ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید

16:00 - 1399/12/06
مانیکور و پدیکور، یکی از مشاغل با درآمد مناسب در این روزها است که میتوانید این کار را با تهیه ی جند وسیله‌ی ضروری آغاز کنید.
ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید8دنیای مدآرایش و زیباییابزاری که برای مانیکور و پدیکور به آنها نیاز داریدکد مطلب : 2858زمان مطالعه : 12 دقیقه ابزار مانیکور و پدیکور ابزار و وسایل مورد نیاز ما برای رعایت بهداشت دست و پاهیمان است ما با این ابزار می توانیم نظافت دست و پاهایمان را رعایت کنیم.

مهم ترین ابزار مانیکور و پدیکوربرای شما

در حالی که ناخن های شما وضعیت سلامت عمومیتان را بازتاب می دهند، روشی که از ناخن های دست و پای خود مراقبت می کنید نشانه سطح بهداشت شخصی شماست. هیچ کس دست ها و پا های کثیف را دوست ندارد، بنابراین مهم است که به ناخن های خود توجه داشته باشید و درست مانند صورت و دندان هایتان از آن ها نیز مراقبت کنید.

آیا می دانستید که دست هایتان به طور دقیق سن شما را نشان می دهند؟ اگر می خواهید دست ها و پا های خود را خوب نگه دارید و تمیز و سالم به نظر برسد، باید مانیکور و پدیکور خوبی را برای حفظ بهداشت ناخن و جلوگیری از عفونت انجام دهید. در این قسمت از دنیای مد نمناکما همه چیز را درباره ابزار های ناخن به شما خواهیم گفت، پس مقاله زیر را بخوانید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چرا مانیکور و پدیکور مهم هستند؟

دست ها و پا های شما به طور روزانه در معرض کثیفی و شرایط آب و هوای بد قرار دارند، شاید بیشتر از قسمت های دیگر بدن (به جز صورت) که باعث می شود آن ها آسیب بیشتری ببینند، به این معنی است که میزان زیادی از دوده و جرم را جمع می کنند و فقط شستن کافی نیست. واینجاست که مانیکور و پدیکور وارد می شوند و کاربرد خواهند داشت.

  • مانیکور و پدیکور به سم زدایی پوست و از بین بردن پینه از کف پا کمک می کند.
  • آن ها به تمیز نگه داشتن ناخن های شما کمک می کنند و از عفونت های قارچی پیشگیری می کند
  • تیمار کردن ناخن هایتان از شکستن یا خرد شدن های دردناک و هم چنین از خشک شدن کوتیکول ها، آویزان شدن ناخن و پاره شدن پوست جلوگیری می کند.
  • ماساژ انجام شده در طول مانیکور و پدیکور به افزایش گردش خونکمک می کند که از رشد چین و چروک بر روی دست ها در طول سال ها به علاوه از بین بردن هر نوع ورم، بی حسی و یا درد جلوگیری می کند.
  • آن ها از بین برنده استرسزیادی هستند.

آیا این چند مزیت محکم نیستند؟ خوب، خبر خوب این است که شما همیشه نیازی به رفتن به سالن ندارید تا فواید مانیکور را به دست آورید (مگر اینکه خودتان بخواهید). اگر می خواهید کمی پول یا زمان ذخیره کنید و راهی پیدا کنید تا در خانه انجام دهید، ما می خواهیم زندگی شما را کمی راحت تر کنیم درباره این که بدانید شما به چه ابزارهایی نیاز دارید، و چطور باید از آن ها استفاده کرد ؛ حالا بعد از بررسی نقاط مثبت مانیکور و پدیکور در دنیای مد نمناک اجازه دهید با ملزومات و نحوه کار با آن ها شروع کنیم.

12 ابزار ضروری مانیکور و پدیکور برای شما:

برای کار روی دست و پاهایتان به این لوازم اساسی نیاز دارید که به راحتی می توانید به صورت آنلاین و یا در داروخانه محلی خود پیدا کنید.

  • ناخن گیر
  • پوشر کوتیکول
  • گیرنده کوتیکول
  • بافر ناخن
  • سوهانناخن
  • سنگ پا/ فایل پا
  • براش ناخن
  • جدا کننده انگشتان پا
  • یک اسکراب متوسط
  • پدیکلر
  • ریمور پینه

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید3

ابزار مهم مانیکور و پدیکور

سایر ابزارات مهم :

  • یک ظرف یا سطل برای پاهایتان
  • کاسه انگشتی
  • آب گرم صابونی
  • روغن کوتیکول / روغن زیتون
  • کرم دست
  • کرم پا
  • لاک ناخن( اختیاری )

اجازه دهید اول درباره ابزارها صحبت کنیم - شما می توانید این لوازم را به صورت تک تک بخرید یا یک کیت مانیکور و پدیکور بخرید که شامل تمام لوازم مورد نیاز است و به راحتی در دسترس است.

ما ابزارها، نکات و تکنیک های را برای شما آورده ایم.

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید10

ابزار مانیکور و پدیکور پا

1. ناخن گیر:

ناخن گیر یکی از ابزار های اساسی است که برای مانیکور و یا پدیکور به آن نیاز دارید.

