دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس

15:15 - 1399/12/06
پاستا و لازانیا از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای ایتالیایی هستند که به راحتی در خانه قابل تهیه هستند و با مزاج ایرانیان سازگار است.
دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس

پاستای هات داگ ، این غذای خوش طعم سریع حاضر میشود مشاهده 1979 دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس4آشپزی و شیرینی

ترکیب پاستا با هات داگ بسیار غذای لذیذی است که توصیه می کنیم که حتما این غذای خوشمزه را امتخان کنید در ادامه مطلب با طرز تهیه پاستای هات داگ در خدمت شما عزیزان هستیم

پاستاها یکی از غذاهای بسیار پر طرفدار در بین افراد جهان است و معمولا بچه ها بسیار این غذا را دوست دارند ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیهپاستای هات داگ ، یک غذای بسیار لذیذ و سریع را به اشتراک بگذاریم در ادامه مطلب همراه ما باشید

پاستای هات داگ

این پاستا خیلی سریع آماده شده و طعم خوبی هم دارد. برای مواقعی که فرصت کافی برای تهیه غذا ندارید، می توانید از دستور پخت زیر برای تهیه یک وعده غذائی کامل بهره بگیرید. با روزیاتو همراه باشید.

مواد لازم

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

۲ حبه سیر خرد شده

نصف یک عدد پیاز، خردشده

۶ عدد هات داگ

۴ عدد گوجه فرنگی خرد شده

نصف قاشق غذاخوری شکر

۱ قاشق چایخوری نمک

نصف قاشق چایخوری فلفل

سه چهارم پیمانه خامه

۲۳۰ گرم پنه پاستا

۲ پیمانه آب

۲ قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده

پنیر پارمسان

دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس8

پاستای هات داگ

طرز تهیه پاستای هات داگ

در یک قابلمه بزرگ، روغن زیتون، سیر و پیاز را با هم تفت دهید.هات داگ ها را افزوده و دوباره آنها را تفت دهید تا کمی رنگشان تغییر کند.سپس گوجه فرنگی خرد شده را بیفزائید.نمک، فلفل و شکر را افزوده و هم بزنید.خامه را به مواد بالا اضافه کنید. سپس آب را اضافه کنید.در آخر پاستا را درون آنها بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه پخته شوند. هر ۵ دقیقه یک بار مواد را هم بزنید تا ته نشین نشوند.شعله را خاموش کرده و پیازچه های خرد شده را بیفزائید.در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه استراحت کند.در آخر با پنیر پارمسان تزئین و سرو نمائید.

بیشتر بدانید از خواص پاستا

پاستاها سرشار از فیبر هستند

در سال ۲۰۰۳، سازمان جهانی سلامت اعلام کرد که فیبرهای غذایی تنها مواد مغذی هستند که با انباشتگی «کیلوها» مقابله می‌کنند. در واقع فیبرها می‌توانند از اضافه وزن و چاقی مفرط پیشگیری کنند. توصیه می‌شود روزانه ۳۰ گرم فیبر مصرف شود. با مصرف پاستاها، حبوبات، بادام، گردو یا نان کامل، میوه و سبزیجات، به آسانی می‌توان روزانه این میزان فیبر را جذب کرد.

پاستاها: به همین سادگی به همین خوشمزگی

واقعیت این است که در دنیای پرمشغله‌ی امروز، زود آماده شدن غذا یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. چون دیگر لازم نیست زمانی که خسته از سر کار برمی گردید به سراغ کنسروها یا غذاهای آماده بروید. غذاهای آماده‌ای که در عرض چند دقیقه در مایکروویو آماده‌ی مصرف می‌شوند معمولاً حاوی چربی و قندهای مضر و همچنین نمک زیاد بوده و از لحاظ پروتئین نیز فقیر هستند. اما کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و ماکارونی یا اسپاگتی و … برای خود آماده کنید که هم سالم است و انرژی بدن‌تان را تأمین می‌کند و هم لازم نیست وقت‌تان را در آشپزخانه بگذرانید.

دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس0

پاستای هات داگ

پاستاها جلوی انباشتگی چربی‌ها را می‌گیرند

متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند مصرف زیاد قندهای دیر جذب یعنی کاهش مصرف قندهای زود جذب که در بدن و بیشتر در ناحیه شکم به صورت چربی تلنبار می‌شوند. البته این قندها در مواد غذایی دیگری به جز پاستاها نیز وجود دارد اما مزیت پاستاها این است که دارای شاخص گلیسمی پایین‌تری هستند. به عنوان مثال شاخص گلیسمی پاستاها بین ۴۰ تا ۵۰ است در حالی که شاخص سیب زمینی تنوری ۸۵ و شاخص گلیسمی سیب زمینی سرخ کرده ۷۵ است.

فوت و فن تهیه یک لازانیای خوب و خوشمزه مشاهده 5627 دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس13آشپزی و شیرینیقطعا دانستن ترفندهای لازم برای پخت ماکارونی و لازانیا می تواند طعم آن را دو چندان کند ما در این مطلب نکات هایی پیرامون راز و رمز های پخت لازانیا را برایتان آماده کرده ایم

لازانیا یکی از غذاهای بسیار محبوب است مخصوصا در بین جوانان و کودکان ، لازانیا را می توانید با انواع سس ها درست کنید اما سس محبوبی که خیلی پر طرفدار است سس بشامل است در ادامه مطلب از پرشین وی ما قصد داریم برای شما نکات پخت لازانیا و این که بالازانیا چی بخوریمرا به اشتراک بگذاریم

با لازانیا چی بخوریم

برای تهیه یک لازانیا ی خوب، چند نکته را باید رعایت کنید که مطمئناً با رعایت نکات زیر، یک لازانیای درجه یک خواهید داشت.

۱٫ میزان مایه لازانیا کم باشد. ( منظورم از مایه گوشت، مرغ یا سبزیجات است )

۲٫ مایه لازانیا کم چرب باشد. حتی اگر از گوشت چرخکرده گوسفندی استفاده میکنید، بدون چربی باشد، چون اگر گوشتتان چرب باشد، لازانیای شما به دلیل ترکیب با مواد دیگر بوی چربی دنبه خواهد گرفت.

۳٫ پیاز استفاده شده در لازانیا ( برای گرفتن بوی زُهم گوشت ) خیلی ریز خرد شده یا رنده شود و یا از پودر پیاز استفاده کنید.

۴٫ اگر از رب در مایه لازانیا استفاده میکنید، میزان آن بسیار کم باشد و ترجیحاً لازانیایی که با سس سفید ( بشامل سس ) تهیه میشود، مطلوب تر است که رب در آن استفاده نشود و برای رنگ گرفتن گوشت از کمی زردچوبه استفاده کنید.

۵٫حتما اولین لایه ای که در ظرف میریزید سس سفید باشد. ( کف ظرف )

دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس5

با لازانیا چی بخوریم

۶٫روی سس سفید ورقه های لازانیا را بچینید.

۷() بعد از هر لایه ورق لازانیا، یک لایه خیلی خیلی خیلی نازک مایه گوشتی یا سبزیجات بریزید.

۸٫ روی هر لایه مایه گوشتی، مقدارخیلی کمی پنیر پیتزا (موزارلا) رنده شده و پودر پنیر پارمزان بریزید. ( پنیر پارمزان خیلی ضروری نیست )

۹٫ پس از ریختن پنیر روی هر لایه، سس سفید فراوان بریزید.

۱۰٫ وقتی لایه ها تمام شد روی آخرین لایه، بعد از گذاشتن ورق لازانیا، مایه گوشتی یا سبزیجات نریزید، فقط سس سفید بریزید.

