حیرت انگیز؛ طارمی بالاتر از فوق ستاره پرتقالی!

17:59 - 1399/12/06
مهدی طارمی با به ثمر رساندن 9 گل در سال 2021، در رده دهم برترین گلزنان لیگ های اروپایی قرار دارد.
حیرت انگیز؛ طارمی بالاتر از فوق ستاره پرتقالی!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های فوتبال در اروپا به نقاط حساس خود نزدیک شده است و تیم های زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ های خود تلاش می کنند ولی در این بین دنبال کردن فوتبال پرتغال برای فوتبالدوستان ایرانی به واسطه حضور بازیکنانی نظیر مهدی طارمی، از جذابیت های بیشتری برخوردار است.

55 روز از سال 2021 میلادی گذشته است و در این بین سایت ترانسفرمارکت اقدام به انتشار برترین گلزنان در میان 15 لیگ معتبر اروپایی کرده که نکته جالب در این لیست، حضور مهدی طارمی در رده دهم برترین گلزنان سال جاری میلادی است.

طارمی که درخشش فوق العاده ای در تیم پورتو داشته و به یکی از بازیکنان اصلی و موثر تیم سرجیو کونسیسائو تبدیل شده است، در این فصل موفق شده است 9 بار دروازه رقیبان پورتو را در رقابت های لیگ برتر پرتغال باز کند در حالیکه او در ابتدای فصل یک بازیکن نیمکت نشین بود و به مرور زمان در ترکیب اصلی پورتو به کار گرفته شد.

حیرت انگیز؛ طارمی بالاتر از فوق ستاره پرتقالی!10

در این لیست منتشر شده، مهدی طارمی که در 13 بازی برای پورتو به میدان رفته است، با میانگین هر 125 دقیقه یک گل، بالاتر از کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی یوونتوس ایستاده است که هر 132 دقیقه یک گل برای بیانکونری به ثمر رسانده است.

در لیست برترین گلزنان سال 2021، گیورگوس گیاکوماکیس بازیکن یونانی و ۲۶ ساله باشگاه فوتبال ونلو با 13 گل در صدر ایستاده است و آرون بوپندزا مهاجم گابنی هاتای اسپور با 11 گل دوم است. لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند نیز در رده های بعدی قرار دارند.

اما در رده بندی برترین بازیکنان در سال 2021 از حیث مجموع گل و پاس گل، مهدی طارمی جایگاهی استثنایی دارد. طارمی که در زمینه گلسازی (مجموع پاس گل و گرفتن خطای پنالتی) موفق شده است به عدد 5 برسد، با احتساب 9 گل زده برای پورتو، به آمار تأثیرگذاری مستقیم بر روی 14 گل رسیده است که در این زمینه با لیونل مسی و ارلینگ هالند برابری می کند اما تنها به دلیل دقایق بیشتر حضور در میدان، در جایگاه پنجم اروپا ایستاده است.

حیرت انگیز؛ طارمی بالاتر از فوق ستاره پرتقالی!4

آنتوان گریزمان مهاجم فرانسوی بارسلونا با تأثیرگذاری بر روی 15 گل در صدر ایستاده است، گیورگوس گیاکوماکیس در رده دوم است، لیونل مسی و ارلینگ هالند نیز با آمار مساوی با طارمی سوم و چهارم هستند و مهاجم ایرانی پورتو در جایگاه پنجم ایستاده است.

مهدی طارمی که فصلی فوق العاده را در پورتو گذرانده است، در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز موفق شد دروازه یوونتوس را باز کند و امیدوار است در بازی برگشت نیز موفق به انجام این کار شود. طارمی که طی ماه های گذشته به بهترین مهاجم لیگ پرتغال تبدیل شده است، در صورت ادامه درخشش و موفقیت هایش در پرتغال، در پایان فصل راهی یکی از بزرگترین تیم های اروپایی شود.

منبع ورزش 3