ناخن ها یک زمین پرورشی برای رشد باکتری ها هستند و یکی از کثیف ترین بخش های بدن است و اگر می خواهید سلامت کلی خود را حفظ کنید، آن ها را هر چند وقت یک بار کوتاه کنید و بهترین کار این است که آن ه ا را در تمام مدت کوتاه نگه دارید چون این روش به جلوگیری از شیوع بیماری ها کمک می کند.

چگونه می توان از ناخن گیر در خانه استفاده کرد؟

شما هم می توانید هم از یک ناخن گیر و یا هم قیچی ناخن برای اصلاح ناخن های خود استفاده کنید. دقت کنید که قبل از شروع، ابزار تان تمیز باشد و ناخن خود را بین گیره هایش قرار دهید و مطمئن شوید که به پوستتان نمی رسد وگرنه می تواند بخش حساسی از ناخنتان را ببرد و منجر به عفونت شود.

*توصیه:ناخن ها بعد از حمام نرم تر هستند و بنابراین زمان خوبی برای اصلاح آن ها است.

2. پوشر کوتیکول:

آن ها به مراقبت ویژه ای نیاز دارند تا خشک و یا ترد نشوند. یک پوشر کوتیکول برای هل دادن پوست از روی ناخن ها به عقب استفاده می شود و اگر پوست سفت و سخت دارید، پس بهتر است از یک پوشر از جنس فولاد استفاده کنید و اگر پوست بسیار نرم تری دارید، از نوع چوبی آن استفاده کنید.

چگونه می توان از پوشر ناخن استفاده کرد؟

شما هرگز نباید کوتیکول خود را ببرید و تنها باید آن ها را به آرامی هل دهید و اگر لایه نازک روی ناخن خود را ببرید منجر به عفونت خواهد شد. با استفاده از انتهای قاشق کوتیکول را هل دهید، به همین سادگی است. از انتهای تیزتر برای هل دادن به پوست اطراف گوشه های اطراف ناخن استفاده کنید و تا آنجا که می توانید این کار را با ملایمت انجام دهید.

توصیه:زمان مناسب برای انجام این کار درست بعد از دوش گرفتن است زیرا زمانی است که پوست شما نرم است و این پوست می تواند به راحتی هل داده شود و حرکت کند و هم چنین به جلوگیری از آسیب زدن به خودتان در فرآیند کمک می کند.

3. گیرنده کوتیکول:

گیرنده کوتیکول ابزاری است که برای مقابله با ریشه ناخن ها، کوتیکول زبر و پوست خشک اطراف ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. دقت بسیار زیادی برای رسیدن به این فضاهای تنگ و اصلاح کردن آن ناخن های زیر رشد کرده آزار دهنده می دهد و هم چنین قادر به برداشتن بافت نرم ناخواسته اطراف ناخن ها است.

چگونه می توان از گیرنده کوتیکول استفاده کرد؟

هنگامی که کوتیکول عقب هل داده می شود، زمان آن است که از گیرنده کوتیکول استفاده کنید.

اگر تکه های کوچکی از پوست و یا کوتیکول در اطراف ناخن خود دارید، از این ابزار برای اصلاح نرم پوست ناخوشایند و از یک حرکت به سمت بالا برای بلند کردن این پوست مرده و دور از ناخن استفاده کنید.

توصیه:بعد از این که کوتیکول را هل دادید و اصلاح کردید، از کرم و یا لوسیون استفاده کنید تا پوست را مرطوب کنید و همیشه دقت کنید که قبل و بعد از استفاده از ناخن گیر از ضدعفونی کننده استفاده کنید و آن را در جایی خشک نگه دارید تا از خراب شدن جلوگیری کنید.

4. بافر ناخن:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه به طور طبیعی ناخن هایتان بدرخشند؟ اگر می خواهید از تیرگی و کدری ناخن های خود خلاص شوید، از یک بافر ناخن استفاده کنید که هم چنین به حذف هر گونه لبه های خشک و یا لایه های پوست بر روی ناخن های شما کمک می کند و هدف اصلی این ابزار، تمیز کردن ناخن ها و دادن ظاهری ثابت به آن ها است.

چگونه می توان از بافر استفاده کرد؟

قبل از اینکه شروع کنید، مطمئن شوید که ناخن هایتان خیس و تمیز شده اند و ناخن های شما خشک هستند و همیشه در یک جهت بافر می کشید و همچنین می توانید به جلو یا عقب ببرید - بهتر است که این کار را در یک جهت انجام دهید . بیش از حد این کار را محکم انجام ندهید، چون ممکن است باعث نازک شدن ناخن هایتان شود و هم چنین زیادی اش مضر است - فقط یک بار در ماه به شما کمک می کند تا درخشش ناخن های خود را حفظ کنید.

توصیه:از قسمت نرم تر ابزار برای درخشش و نرمی استفاده کنید و هنگامی که کار را تمام کردید، از موم و یا کمی روغن برای پوست اطراف ناخن استفاده کنید!