۱۱٫ در لایه روی سس سفید را با پنیر پیتزای فراوان پوشش دهید.

۱۲٫قبل از قرار دادن در فر، مقداری آب را با سیفون یا آب پاش روی لازانیا اسپری کنید.

۱۳٫حتما در انتهای پخت گریل را روشن کنید و حدود ۱۰ دقیقه از بالا حرارت دهید تا پنیر روی لازانیا طلایی شود. در این مدت چند بار به فر سر بزنید و مراقب باشید پنیر نسوزد.

۱۴٫وقتی لازانیا را از فر در آوردید، بلافاصله سرو نکنید و صبر کنید تا دمای پنیر کمی پایین بیاید.

۱۵٫در صورت امکان به صورت تک نفره سرو کنید، ولی اگه با ظرف پخت سرو میکنید، خودتان از قبل لازانیا را برش زده و به روی میز ببرید.

بیشتر بدانید از طرز تهیه سس بشامل

سس بشامل یا سس سفید یکی از معروف ترین سس ها در آشپزی فرانسه است. این سس علاوه بر این که خود به تنهایی طعمی منحصر به فرد دارد برای تهیه انواع دیگر سس ها نیز به کار برده می شود و در واقع پس از اضافه کردن مواد دیگری به آن نامش تغییر پیدا می کند مثلا: سس مُورنی که از مخلوط سس بشامل و پنیر به دست می آید. سس معروف به این صورت که از آهسته جوشیدن شیر و پخت گوشت گوساله در آن به همرا انواع چاشنی ها به دست آمد و ابداع شد. پس از آن این سس را روی حرارت می گذاشتند تا سفت و غلیظ شود و در آخر به آن خامه اضافه می کردند. نام این سس برای اولین بار در کتاب های آشپزی فرانسه در سال ۱۶۵۱ میلادی نوشته شد

مواد لازم

آرد : ۲ قاشق غذاخوری

کره : ۲ قاشق غذاخوری

شیر : ۱٫۵ پیمانه

نمک : به میزان لازم

فلفل سیاه : به میزان لازم

دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس17

با لازانیا چی بخوریم

مراحل پخت

مرحله ۱ابتدا باید کره را داخل یک ظرف مناسب، روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود.

مرحله ۲به کره ذوب‌شده، آرد سفید اضافه کنید و مواد را باهم خوب مخلوط کنید.

مرحله ۳به هم‌زدن ادامه دهید تا جایی که حباب‌های ریز ظاهر شده و مواد حالت خمیر یک‌دست پیدا کنند اما مواظب باشید نسوزند و تیره نشوند.

مرحله ۴شیر را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز شوند.

مرحله ۵صبر کنید تا سس به جوش آمده و به غلظت برسد.

مرحله ۶کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و کمی بچشید و درصورت نیاز بازهم اضافه کنید.

مرحله ۷حرارت را کاملا کم کنید و اجازه دهید حدود ۲-۳ دقیقه مواد با هم بجوشند.

مرحله ۸در این مرحله، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید دمای سس پایین بیاید.

طرز تهیه لازانیا کدو سبز ، یک غذای خوشمزه و خوش رنگ مشاهده 2298 دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس2آشپزی و شیرینیلازانیا غذایی ایتالیایی است که در کشورهایی همانند کشور ایران بسیار محبوب است و به اشکال مختلف تهیه می شود. دستور تهیه لازانیای کدو سبز را در ادامه بخوانید.

استفاده از سبزیجات در غذاهایی همانند لازانیا و پیتزا بسیار مرسوم است و برخی افراد ترجیح می دهند این غذاها با انواع سبزیجات تهیه کنند. کدوی سبز از محبوب ترین سبزیجات در میان گیاه خواران است. طرز تهیه لازانیای کدو سبز را در پرشین وی بخوانید.

