتیاج بدن به خوابیدن به قدری زیاد است که می تواند به طور مجازی تمامی موقعیت های فیزیکی را تا مرحله به وقوع پیوستن آن به کار گیرد.خواب مقوله پیچیده ای دارد در مورد اینکه چرا انسانها خواب میبینند تئوریهای مختلفی وجود دارد.

در ادامه گزارشی جالب و خواندنی از ماجرای مردی که با آمدن به خواب دو هزار نفر تبدیل به یه معما شده است را می خوانید:

حدود 9 سال است معمای این مَرد حل نشده، مَرد مرموزی که به خواب خیلی ها آمده و هیچ کس نمیداند چرا این چهره را تا به حال دو هزار نفر در جهان در خوابشان دیده اند. موج جمع آوری اطلاعات درباره این مرد که در انگلیسی به نام THIS MAN مشهور شده، چند سالی است به ایران آمده و سایتها و گروه ها ی مختلفی درباره آن صحبت میکنند. آیا شما هم تا به حال در خوابتان این فرد را دیده اید؟ پس به جمع دو هزار نفری خواب دیده ها خوش آمدید! ماجرا از سال 2006 آغاز شد. سایت THIS MAN در توضیح خود نوشته است:« در ژانویه 2116 در نیویورک، بیمار روانپزشکی مشهور، چهره مردی را کشید که بارها در خوابهایش میدید. در بیش از یک موقعیت این مرد درمورد زندگی خصوصی اش به او توصیه ها یی کرده بود. این زن قسم میخورد که این مرد را هرگز در زندگی اش ندیده است. چهره آن مرد برای چندین روز روی میز آن پزشک فراموش شد تا اینکه چند روز بعد، بیماری دیگر آن تصویر را تشخیص میدهد و میگوید که آن مرد را اغلب درخواب میبیند.

همچنین او ادعا میکند که او را هرگز درزمان بیداری ندیده است. آن روانپزشک تصمیم میگیرد تا آن تصویر را برای برخی از همکارانش که بیمارانی با خوابهایی تکراری دارند، بفرستد. درطی چند ماه، چهار بیمار این مرد را که چندین بار در خوابهایشان دیده بودند، شناسایی کردند. همه این بیماران به آن تصویر «این مرد» میگفتند. از ژانویه 2116 تاکنون، حداقل 2111 نفر از شهرهای مختلف سراسر دنیا ادعا کرده اند که این مرد را در خواب دیده اند؛ از شهرهایی چون لس آنجلس، برلین، سائوپائولو، تهران، پکن، روم، بارسلونا، استکهلم، پاریس، دهلی نو، مسکو و...»

گزارشهای مردمی ازمشاهده این مرد:

برای برخی، این مرد مهربان و صمیمی بوده است اما برخی دیگر گفته اند که او قصد جانشان را داشته است. در اینجا به برخیاز این گزارشها که در صفحه فیسبوک این کمپین آمده، اشاره میکنیم.

1 من این مرد را در خواب دیدم که در خیابان قدم میزد و درجهت مخالف من و از کنار من رد میشد. او از من قدبلندتر بود و شروع به صحبت با من کرد. او گفت:«من به تو ایمان دارم. تو میتوانی از پس این فشارها و رنجها برآیی.»

2 من این مرد را در خواب دیدم که قصد کشتن من را داشت. من به تنهایی درحال قدم زدن بودم که این مرد با همین لبخند بهآرامیبه سمتم آمد. همینطور که به من نزدیک میشد، سعی کردم جیغ بکشم اما نمیتوانستم. لحظه ای که خواستم فرار کنم، شروع به خندیدن کرد. نمیتوانستم سریع بدوم، درهمین لحظه از خواب پریدم. این مرد را بازهم در خواب ودر مکانهایی دیگر دیدم.

3 من این مرد را در خواب دیدم. واقعًا خواب عجیبی بود. در شهری متروک رها شده بودم و به دنبال کمک بودم. این مرد را دیدم که از پنجرهای به من نگاه میکرد. من وارد یکی از خانه ها شدم و روی تختی نشستم. آنگاه صدای غژغژی شنیدم؛ بهاطراف نگاه کردم و آن مرد را دیدم. تابه حال چنین خوابی ندیده بودم و بعد از آن هم ندیدم.