5. سوهان ناخن:

این ابزار برای صاف کردن لبه های ناخن های شما به کار می رود و آن ها را نرم تر کرده و به شکل دادن آن ها کمک می کند. انواع مختلفی از سوهان ها وجود دارد و سوهان فلزی ساده رایج ترین ابزار مورد استفاده هستند و توصیه می شود که از سنباده استفاده کنید چون آن ها ملایم تر هستند. سوهان های فلزی با ناخن های شما بسیار خشن و سخت هستند.

چگونه می توان از سوهان ناخن استفاده کرد؟

قبل از اینکه شروع کنید، مطمئن شوید که ناخن های شما خشک هستند چون ناخن های مرطوب به راحتی از هم می شکنند و این کار را در یک زاویه 45 درجه، موازی با گوشه های ناخن هایتان انجام دهید . از یک گوشه شروع کنید و به مرکز ناخن خود حرکت کنید و فشار کمتری اعمال کنید و ناخن های تان را تنها در یک جهت برای یک روکش صاف قرار دهید.

توصیه:به منظور جلوگیری از تراش یا شکستگی ناخن ها، شکل آن ها را به صورت بیضی یا مربعی ایجاد کنید و زمانی که به نتیجه دل خواه خود رسیدید، ناخن های تان را بشویید و مرطوب کنید.

6. سنگ پا/ سوهان پا:

از سنگ پا برای برداشتن بیرونی ترین لایه سلول های مرده پوست استفاده می شود و پینه معمولاً در کف پای شما یافت می شوند، انجام این کار هم چنین به رهایی از پوست ترک خورده بر روی پا کمک می کند.

چگونه از قبل از شروع سم زدایی با سنگ پا استفاده کنید ؟

باید دست ها یا پا های خود را به مدت حداقل ده دقیقه در آب گرم و صابون بخیسانید و زمانی که پوست خشک تان نرم شد، سنگ را خیس کنید و به آرامی آن را روی قسمت مورد نظر بمالید.

توصیه:این ابزار چند منظوره نیز می تواند روی زانو ها و آرنج های شما به کار رود تا کمک کند. هر روز از سنگ پا برای پاهای خود استفاده کنید، به خصوص اگر کفش تان صندل و یا چیزی است که پا های شما را فشا رمی دهد و همچنین بسیار مراقب باشید و فشار زیادی وارد نکنید.

7. براش ناخن:

براش ناخن برای تمیز کردن کامل ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد و آن ها همچنین می توانند برای پاک کردن لکه های سرسخت و یا کثیفی از ناخن ها به کار روند و پس اگر می خواهید ناخن هایتان را تا جایی که ممکن است تمیز کنید، می توانید از این ابزار به طور روزانه استفاده کنید.

چگونه می توان از براش ناخن استفاده کرد؟

با نگه داشتن براش ناخن در زیر آب گرم و ریختن مقدار کمی صابون ضد باکتری روی آن شروع کنید و آن را از پهلو به کنار ناخن هایتان حرکت دهید و در حین انجام آن کف صابون ایجاد می شود و پس از اتمام کار، کمی مرطوب کننده بزنید.

توصیه:در این مرحله از آب گرم استفاده کنید زیرا به نرم کردن ناخن های شما در هنگام دادن تمیز کردن کمک می کند.

8. جداساز انگشت های پا:

این وسیله قبل از لاک زدنانگشتان، در بین انگشت های پا قرار می گیرد تا از مالیده شدن لاک به انگشتان جلوگیری کند و علاوه بر این، این ابزار فوق العاده به تراز مفصلی کمک می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و هر انگشت خمیده را که باعث درد پا می شود راست می کند و در کل چند منظوره است.

چگونه می توان از جداساز انگشت های پا استفاده کرد؟

فقط آن را بین انگشتان خود برای مدتی قرار دهید و کار تان را انجام دهید.

9. چوب نوک تیز:

این وسیله می تواند برای چندین چیز استفاده شود - هل دادن کوتیکول، تمیز کردن هرگونه کثیفی و یا حتی ترمیم مشکلات لاک ناخن.

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید13

چوب مانیکور و پدیکور

10. اسکراب ملایم:

لایه برداری کلید داشتن پوستی نرم و صاف است و اسکراب ملایم فقط برای دست ها و پاهایتان نیست، بلکه به حذف بیرونی ترین لایه سلول های پوست مرده کمک می کند و این کار هم چنین به ترویج گردش خون کمک می کند.

11. پدیکلر - یک اصلاح سریع برای کف پاهایتان:

اگر به دنبال داشتن پا های زیبا با کمک تنها یک ابزار هستید، ما به شدت پدیکلر را توصیه می کنیم.به همراه رولر سطح معدنی اش که تنها تماس خارجی دارد و شکاف ها، پینه و ترک و و پوست سخت کف پاها را جلوی چشمانتان پاک می کند و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و تضمین شده است و همچنین ضد آب است و به خوبی روی پوست خیس جواب می دهد.

12. پاک کننده پینه:

با پاک کننده پینه و یا خراش های پا می توان به طور موثری از پوست مرده، خشک و زبر و خشن خود خلاص شوید و پوستی نرم تر و صاف تر داشته باشید.

