حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد

10:47 - 1399/12/10
به نظر می رسد در دقیقه 18 دیدار پورتو و اسپورتینگ، تیم داوری دچار اشتباه بزرگی شده و مدافع لیسبونی ها به دلیل متوقف کردن طارمی باید اخراج می شد.
حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد

به گزارش "ورزش سه"، بزرگترین دیدار هفته بیست و یکم لیگ برتر پرتغال میان تیم های پورتو و اسپورتینگ لیسبون در استادیوم دراگائو برگزار شد و شاگردان سرجیو کونسیسائو بهترین فرصت را برای کم کردن فاصله خود با اسپورتینگ صدرنشین از دست دادن و این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

پورتو در این بازی برتری کاملی بر حریف داشت و در تمامی زمینه های آماری از حریف خود سر بود. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که شانس اول آنها برای گلزنی بود، در این دیدار چند فرصت خوب گلزنی داشت که با بدشانسی آنها را از دست داد و در راه رسیدن به گل ناکام بود.

اما این دیدار یک صحنه جنجالی و بحث برانگیز داشت که باعث واکنش های زیادی میان علاقه مندان به فوتبال در پرتغال شد. در دقیقه 18 حرکت اوتاویو در میانه میدان با یک پاس در عمق و بلند از سوی این بازیکن برای مهدی طارمی همراه شد و در حالیکه مهاجم ایرانی پورتو در حال تک به تک شدن با آنتونیو آدان سنگربان اسپورتینگ بود، با خطای ایناسیو پشت محوطه جریمه سرنگون شد.

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد15

در حالیکه همه منتظر اعلام یک خطای پشت محوطه جریمه برای پورتو و مشخص شدن رنگ کارت برای جریمه ایناسیو بودند اما مشخص شد پیش از اینکه طارمی با دروازه بان حریف تک به تک شود، کمک داور نخست دیدار پرچم خود را به نشانه آفساید مهاجم ایرانی پورتو بلند کرده است. پس از این تصمیم، بازی سریعا به گردش افتاد ولی تصاویر آهسته تلویزیونی مسئله دیگری را نشان می داد.

آنگونه که در تصاویر تلویزیونی مشخص بود، مهدی طارمی در هنگام ارسال پاس بازیکن پورتو، در شرایط آفساید قرار ندارد و در بدترین حالت با آخرین مدافع اسپورتینگ در یک خط قرار گرفته است. خطای پشت محوطه جریمه ایناسیو به شدت واضح و مشخص بود و این مدافع می بایست در همان دقیقه 18 با کارت قرمز مستقیم داور از زمین بازی اخراج می شد.

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد6

عدم بررسی این صحنه توسط کمک داور ویدیویی بسیار عجیب به نظر می رسید. در حالیکه در همان تصویر اولیه و بدون نیاز به استفاده از تکنولوژی های اتاق VAR به نظر می رسید که طارمی در آفساید قرار ندارد، اما کمک داور ویدیویی به دلایلی نامعلوم از بازبینی صحنه خودداری کرد که این اتفاق با اعتراض شدید هواداران پورتو در فضای مجازی همراه شد.

در صورتی که ایناسیو به دلیل بی احتیاطی و خطا بر روی طارمی در دقیقه 18 اخراج می شد، وضعیت بازی به شکل دیگری در می آمد و یاران طارمی فرصت بهتری برای غلبه بر تیم 10 نفره اسپورتینگ داشتند ولی این اتفاق رخ نداد تا تیم داوری و بخصوص داوران اتاق VAR مورد هجمه شدیدی قرار بگیرند.

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد6

هواداران پورتو معتقد هستند که داور در این صحنه دچار اشتباه شده است و او باید ایناسیو را از زمین مسابقه اخراج می کرد ولی در تصمیمی اشتباه، آفساید طارمی را اعلام کرد. تعدادی از توئیت های ارسالی طرفداران پورتو را در زیر مرور می کنیم:

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد18

خطا روی طارمی و جریمه آن یک کارت قرمز است. VAR دخالت نکرد!

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد10

در این بازی ایناسیو باید اخراج می شد. VAR کجاست؟

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد3

اگر تردیدهایی بودT آنها از بین رفتند! هیچ آفسایدی وجود ندارد اما داور سریع بازی را آغاز کرد! از طرف دیگر، VAR باید مجبور به مداخله و تجزیه و تحلیل آفساید می شد تا کارت قرمز را به دلیل خطا روی طارمی به ایناسیو نشان دهد... اما قوانین وقتی برای پورتو باشد به درستی اعمال نمی شود!

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد10

1. آفساید نیست

2. خطا در پشت محوطه جریمه، با کارت قرمز

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد9

تردید برای چیست؟ او در آفساید نیست، ایناسیو در عملکردش بی پروا بود و طارمی را به عقب هل داد. این یک پنالتی واضح و کارت قرمز برای ایناسیو دارد.

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد7

بازوی مدافع پشت سر طارمی است. جریمه آن یک پنالتی است.

حیله های طارمی برای گرفتن پنالتی دیگر جواب نمی دهد3

اسپورتینگ باید از دقیقه 18 با یک یار کمتر بازی می کرد.

طارمی در آفساید حضور ندارد، شرم آور!

منبع ورزش 3