لازانیای کدو سبز

لازانیای کدو با گوجه فرنگی و گوشت از مجموعه دستورغذایی های مارتا استوارت است که طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. استفاده از کدو سبز به جای ورقه های لازانیا، این غذا را سبک تر و حتی بدون گلوتن می کند.

مواد لازم

روغن زیتون ۲ قاشق چای خوری

کدو سبز ۵ عدد متوسط

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

گوشت ۶۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۲ عدد بزرگ

برگ آویشن ۱/۴ پیمانه

پنیر ریکوتا ۱ پیمانه

پنیر پارمزان ۲ قاشق غذاخوری

لازانیای کدو با گوجه فرنگی و گوشت

دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس10

لازانیای کدو سبز

طرز تهیه لازانیای کدو سبز

۱٫ از قبل فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را با روغن چرب کنید.

۲٫ ورقه های کدو را در سینی فر بریزید و تکان دهید تا کمی به روغن آغشته شوند. بر روی آن ها نمک و فلفل سیاه بپاشید و برای ۱۵ دقیقه تا نرم شوند در فر کبابی کنید.

۳٫ در این میان در ماهیتابه ای بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا، روغن زیتون را گرم کنید. پیاز را برای حدود ۸ دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شود. سیر را اضافه کرده و تا عطر آن بلند شوند برای حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید.

۴٫ گوشت را اضافه کنید و بپزید. آن را از ماهیتابه خارج کرده روغن اضافی آن را بگیرید، همچنین روغن موجود در ماهیتابه را هم خالی کنید. گوشت را به ماهیتابه برگردانید. رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی و برگ های آویشن را هم به آن اضافه کنید. مواد را مدام هم بزنید و برای حدود ۱۰ دقیقه تا آب گوجه فرنگی کشیده شود، بپزید. به آن ها نمک و فلفل سیاه بزنید.

دستور پخت لازانیای کدو سبز و پاستای سوسیس + عکس16

لازانیای کدو سبز

۵٫ حرارت فر را به ۲۰۰ درجه سانتی گراد کاهش دهید. نیمی از مواد گوشتی را در قالب مربع ۲۰ سانتی متری بریزید. روی آن را با نیمی از ورقه های کدو کاملا بپوشانید. این کار را با باقیمانده ی مواد گوشتی و ورقه های کدو تکرار کنید.

تهیه لازانیای کدو سبز

۶٫ پنیر ریکوتا را روی آن ها بدهید و بعد پنیر پارمزان را روی آن بپاشید. لازانیا را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تا سس گوشتی حباب بزند و لایه ی پنیر در چند نقطه قهوه ای شود، در فر قرار دهید. قبل از سرو اجازه دهید تا لازانیا برای ۱۰ دقیقه خنک شود.

۱ به روغن زیتون اضافی برای چرب کردن سینی فر نیاز دارید.

۲ کدو ها را تمیز بشویید. آن ها را از طول به ورقه هایی با پهنای نیم سانتی متر برش دهید.

۳٫ پیاز را ریز خرد کنید

۴از گوشت گوسفندی چرخ کرده استفاه کنید.

۵٫گوجه ها را خرد کنید.

۶٫می توانیدبه جای پنیر ریکوتا از پنیر فتا استفاده کنید.

خواص کدو سبز

کدو حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است و مصرف آن از بروز سرطان و پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند.

خوردن سبزیجاتی با فیبر بالا از جمله کدو سبز باعث می شود سموم سرطان زا از سلولهای کولون دفع شده و فولات و بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آن از این سلولها در برابر موادشیمیایی که باعث سرطان کولون می شوند محافظت می کند.

کدو سبز به دلیل دارا بودن آلفا و بتا کاروتن در کاهش خطر سرطان پروستات مردان بالای ۶۰ سال موثر است.تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره ی کدو سبز به تخفیف علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می کند؛ همان طور که می دانید بزرگی خوش خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می شود؛ فیتونوترینت های موجود در کدو سبز عامل این تسکین هستند.