بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال

22:47 - 1399/12/09
تیم گل‌گهر سیرجان و استقلال تهران بیشترین تعداد هفته صدرنشینی در لیگ بیستم را تجربه کردند اما در آخر این پرسپولیس بود که قهرمان نیم فصل اول شد.
بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال

به گزارش "ورزش سه"، نیم فصل اول لیگ بیستم در حالی به پایان رسید که پرسپولیس تا روز پایانی، یک بازی معوقه داشت و سرانجام دیدار با گل گهر را برگزار کرد و برای اولین بار در فصل جاری به رتبه نخست رسید. اما بررسی جدول هفته به هفته لیگ برتر نشان می‌دهد که سرخ ها زودتر از روز آخر نیم فصل به حایگاه اولی رسیدند و اتفاقا چند هفته متوالی صدرنشین شدند.

در پایان هفته چهارم که پرسپولیس بازی معوقه نداشت، گل گهر سیرجان صدرنشین جدول شد و پرسپولیس با 8 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت. پس از آن قرمزها تا فینال آسیا در هیچ بازی داخلی شرکت نکردند و سپس با انبوهی از بازی های معوقه به تهران رسیدند و همین موضوع آن ها را تا نیمه های جدول پایین برد.

* اما این در حالی است که پرسپولیس (به جز هفته اول) هیچگاه رتبه ای بدتر از ششمی را تجربه نکرد. شاگردان یحیی گل محمدی در هفته هشتم بازی برده را مقابل استقلال از دست دادند تا با 12 امتیاز در جایگاه ششم جای بگیرند. این در حالی است که گل لحظه آخری مهدی قایدی نبود، پرسپولیس با 14 امتیاز و تفاضل گل بهتر، صدرنشین این هفته می‌شد.

بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال2

بدترین رتبه پرسپولیس (به جز هفته اول) جایگاه ششمی است؛ وقتی که پیروزی مقابل استقلال را از دست دادند و از صعود به صدر باز ماندند.

* نکته جالب لیگ بیستم، صدرنشین یک هفته ای تیم نساجی مازندران است. آن ها در هفته اول با پیروزی سه گله مقابل آلومینیوم اراک به جایگاه نخست رسیدند اما در ادامه پایین و پایین تر رفتند و از هفته هفتم، رنگ رتبه تک رقمی را ندیدند. نساجی سرانجام نیم فصل را با قرارگیری در رتبه ما قبل آخر به پایان رساند تا گزینه جدی سقوط به لیگ یک لقب گیرد. این در حالی است که نساجی در هفته پنجم با کسب 8 امتیاز در بین مدعیان قرار داشت اما از این هفته تا پایان نیم فصل تنها یک امتیاز دیگر به دست آورد.

بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال11

نساجی در پایان هفته پنجم، جدی ترین تعقیب کننده پرسپولیس و گل گهر محسوب می‌شد.

* مورد قابل توجه این فصل گل گهر با امیر قلعه نویی است. آن ها در هفته دوم به صدر جدول رسیدند و تا هفته هشتم، شش هفته صدرنشینی را تجربه کردند تا شانس اصلی قهرمانی نیم فصل باشند اما ناگهان افتی عجیب به سراغ تیم امیر قلعه آمد و آن ها را رتبه یازدهم نیز پایین رفتند. با این حال نماینده استان کرمان در رتبه نهم به کارش خاتمه داد تا حتی در نیمه بالای جدول هم نباشد.

بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال14

گل گهر سیرجان در پایان هفته دوازدهم برای اولین بار رتبه دو رقمی را تجربه کرد.

* دو تیم تازه لیگ برتری شده یعنی آلومینیوم و مس رفسنجان، سوژه های جالبی هستند. در هفته اول هر دو با شکست کار را آغاز کردند و به رتبه چهاردهم و پانزدهم رسیدند اما در ادامه با یک پیشرفت عجیب و غریب در نیمه بالای جدول قرار گرفتند؛ آلومینیوم ششم شد و مس رفسنجان در جایگاه هشتم به کارش پایان داد.

بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال10

آلومینیوم اراک و مس رفسنجان شگفتی ساز لیگ برتر؛ روند پیشرفت از قعر جدول.

* تیم تراکتور که با علیرضا منصوریان آغاز کرد و با مسعود شجاعی نیم فصل را به اتمام رساند، فراز و فرود بسیاری را از سر گذراند. تی تی ها تا هفته پنجم در نیمه پایینی جدول بودند اما پس از آن به رتبه هشتم رسیدند. تیم تراکتور تنها دو بار به جمع چهار تیم بالایی رسید و در آخر نیز کار را به عنوان تیم هفته جدول پایین تر از آلومینیوم اراک به پایان رساند.

بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال3

تراکتور تنها یک بار در بین سه تیم بالایی جدول حضور داشت.

* دیگر تیم تبریزی یعنی ماشین سازی سرنوشت جالبی را در لیگ بیستم داشت. آن ها در قعر جدول آغاز کردند و همان جا به کار پایان دادند و در طول فصل تنها سه بار در جایی غیر از رتبه شانزدهم دیده شدند. این تیم در صورتی که با همین روند به کار ادامه دهد، احتمالا رکورد بیشترین قعرنشینی تاریخ لیگ برتر را خواهد شکست.

بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال19

ماشین سازی تنها سه هفته در قعر جدول قرار نداشت.

* رکورددار صدرنشینی در نیم فصل، تیم گل گهر سیرجان با شش هفته صدرنشینی و استقلال با پنج هفته صدرنشینی است. آبی های پایتخت تا هفته سیزدهم این صدرنشینی را ادامه دادند اما پرسپولیس با پیروزی های متوالی از این تیم سبقت گرفت. اگر استقلال در مسجدسلیمان متوقف نمی‌شد، می‌توانست با ادامه این صدرنشینی قهرمان نیم فصل شود.

بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال17

گل گهر سیرجان با شش هفته و استقلال با پنج هفته رکورددار صدرنشینی نیم فصل هستند.

* پرسپولیس همچون فصل قبل و برخلاف دوره برانکو با کمترین میزان صدرنشینی قهرمان نیم فصل شد اما نکته مهم برای پرسپولیسی ها همین است که حتی در فصل هایی که عملکرد پرفراز و نشیب نیز داشته اند، توانسته اند که قهرمانی نیم فصل و پایان فصل را کسب کنند و به رکورد خود ادامه دهند.

بیشترین تعداد صدرنشینی لیگ بیستم متعلق به ژنرال و استقلال19

سرخپوشان پایتخت با تنها سه هفته صدرنشینی قهرمان نیم فصل شدند.

منبع ورزش 3