4 من در بیمارستانی قدیمی ایستاده بودم و یک برانکارد قدیمی در آنجا رها شده بود. تابه حال در چنین مکانی نبودم؛ اما احساس کردم که آنجا را میشناسم. درحالیکه از راهرویی عبور میکردم، این مرد را دیدم که بااشاره، مرا صدا میزند تا او را دنبال کنم. به دلایلی به نظر ترسناک میرسید. به طور نامفهومی برسر من فریاد میکشید. بنابراین سعی میکردم که به دنبالش بروم. اما وقتی از راهرو گذشتیم، درحالی که لبخند میزد و یک چاقوی جراحی در دست داشت، درمقابلم ایستاد. آنگاه متوجه شدم او قصد جانم را دارد. سعی کردم فرار کنم اما نمیتوانستم حرکت کنم. درحالیکه به طور عجیبی میخندید، سعی کرد تا گلویم را ببرد. در همان لحظه از خواب پریدم؛ اما گلویم بهشدت درد میکرد به طوریکه قادر به صحبت نبودم.

5 او به سمتم آمد و دستم را گرفت. من 6 سال داشتم و او حدود 32 سال. او به من گفت که به تختم بروم و بخوابم. من به حرفش گوش کردم و خوابیدم. بعداز مدتی او اسم مرا صدا زد و مرا از خواب بیدار کرد اما پتو را از روی سرم برنداشتم. او به طور خوشایندی گفت:« بیدار شو الکس. من به تو صدمه نمیزنم.» من پتو را بهآرامی از روی سرم کنار زدم و او را دیدم. او برروی لباسش برچسب اسمی داشت که متوجه شدم نام اوست. اسم او دان بود.

اوچه کسی است وچه می خواهد؟

نشریه «اپکتایمز» که در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته، درباره احتمالات او نوشته:« نظریه ها ی مختلفی درباره آن وجود دارد. برخی میگویند این مرد با فرضیه صورت ازلی و ناخودآگاه جمعی «کارل» همخوانی دارد. این چهره احتمالاً چهرهای ازلی است که درزمان سختی و مشکلات پدیدار میشود. برخی میگویند احتمالاً این مرد، انسانی واقعی است که توانایی سیر در رویای افراد را دارد. برخی میگویند او از موجودات ماورایی است که در رویاهای افراد آشکار میشود. اما برخی دیگر میگویند که در رویاهایشان، چهره این مرد به طور واضح مشخص نیست و وقتی تصویر او را میبینند، ویژگیهای ظاهری او را بسیار مبهم بیان میکنند. پوستر و اعلانه ایی از این چهره در تمام جهان منتشر شده است. وبسایت این کمپین، پوسترهایی از آن را در کشورهای لتونی، برزیل، آلمان و جاهای مختلف دنیا نشان میدهد.»

دروغ یا واقعیت؟

تا به حال گزارشهای زیادی درباره صحت و سقم این گزارش منتشر شده و احتمالات مختلفی بررسی شده است. با این وجود تا به حال هیچکس این ماجرا را نه به طور کامل تایید و نه به طور کامل رد کرده است. در یکی از گزارشها عنوان شده این وبسایت توسط یک جامعه شناس و با همکاری یک بازاریاب به نام Andrea ایجاد شده و این پروژه برای شرکتی به نام Guerriglia Marketing که در زمینه بازاریابی فعال است، انجام میشود. این شرکت پروژه ها ی عجیب و غریبی درباره سیاست، تبلیغات، جامعه شناسی و.... داشته و بنابراین احتمال دارد موضوع مشاهده «این مرد» در خواب هزاران نفر، یکی از پروژه ها ی ساختگی از سوی این شرکت برای کسب اطلاعات و اهدافی نامعلوم باشد. با این وجود هنوز هیچ گزارش مستدل و محکمی پیدا نشده که بتواند ساختگی بودن این پروژه را به طور کامل تایید کند. حتی در گزارشهایی که در نقد این ماجرا هم نوشته شده، تاکید شده احتمال بروز چنین اتفاقی وجود دارد و نمیتوان به صورت صددرصدی آن را رد کرد!