چگونه می توان از پاک کننده پینه استفاده کرد؟

با خیس کردن پاهای خود در یک ظرف آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه شروع کنید و سپس حوله را کنار ظرف قرار دهید و پاهای تان را روی آن بگذارید تا خشک شود.

پاهای شما باید به اندازه کافی خشک شوند تا پاک کننده پینه را به طور موثر استفاده کنید اما همچنین باید به اندازه کافی مرطوب بماند تا نرم باشد و بعد مناطقی که پینه دار هستند را بررسی کنید و روی پوست را با استفاده از یک حرکت رو به پایین بکشید تا زمانی که تمام قسمت های پا صاف باشند.

توصیه:اضافه کردن روغن، نمکها و ویتامین به آب برای تامین غذای مورد نیاز ناخن های شما مفید است.

اکنون ، بیایید در ادامه این مطلب از دنیای مد نمناک علاوه بر ابزار های فوق که ذکر کردیم ، به سرعت برخی موارد اساسی دیگر را مرور کنیم:

1. یک سطل یا یک باکت برای پاهایتان:

می توانید از یک باکت یا سطل کوچک برای خیس کردن پاهای خود استفاده کنید.

2. کاسه انگشتی:

یک کاسه پلاستیکی یا شیشه ای برای انجام این کار کافی است.

3. آب گرم صابونی:

این یک عنصر اساسی در کل فرآیند است.

4. روغن کوتیکول / روغن زیتون:

اگر این روغن ها را نداشتید همچنین می توانید از روغن بادامشیرین نیز استفاده کنید.

5. کرم دست:

یک کرم مرطوب کنندهخوب برای ماساژو تقویت دست ها و ناخن هایتان بسیار کاربردی و لازم است.

6. کرم کف پا:

کمی کرم پا نعناعفلفلی گزینه خوبی برای ماساژ دادن کف پاهایتان است.

7. لاک ناخن (اختیاری):

برای همه خانم ها این مورد اختیاری است, شما هم چنین می توانید از یک پوشش پایه استفاده کنید که رشد ناخن را تقویت کرده و رشد ناخن را بهبود می بخشد تا آن ها را سالم نگه دارید.

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید3

انواع لاک برای مانیکور و پدیکور

نکات مهم برای حفظ ابزارهای مانیکور و پدیکور

ممکن است شگفت زده شوید که وقتی تنها خودتان از آن ها استفاده می کنید، چه چیزی برای تمیز کردن این ابزارها وجود دارد؟ درست است، اما همیشه توصیه می شود که این ابزارها را تمیز کنید.

کثیفی و پوست مرده بر روی این ابزارها به وضوح اثرات نامطلوبی در بر دارد که آن ها ممکن است منجر به رشد باکتری ها و میکروب ها و عفونت شوند و پس بنابراین تمیز کردن آن ها قبل و بعد از هر کاربرد بسیار ضروری است.

ابزارهای خود را در آب گرم صابونی (ضد باکتری) نگه دارید که این کار تمام میکروب ها را می کشد و به سالم نگه داشتن تجهیزات شما کمک می کند.

توصیه می شود که ابزار های خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

بنابراین در آخر حالا که ما همه ابزارهای مانیکور و پدیکور ضروری را پوشش دادیم, امیدواریم که یکی از این روز ها با آن ها کار کنید و شما مجبور نیستید هزاران تومن صرف مراجعه به سالن ها برای پدیکور و مانیکور کنید،چون می توانید همان کارها را در خانه انجام دهید.

بسیاری از افراد به مانیکور و آرایش ناخن‌های دست خود علاقه بسیاری دارند و هر چند وقت یک‌بار، سری به سالن‌های خدمات مانیکور و البته پدیکور (آرایش ناخن‌های پا) می‌زنند. مانیکور به ناخن‌هایتان زیبایی می‌بخشد. اگر شما هم به زیبایی ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید، در ادامه اطلاعات کاملی در مورد روش انجام دادن این کار در سالن‌های خدمات ناخن و همچنین در خانه ارائه شده است. البته در ادامه، در مورد آداب حضور در سالن‌های مانیکور هم توصیه‌هایی شده‌ است.

فواید انجام مانیکور

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید5

ناخن‌‌های خود را با مانیکور می‌توانید زیبا و جذاب کنید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که این کارها را بی‌فایده می‌دانید و علاقه‌ای به مانیکور ندارید، باید بدانید که این کار گاهی‌اوقات واقعا به‌درد می‌خورد. مثلا افرادی که عادت به جویدن ناخن‌های خود دارند، با دیدن ناخن‌های مانیکور ‌شده خود، از این کار دست می‌کشند و پس از مدتی این عادت بد خود را فراموش می‌کنند.

ناخن‌های مانیکور شده، معمولا فقط یک هفته دوام دارند. البته می‌توان با کشیدن روکشی بی‌رنگ –مانند برق ناخن- روی ناخن‌ها، آن را تا دو هفته هم حفظ کرد.

