آغاز تحقیقات یوفا درباره توهین نژادپرستانه به زلاتان

20:00 - 1399/12/06
در دیدار رفت دو تیم ستاره سرخ بلگراد و میلان در چارچوب رقابت های لیگ اروپا در بلگراد، زلاتان ابراهیموویچ، ستاره میلان، هدف آزار و توهین های نژادپرستانه قرار گرفت.
آغاز تحقیقات یوفا درباره توهین نژادپرستانه به زلاتان

به گزارش "ورزش سه"، یوفا پرونده ای را برای بررسی آزار و توهین نژادی به زلاتان ابراهیموویچ در دیدار میلان برابر ستاره سرخ بلگراد در کشور صربستان، باز کرده است.

زلاتان در طول این بازی که به تساوی 2-2 در بلگراد انجامید، روی نیمکت نشسته بود و به زمین نرفت. اما دوربین های تلویزیونی هواداری را نشان دادند که رو به زلاتان که ریشه هایی بوسنیایی دارد، توهین هایی قومیتی را فریاد می کشد.

مهاجم باتجربه میلان در سوئد به دنیا آمده است و مادری کاتولیک و کروات و پدری بوسنیایی و مسلمان دارد. هواداری که به زلاتان توهین کرد از اصطلاحی تحقیر آمیز که برای توهین به مسلمانان بوسنیایی به کار می رود استفاده کرد. در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که زلاتان هیچ عکس العملی نسبت به این توهین از خود نشان نداد.

آغاز تحقیقات یوفا درباره توهین نژادپرستانه به زلاتان14

تبلیغات

آغاز تحقیقات یوفا درباره توهین نژادپرستانه به زلاتان19

آغاز تحقیقات یوفا درباره توهین نژادپرستانه به زلاتان2

ریزش مو ناگهانی، چرا و چگونه درمان میشود؟ - کلینیک جُوان

آغاز تحقیقات یوفا درباره توهین نژادپرستانه به زلاتان9

یوفا با انتشار بیانیه ای تایید کرد که به توهین های خشونت آمیز و نژادپرستانه علیه زلاتان ابراهیموویچ توسط هوادار ستاره سرخ رسیدگی خواهد کرد و بازرسی را به منظور بررسی این موضوع تعیین کرده است.

نکته قابل توجه این است که به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا هیچ هواداری در ورزشگاه حاضر نبود و احتمال می رود که کسی که به زلاتان توهین کرد یکی از اعضای تیم ستاره سرخ باشد.

آغاز تحقیقات یوفا درباره توهین نژادپرستانه به زلاتان15

تیم ستاره سرخ نیز پیشتر در بیانیه ای از زلاتان عذرخواهی کرده و اعلام کرده بود که با مقامات مسئول برای شناسی فرد خاطی همکاری خواهد کرد.

صربستان، کرواسی، بوسنی و هرزگوین و چند کشور دیگر در گذشته و پیش از تجزیه، همگی بخشی از کشور یوگسلاوی بودند.

در سالهای ابتدایی 1990 میلادی جنگی خونین که ریشه هایی نژادی و قومی داشت، بین کشورهایی که سابقا همگی بخشی از یوگسلاوی بودند در گرفت و ساکنین این مناطق هنوز قربانیان آن جنگ را به یاد دارند.

منبع ورزش 3