دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی

21:22 - 1399/12/04
حامد لک با رای مخاطبان ورزش سه به عنوان بهترین دروازه بان نیم فصل اول انتخاب شد و رشید مظاهری نیز با رای اعضای تحریریه ورزش سه به تیم منتخب راه یافت.
دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی

به گزارش "ورزش سه"، دروازه بان های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جاری عملکرد خوبی داشته‌اند اما سرآمد آن ها حامد لک و رشید مظاهری هستند که فصل گذشته هر دو در تبریز حضور داشتند و حالا با انتقال به پرسپولیس و استقلال، دوئل جذابی را در پایتخت رقم زده‌اند.

روز گذشته نظرسنجی "ورزش سه" به همین موضوع اختصاص داشت و این دو در کنار شش دروازه بان دیگر به رقابت پرداختند و در نهایت حامد لک با 60 درصد از آرا به عنوان بهترین دروازه بان نیم فصل از نظر مخاطبان وبسایت ورزش سه شناخته شد. این در حالی است که تحریریه، رشید مظاهری را به عنوان دروازه بان برتر انتخاب کرده بودند.

* حامد لک؛ 14 بازی، 8 کلین شیت، 72% مهار دروازه بان اول تیم پرسپولیس این فصل به جز یک بازی که رادوشوویچ موفق به بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس در دیدار با مس رفسنجان شد، در دیگر مسابقات به میدان رفته است. او در 14 بازی توانست 8 کلین شیت ثبت کند و آمار 57 درصدی را از خود به جای بگذارد. وی همچنین 26 سیو داشته و 72% توپ هایی که روانه دروازه اش شده را گرفته. لک همچنین در فصل جاری 8 بار دروازه اش را باز شده دیده است.

تبلیغات

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی2

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی1

موشن گرافیک را حرفه‌ای یاد بگیرید

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی4

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی9

* رشید مظاهری؛ 12 بازی، 6 کلین شیت، 77% مهار او در چند بازی ابتدای فصل نیمکت نشین بود اما پس از حضور در درون دروازه نشان داد که چه قابلیت هایی دارد. مظاهری در نیمی از مسابقاتی که در درون دروازه حضور داشت، کلین شیت کرد و 28 سیو نیز به ثبت رساند. او با آمار 77% مهار به کار خود در نیم فصل پایان داد و همچنین مثل حامد لک 8 گل خورده نیز داشت. البته نباید از نقش مدافعان مقابل این دروازه بان در آمار ضعیف تر وی به سادگی گذشت.

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی17

* محمدرضا اخباری؛ 14 بازی، 6 کلین شیت، 74% مهار اخباری با خط دفاعی متزلزل تراکتور، کار بسیار سختی داشت اما با این حال عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشت. گلر شماره یک تراکتور در 14 بازی، شش کلین شیت داشت و با 35 مهار، رکورددار شد. او همچنین 74% توپ هایی که روانه دروازه اش شدند را گرفت تا از این نظر نسبت به مظاهری آمار پایین تری داشته باشد. اخباری همچنین 11 گل خورد.

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی11

* حامد فلاح زاده؛ 9 بازی، 3 کلین شیت، 80% مهار دروازه بان سابق سایپا تعداد بازی کمتری نسبت به دیگر دروازه بان های موجود در این نظرسنجی دارد. با این حال او در 33% بازی ها کلین شیت کرد و 29 مهار هم داشت و در واقع 80% توپ هایی که به دروازه اش آمدند را گرفت. فلاح زاده در این 9 بازی، 7 گل هم خورد تا با این آمار به استقبال نیم فصل دوم برود.

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی3

* پیام نیازمند؛ 15 بازی، 5 کلین شیت، 68% مهار دروازه بان تیم سپاهان برخلاف لک و مظاهری در تمام بازی ها حضور داشته اما آمار ضعیف تری نسبت به این دو دارد. او تنها 5 بار دروازه اش را بسته نگه داشت و در 10 بازی گل خورد. نیازمند همچنین 31 سیو انجام داد که عدد قابل قبولی است اما این تنها 68% از توپ هایی بود که از خط دفاعی گذشت و به او رسید. دروازه بان تیم ملی 18 گل خورده هم دارد که آماری عجیب به حساب می‌آید.

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی14

* حسین پورحمیدی؛ 13 بازی، 6 کلین شیت، 79% مهار گلر سابق استقلال این فصل در تیم آلومینیوم گلر شماره یک بود و در 13 بازی، شش کلین شیت را از خود به جای گذاشت. پورحمیدی که در مقابل پرسپولیس هم ایستادگی خوبی داشت، 38 مهار را به ثبت رساند و 79% توپ هایی که به دروازه اش رسیدند را مهار کرد. او در مجموع 10 گل نیز دریافت کرد.

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی13

* محمدحسین اکبرمنادی؛ 15 بازی، 5 کلین شیت، 77% مهار منادی در تمام بازی های این فصل سایپا بازی کرد و مثل پیام نیازمند 5 کلین شیت داشت و در 10 بازی گل خورد. محمدحسین اکبر منادی 45 مهار داشت تا بیشترین تعداد سیو را از بین گزینه های نظرسنجی ثبت کرده باشد. وی همچنین با 77% سیو و 13 گل خورده به کارش در نیم فصل اول خاتمه دهد.

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی7

* محسن فروزان؛ 13 بازی، 6 کلین شیت، 58% مهار دروازه بان فولاد تنها در دو بازی از ترکیب اصلی دور بود. او در 13 مسابقه 66 کلین شیت داشت و با آمار 46 درصدی به کار خود خاتمه داد. فروزان تنها 17 مهار داشت و فقط 58% از توپ هایی که به دروازه اش آمدند تا گرفت تا با 9 گل خورده، به کار خود پایان دهد. او کمترین تعداد رای را در نظرسنجی متوجه خود دید.

دوئل جذاب لک و مظاهری برای رسیدن به دستکش طلایی8

منبع ورزش 3