مانیکور ناخن در سالن‌های خدمات ناخن

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید19

انتخاب سالن مناسب

برای شروع، ابتدا باید سالن مناسب مانیکور را که افراد حرفه‌ای در آن کار می‌کنند، پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از دوستان‌تان پرس‌وجو کنید. یا از طریق وب‌سایت، اسامی سالن‌های مختلف و نظر مشتریان آنها را مطالعه و بهترین سالن را انتخاب کنید.

ناخن‌های مصنوعی و انواع آن

اقدام بعدی پس از انتخاب سالن مناسب، این است که تصمیم بگیرید ناخن‌های واقعی‌تان مانیکور شوند یا از ناخن‌های مصنوعی استفاده کنید. اگر ناخن‌های خودتان را دوست ندارید، پس نوع مصنوعی آن را انتخاب کنید. چند نوع ناخن مصنوعی از نظر ظاهر و همچنین جنس وجود دارد.

  • برخی از ناخن‌های مصنوعی، فقط نوک ناخن‌ها را می‌پوشانند و با چسب به نوک ناخن‌ها چسبانده می‌شوند.
  • برخی دیگر از ناخن‌های مصنوعی، روی تمام ناخن‌های واقعی را می‌پوشاند. این ناخن‌ها عمدتا پلاستیکی هستند و برای اینکه کاملا اندازه ناخن‌های دست‌هایتان شوند، برش زده و مرتب می‌شوند.
  • برخی از ناخن‌ها از جنس آکریلیک هستند. مانیکوریست با استفاده از آکریلیک، نوعی ناخن طراحی می‌کند و سپس آن را روی ناخن واقعی‌تان می‌چسباند. آکریلیک با ترکیب مونومر مایع و پودر پلیمر به‌دست می‌آید و با استفاده از آن می‌توان ناخن‌های مصنوعی سخت و محکمی آماده کرد. در واقع آکریلیک، به دوام و استقامت ناخن مصنوعی کمک می‌کند.
  • گونه‌ای دیگر از ناخن‌های مصنوعی وجود دارد که در تولید آنها از ابریشم استفاده شده است. این ناخن‌ها بسیار ظریف هستند و وقتی روی ناخن‌های واقعی قرار می‌گیرند، به نظر واقعی می‌آیند.

برخی از مانیکوریست‌ها به ناخن‌های مصنوعی ژل می‌زنند تا آنها را براق و همچنین محکم کنند.

استفاده از ناخن‌های مصنوعی، هزینه مانیکورتان را بالا می‌برد، اما به‌دلیل اینکه دست مانیکوریست برای طراحی بهتر، باز است، پس نوع مصنوعی آن را انتخاب کنید. مثلا با استفاده از ناخن‌های مصنوعی، مانیکوریست می‌تواند تصویر ساحل دریا را روی ناخن‌هایتان طراحی کند.

اما اگر با تمام توضیحات فوق، باز هم دوست دارید روی ناخن‌های واقعی‌تان طراحی و لاک زده شود، پس از مانیکوریست بخواهید که روی ناخن‌های خودتان، طراحی‌هایش را انجام دهد.

