تخصص اصلی رونالدو؛ هوانوردی!

21:58 - 1399/12/05
کریستیانو رونالدو در بازی شب گذشته یوونتوس برابر کروتونه دو بار و با ضربه سر برای یووه گلزنی کرد و تعداد گل های باضربات سر خود را به 133 عدد رساند.
تخصص اصلی رونالدو؛ هوانوردی!

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو نیز مثل هر بازیکن دیگری وقتی پای گلزنی با ضربات سر در میان باشد، دست کم گرفته شده است.

چند دلیل برای این موضوع وجوددارد؛ اول اینکه تنها بازیکنانی که رسما سرزن خوانده می شوند پیتر کراوچ (که رسما دو متر قد داشت) و هری مگوایر (چون جمجمه او آنقدر بزرگ است که او را کله سنگی صدا می کنند!) هستند.

و دوم اینکه گل هایی که با ضربات سر به ثمر می رسند آنقدرها به یادماندنی نیستند.

پرواز رابین فن پرسی برابر اسپانیا، بلند شدن لیونل مسی برابر ریو فردیناند و حالا هم پرش های عجیب و غریبی که رونالدو می کند...

پرش های رونالدو از نظر ارتفاع خیلی خوب هستند اما عالی نیستند، چیزی که او را از دیگران متمایز می کند، توانایی او در سنجش زمان پرش، قرار دادن خود در جای درست و همچینین توانای عجیب و غریب او در معلق ماندن در هوا پیش از تمام کردن کار با همان وضوح و دقت ضربات پایش است.

تخصص اصلی رونالدو؛ هوانوردی!15

وقتی به ضربات سر فکر می کنید تصویر بازیکنانی پیش چشمتان می آید که پس از سر زدن دست هایشان را در موها فرو کرده و با ناراحتی به آسمان ها خیره شده اند! اما وقتی به ضربات سر رونالدو فکر می کنید، گلزنی های بی نقص و عین ساعت او را به خاطر می آورید.

در بازی دیشب یووه برابر کروتونه رونالدو بار دیگر با دو گلی که باضربه سر به ثمر رساند نشان داد که او بهترین هوانورد فوتبال جهان است.

گل اول حرکات فوق العاده و دقت بی نظیر او را به نمایش گذاشت. زمانبندی دقیق او در دویدن به سمت دروازه حتی VAR را هم مجبور به بررسی کرد.

گل دوم بار دیگر به خوبی نمایانگر توانایی رونالدو در شناور ماندن در هوا پیش از به ثمر رساندن گل با ضربه سر بود.

تخصص اصلی رونالدو؛ هوانوردی!20

رونالدو اکنون به رکورد به ثمر رساندن 133 گل از روی ضربات سر رسیده است. وقت آن است که به فهرست القاب او، لقب هوانورد برتر جهان فوتبال نیز اضافه شود.

منبع ورزش 3