۱۰ دختر دم‌ بخت در دام خواستگار شیاد + جزئیات پرونده

13:35 - 1399/12/09
مجرم سابقه‌دار در فضای مجازی دختران جوان و دم‌بخت را شناسایی می‌کرد و به بهانه ازدواج دست به کلاهبرداری از آنها می‌زد.
۱۰-دختر-دم‌-بخت-دام-خواستگار-شیاد--

مجرم سابقه‌دار در فضای مجازی دختران جوان و دم‌بخت را شناسایی می‌کرد و به بهانه ازدواج دست به کلاهبرداری از آنها می‌زد.

تحقیقات پلیس فتای استان مازندران برای دستگیری این مرد با شکایت دخترانی آغاز شد که در دام وی گرفتار شده بودند. یکی از آنها دختر یکی از سرمایه‌داران سرشناس آمل بود که در تشریح ماجرا گفت: مدتی قبل در فضای مجازی با مردی به نام ساسان آشنا شدم. او برایم پیام‌های عاشقانه می‌فرستاد و می‌گفت که تحصیل‌کرده و پولدار است. برای همین وقتی قرار ملاقات گذاشت، قبول کردم و به دیدنش رفتم.

شاکی ادامه داد: در همان ملاقات اول از او خوشم آمد و مدتی بعد به پیشنهاد ازدواجش جواب مثبت دادم و او به خواستگاری‌ام آمد. من تصور می‌کردم که قرار است با هم ازدواج کنیم و به همین دلیل تعدادی عکس خصوصی‌ام را در اختیارش قرار دادم اما مدتی بعد او بهانه آورد که مادرش مریض است و نیاز به پول دارد.

۱۰ دختر دم‌ بخت در دام خواستگار شیاد + جزئیات پرونده14

وی چندبار مبالغ مختلفی از من گرفت و در نهایت وقتی دید دیگر حاضر به پرداخت پول به او نیستم، تهدیدهایش شروع شد. او من و خانواده‌ام را تهدید کرد که اگر به او پول ندهیم، عکس‌های خصوصی مرا منتشر می‌کند و آبروی من و خانواده‌ام را می‌برد. از آنجا که پدرم از افراد سرشناس شهر است، به او پول دادیم که عکس‌ها را پاک کند، اما او دست بردار نبود و باز هم پول می‌خواست و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از او شکایت کنیم.

شاکیان دیگر هم اظهارات مشابهی را بیان می‌کردند و می گفتند که مرد جوان پس از خواستگاری و به‌دست آوردن عکس‌های خصوصی آنها، شروع به تهدید و از آنها اخاذی کرده است.

با این شکایت‌ها، دستور بازداشت خواستگار شیاد صادر شد و تیمی از مأموران پلیس فتای استان مازندران برای شناسایی و دستگیری او وارد عمل شدند. آنها در بررسی‌های تخصصی موفق شدند هویت واقعی این مرد را که جوانی ۲۷ساله و سابقه‌دار بود شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که وی پیش از این نیز به جرم جعل و کلاهبرداری دستگیر و زندانی شده بود. با این اطلاعات، مأموران محل زندگی او را شناسایی و وی را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

متهم وقتی شواهد را علیه خود دید به فریب ۱۰دختر با این شگرد و کلاهبرداری از برخی از آنها اعتراف کرد و گفت: پس از فریب طعمه‌هایم با آنها در کافه یا رستوران قرار می‌گذاشتم. بعد طوری رفتار می‌کردم که انگار عاشق آنها شده‌ام و پس از خداحافظی، مخفیانه طعمه‌هایم را تعقیب می‌کردم.

ابتدا محل زندگی آنها را شناسایی می‌کردم و به این ترتیب متوجه می‌شدم که وضعیت مالی خانواده‌هایشان چگونه است. اگر از افراد پولدار بودند، به نقش بازی کردن ادامه داده و به بهانه مختلف از آنها پول می‌گرفتم و وقتی حاضر نمی‌شدند که پول بدهند، با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی‌شان دست به اخاذی می‌زدم. به‌گفته سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای استان مازندران، متهم پس از اعتراف به فریب ۱۰دختر و به‌دست آوردن عکس‌های خصوصی آنها و کلاهبرداری و اخاذی از برخی از آنها، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.