روند کار مانیکور در سالن

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید11

  • ابتدا مانیکوریست به شما صدها لاک با رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد تا یکی از آنها را انتخاب کنید. البته تصور نکنید که لاک مورد نظر، از نوع ارزان است. مسلما برای اینکه صدمه‌ای به ناخن‌هایتان وارد نشود، از بهترین لاک‌ها استفاده می‌شود.
  • پس از اینکه لاک مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید کوتاهی و بلندی، گرد یا مربعی بودن ناخن‌تان را هم انتخاب کنید. ناخن‌های گرد از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. زیرا نه تنها ظاهرشان زیباست، بلکه مانند ناخن‌های مربعی، گوشه‌های نوک تیز ندارند که مدام به وسایل مختلف گیر کنند.
  • پس از انتخاب شکل ناخن، مانیکوریست با استفاده از سوهان ناخن، شروع به شکل دادن ناخن‌تان می‌کند.
  • سپس کاسه‌ای پر از آب گرم و صابون آماده کرده و دست‌تان را درون آن فرو می‌برد. این مرحله موجب نرم و همچنین پاک شدن ناخن‌ها از باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود. بدین ترتیب بستر ناخن صدمه‌ای نمی‌بیند و عفونی نمی‌شود. سپس مانیکوریست با استفاده از یک فن کوچک، ناخن‌هایتان را خشک می‌کند.
  • اکنون مانیکوریست، مقداری از کوتیکول ناخن را به عقب رانده و هر گونه کوتیکول خشک را جدا می‌کند. لبه‌های ناخن‌ها را هم کاملا صاف می‌کند تا لاک به‌خوبی به روی ناخن بنشیند. کوتیکول یا پوستک، به قسمت سفید رنگ در ابتدای رویش ناخن‌ها که تغذیه اصلی برای رویش و رشد ناخن از این ناحیه صورت می‌گیرد، گفته می‌شود.
  • پس از این مرحله، مانیکوریست با استفاده از لوسیون شروع به نرم کردن ناخن‌هایتان می‌کند و آنها را ماساژ می‌دهد. او ناخن‌هایتان را با الکل تمیز می‌کند تا لوسیون و لاک‌های قبلی آن کاملا پاک شوند. اگر ناخن‌تان هم چرب است، مانیکوریست ابتدا با نوعی پاک‌کننده روغنی، آن را کاملا تمیز می‌کند. بنابراین لاک بعدی بدون مشکل، روی ناخن قرار می‌گیرد.
  • در این مرحله روی ناخن‌هایی که کاملا تمیز و نرم شده‌اند، لاک ناخن پایه (Base Coat) را می‌زند. لاک ناخن پایه را می‌توان از نوع بی‌رنگ یا برق لاک انتخاب کرد. این لاک باعث می‌شود که لاک‌های بعدی که رنگی هستند، نامرتب نشده و ناخن را لکه‌لکه نکنند. پس از زدن لاک ناخن پایه، مانیکوریست با استفاده از فن یا لامپ ماوراء‌بنفش، لاک ناخن‌ها را خشک می‌کند. برخی از سالن‌های خدمات ناخن ترجیح می دهند که از فن استفاده کنند. زیرا استفاده بسیار از لامپ ماوراء‌بنفش، با خود خطر ابتلا به سرطان دارد.
  • پس از مرحله لاک ناخن پایه، از لاک‌های رنگی استفاده می‌شود. معمولا مانیکوریست یکی از ناخن‌ها را رنگ می‌کند و از شما می‌پرسد که آیا رنگ آن ناخن را دوست دارید؟ در اینجا باید صادقانه پاسخ بدهید. زیرا تغییر رنگ در این مرحله بسیار آسان‌تر از زمانی است که دو لایه لاک روی ناخن‌هایتان قرار می‌گیرد.
  • در این مرحله، تز‌‌ئین ناخن‌تان با دو لایه لاک رنگی بعد از لاک پایه، تمام نمی‌شود. مانیکوریست یک ردیف از تزئینات مختلف روی نوک انگشتان‌تان انجام می‌دهد. از این تزئینات می‌توان به سنگ‌های تزئینی، جواهرات پرزرق‌وبرق و مرواریدهای بدلی، عکس‌برگردان و گل‌های خشکاشاره کرد. مانیکوریست از طرح‌های دیگری هم استفاده می‌کند. مثلا حروف اول اسم شما را روی ناخن‌هایتان ترسیم می‌کند. او حتی ممکن است طرح‌هایی از خود روی ناخن‌های شما نقاشی کند.

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید7

  • در پایان، مانیکوریست، برای بادوام شدن مانیکورتان، آخرین لایه از لاک را روی ناخن‌تان می‌زند. در این مرحله، به هیچ وجه به چیزی دست نزنید. زیرا ممکن است تصادفی خراشی روی ناخن‌تان بیفتد و مانیکورتان از بین برود. البته مانیکوریست با استفاده از فن یا لامپ‌های ماوراء‌بنفش، شروع به خشک کردن لاک روی ناخن‌تان می‌کند. پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه، روی ناخن‌‌هایتان، محلول خشک‌کن سریع می‌ریزد و طراحی روی ناخن‌هایتان سریع‌تر خشک می‌شوند که در آن صورت می‌توانید از دست‌هایتان استفاده کنید.

بهداشت سالن مانیکور

بهداشتِ سالنِ خدمات ناخن بسیار مهم است. شما به سالن مانیکور می‌روید که ناخن‌هایتان را زیبا کنید، نه‌اینکه به زگیلیا عفونت های قارچیمبتلا شوید. بنابراین باید مراقب باشید که سالنی انتخاب کنید که گردانندگان آن به بهداشت اهمیت می‌دهند.

وقتی وارد سالن مانیکور می‌شوید، باید مجوز کار و رعایت اصول بهداشتی آن را ببینید. مانیکوریست هم باید مدرکی نشان دهد که دوره‌های آموزشی مانیکور را گذرانده است. معمولا مانیکوریست‌های حرفه‌ای حدود ۶۰۰ ساعت زیر نظر یک ناخن‌کار مجرب کار می‌کنند و بعد می‌توانند در سالن‌های خدمات ناخن مشغول به کار شوند.

وقتی مجوزهای لازم را در سالن دیدید، می‌توانید تا اندازه‌ای مطمئن شوید که آنها کارشان را تمیز انجام می‌دهند. اما باز هم نمی‌توان کاملا تضمین کرد که سالن کاملا تمیز باشد. رایج‌ترین عفونت‌هایی که در سالن‌های ناخن به مشتری‌ها منتقل می‌شود، زگیل و البته عفونت‌های قارچی ناخن است. زگیل به وسیله ویروس پاپیلوم انسانی به وجود می‌آید. هر دوی این عفونت‌ها از یک مشتری به مشتری دیگر منتقل می‌شوند. سالن‌های خدمات ناخن که تجهیزات مانیکور را به‌خوبی استریل نکنند، موجب انتقال این بیماری‌ها به مشتریان خود می‌شوند. در ضمن، اگر خراشی روی پوست‌تان وجود داشته باشد احتمال ابتلا به عفونت بیشتر می‌شود.

همچنین، زمانی‌که مانیکوریست، کوتیکول ناخن‌تان را برمی‌دارد ممکن است ناخن‌هایتان به عفونت مستعد شوند و شما را گرفتار کند. در واقع برداشتن کوتیکول، معمولا به این بخش از ناخن صدمه می‌زند. بنابه گفته متخصصان پوست، از جمله متخصصان دانشگاه تگزاس از آمریکا، نباید به کوتیکول دست زد. در واقع این بخش از ناخن، بستر ناخن را از باقی دنیا که شامل باکتری‌ها، قارچ و ویروس‌هاست، جدا می‌کند.

برای پیشگیری از عفونت احتمالی، از مانیکوریست بخواهید که به کوتیکول ناخن‌هایتان، دست نزند.

بهترین روش مراقبت بهداشتی، می‌تواند استفاده از تجهیزات فردی باشد. بنابراین بهتر است تجهیزات مانیکور را خریداری کرده و هر بار که برای انجام مانیکور به سالن خدمات ناخن می‌روید، تجهیزات خود را به همراه داشته باشید. بهتر است هرگز به استریلیزه کردن ابزارها در سالن‌های خدمات ناخن، کاملا اعتماد نکنید.

اگر هم آن‌قدر خوش شانس نبودید و گرفتار بیماری عفونی شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

مانیکور ناخن در خانه

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید16

در اینجا راهنمای قدم به قدم انجام مانیکور ارائه شده است و با مطالعهٔ آن می‌توانید ناخن‌های خود را درست مانند سالن‌های مانیکور، آرایش و زیبا کنید.

قدم اول

اگر ناخن‌تان را قبلا لاک زده‌اید‌، با استفاده از پد لاک پاک‌کن یا پنبه و استون، لاک و بقایای لاک را از روی ناخن پاک کنید.

قدم دوم

ناخن‌هایتان را سوهان بکشید و آن را شکل بدهید. می‌توانید ناخن‌های خود را به‌گونه‌ای سوهان بکشید که به شکل مربع در‌آیند و لبه‌های‌ آنها اندکی به سمت مخروطی متمایل باشند. این طرح‌ها نسبت به بلندی ناخن‌ها، مناسب‌تر هستند. برای رسیدن به شکل مناسب ناخن از سوهان‌های منعطف استفاده کنید. سوهان ناخن فلزی، مناسب این کار نیست. سوهان‌های فلزی معمولا به ناخن‌ها صدمه می‌زنند. به‌آرامی ناخن‌ها را سوهان بکشید. این کار را آرام انجام دهید تا بتوانید بدون صدمه زدن به ناخن، به شکل مورد نظرتان برسید. کارتان را ابتدا با یک سوهان زبر شروع کنید و در انتها سوهان‌ نرم‌تری به‌کار برید.

قدم سوم

اکنون نوک انگشتان‌تان را درون یک کاسهٔ آب گرم که آغشته به صابون است، فرو برید. بگذارید ناخن‌ها و کوتیکول‌های آن به مدت چند دقیقه در آب، غوطه‌ور بمانند. سپس انگشت‌هایتان را از کاسه بیرون آورده و آنها را کمی ماساژ دهید. دست‌تان را مشت کنید، سپس با انگشتان دست مشت شده، به آرامی به کف دست دیگر، فشار بیاورید. این کار را با دست دیگرتان هم انجام دهید. اکنون استخوان‌های انگشتان‌تان را به نرمی ماساژ دهید.

قدم چهارم

اکنون موقع مرتب کردن کوتیکول‌های ناخن‌هاست. ابتدا کمی کرم به ناخن‌ها و کوتیکول بمالید. یک یا دو دقیقه، ناخن‌هایتان را بمالید و سپس با استفاده از ابزار پوشر، که مخصوص برداشتن کوتیکول است، کمی کوتیکول ناخن‌تان را به عقب بکشید.

قدم پنجم

دست‌هایتان را دوباره بشویید و با دستمال، کرم روی انگشت‌هایتان را کاملا پاک کنید. همچنین با استفاده از لاک پاک‌کن، کرم روی ناخن‌هایتان را تمیز کنید.

قدم ششم

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید2

اکنون از لاک ناخن پایه استفاده کنید و روی ناخن‌هایتان یک لایه لاک بزنید. بعد از اینکه این لاک خشک شد، از دو لاک ناخن دیگر با رنگ‌های مختلف و همچنین یک لاک دیگر برای پایان کار استفاده کنید ( البته اگر به اندازه کافی وقت ندارید، می‌توانید فقط از یک لایه لاک استفاده کنید). هنگام لاک زدن، مراقب باشید که آن‌قدر لاک بردارید که یک لایه نازک روی ناخن‌تان قرار گیرد و لاک، از دو طرف ناخن‌تان بیرون نزند. بهتر است ابتدا مرکز ناخن و سپس دو طرف ناخن را تا کنار کوتیکول، لاک بزنید.

برای طرح‌دار کردن لاک ناخن‌تان، می‌توانید با هر کدام از لاک‌ها که رنگ‌های مختلفی دارند، یک خط بسیار نازک روی ناخن‌تان بکشید و در پایان از هر رنگ، خطی زیبا روی ناخن‌تان خواهید داشت.

قدم هفتم

اگر قطرات لاک به پوست اطراف ناخن‌تان سرایت کرد، آن را با استفاده از پنبه آغشته به استون یا هر لاک پاک‌کن دیگر پاک کنید. همچنین هر بار که لاک می‌زنید، حداقل ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس لاک بعدی را استفاده کنید.

آداب حضور در سالن‌های مانیکور

ابزاری که برای شروع کار مانیکور و پدیکور نیاز دارید12

پس از یک هفتهٔ کاری پراسترس و خسته‌کننده، رفتن به یک سالن مانیکور می‌تواند عالی و آرامش‌بخش باشد. اما گاهی‌اوقات رفتار برخی از مشتری‌ها طوری است که کار لذت‌بخش مانیکور یا پدیکور را به موضوعی ناراحت‌کننده تبدیل می‌کند. به طور کلی در سالن‌های مانیکور باید آدابی را رعایت کرد. اگر می‌خواهید رفتاری مانند مشتری‌های دردسرساز نداشته باشید، آداب زیر را رعایت کنید:

قانون ۱: رفتار خوبی با مانیکوریست داشته باشید

اولین و مهم‌ترین قانون که باید به آن توجه کنید، این است که باید با فردی که خدمات ناخن به شما ارائه می‌دهد، با احترام رفتار کنید. اگر از او می‌خواهید کاری انجام دهد، مثلا لکه‌ای را پاک کند یا آرام‌تر سوهان ناخن بکشد، خیلی ملایم و با لحن مناسب به او بگویید. مطمئن باشید از بی‌ادبی هیچ نفعی نمی‌برید. فقط به دلیل اینکه برای دریافت خدماتی، پول پرداخته‌اید، نمی‌توانید به مسائل اخلاقی اهمیت ندهید.

قانون ۲: پیش از رفتن به سالن مانیکور حمام کنید

فقط لحظه‌ای به این موضوع فکر کنید: آیا شما خودتان دوست دارید، یک نفر با بدن و پاهای عرق کرده، بدبو تمام روز مقابل‌تان بنشیند؟ بنابراین پیش از رفتن به سالن حتما حمام کنید. حتی برخی از متخصصان پوست معتقدند که همیشه با استفاده از صابون و سنگ پا، پوسته‌های اضافی روی پاهایتان را بردارید.

قانون ۳: تلفن‌تان را خاموش کنید

مسلما مکالمهٔ تلفنی در محیطی که قرار است در آن احساسآرامشکنید، اصلا مناسب نیست. اگر مجبور به تماس تلفنی هستید، مراقب باشید که خیلی مختصر و با صدای پایین باشد. باقی مشتری‌های سالن هم برای بودن در آنجا پول پرداخته‌اند و مانند شما، سزاوار یک محیط آرام هستند.

قانون ۴: هشدار زنگ پیام‌های تلفن‌تان را خاموش کنید

برخی از افراد دائما در محیط‌های عمومی با تلفن صحبت نمی‌کنند، اما صدای زنگ هشدار پیام‌هایشان آن‌قدر زیاد است که واقعا کلافه‌کننده می‌شود. بنابراین بهتر است تلفن‌تان را در حالت «ویبره» یا بهتر از همه در حالت «ساکت» قرار دهید.

قانون ۵: گفت‌وگو‌های مناسب داشته باشید

ممکن است با دوستان خود به سالن‌های خدمات ناخن رفته باشید، در این صورت گفت‌وگو با دوستان‌تان باعث می‌شود که به شما حسابی خوش بگذرد. اما اول از همه مراقب باشید حرف‌هایی به میان نیاورید که گفتن آنها در جمع اصلا مناسب نیست. در ضمن هرگز با صدای بلند صحبت نکنید. مثلا اگر دوست‌تان در یک طرف سالن نشسته است، او را با صدای بلند از این طرف سالن، مورد خطاب قرار ندهید. این کار برای دیگران بسیار آزاردهنده است.

قانون ۶: فضای زیادی اشغال نکنید

معمولا سالن‌های خدمات ناخن، پر از مشتری و البته کیف‌ها و وسایل آنها می‌شود. بنابراین در نظر داشته باشید که هنگام رفتن به این سالن‌ها، وسیله اضافی همراه خود نداشته باشید.

قانون ۷: انعام بدهید

برای هر خدماتی که دریافت می‌کنید، مانند کوتاه کردن مو، غذا خوردن در رستوران یا هر خدمات دیگر، باید انعام بدهید. حقوق بسیاری از کارکنان سالن‌های خدمات ناخن، کم است و آنها کمیِ حقوق خود را با گرفتن انعام جبران می‌کنند. معمولا انعامی که معادل ۲۰ درصد هزینه کار ناخن‌تان باشد، مناسب است. اما اگر احساس کردید خدمات ارائه‌شده بسیار عالی و خوب بود، می‌توانید انعام بیشتری هم ارائه دهید.